Τροχοί & TIR

Bosch: Δυναμική πορεία προς την ηλεκτροκίνηση

Παραγγελίες σχετιζόμενες με την ηλεκτροκίνηση αξίας περίπου 13 δισ. ευρώ, που περιλαμβάνουν και την παραγωγή ηλεκτροκινητήρων για επιβατικά οχήματα και ελαφρά φορτηγά, έχει δεχθεί η Bosch από την αρ
Σάββατο 19/10/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Παραγγελίες σχετιζόμενες με την ηλεκτροκίνηση αξίας περίπου 13 δισ. ευρώ, που περιλαμβάνουν και την παραγωγή ηλεκτροκινητήρων για επιβατικά οχήματα και ελαφρά φορτηγά, έχει δεχθεί η Bosch από την αρχή του 2018.

Συνολικά, ο επιχειρηματικός τομέας που αφορά στα προϊόντα κινητικότητας (Mobility Solutions) συνεχίζει και το 2019 να αναπτύσσεται καλύτερα από ότι η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων. «Ο μετασχηματισμός της κινητικότητας συνεπάγεται προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες. Θέλουμε να τις αρπάξουμε», δήλωσε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch, Δρ. Volkmar Denner, ο οποίος δεν παρέλειψε να συμπληρώσει: «Η Bosch καθιστά την κινητικότητα φιλική προς το κλίμα και οικονομικά προσιτή».

Η Bosch επικεντρώνεται τόσο στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης όσο και στη βελτίωση των συμβατικών κινητήρων, καθώς υπολογίζεται πως το 2030 τα 3 στα 4 νέα οχήματα θα έχουν ακόμα κινητήρα εσωτερικής καύσης, έστω και ως μέρος ενός υβριδικού συστήματος. Μέσω τροποποιήσεων στους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, αλλά και στα συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων, η Bosch καταφέρνει να μειώνει τις εκπομπές σωματιδίων των κινητήρων βενζίνης έως και κατά 70% κάτω από τα επίπεδα που επιβάλλει το πρότυπο Euro 6d.

Επιπλέον, εξελίσσει προϊόντα όπως οι δισκόπλακες iDisc, οι οποίες παράγουν μόλις το 10% της σκόνης τριβής που δημιουργούν οι συμβατικής τεχνολογίας δισκόπλακες κατά το φρενάρισμα. Ακόμα, το σύστημα πέδησης με ανάκτηση ενέργειας των ηλεκτρικών οχημάτων, μπορεί να μειώσει κατά 95% την παραγόμενη σκόνη. Παράλληλα, η Bosch εργάζεται προκειμένου να καταστήσει την κινητικότητα αυτοματοποιημένη, συνδεδεμένη και εξατομικευμένη. Για αυτό επενδύει περί τα 3 δισ. ευρώ ετησίως σε τεχνογνωσία λογισμικού και απασχολεί περίπου 14.000 μηχανικούς software.

Ακόμα, ο όμιλος ξοδεύει κάθε χρόνο 400 εκ. ευρώ στις μετακινήσεις μηδενικών ρύπων, έχοντας ένα ευρύ πεδίο δράσης που περιλαμβάνει από ποδήλατα μέχρι φορτηγά, από μπαταρίες μέχρι κυψέλες καυσίμου, αλλά και από ήπια υβριδικές τεχνολογίες 48 volt μέχρι την πλήρη ηλεκτροκίνηση. Δεν είναι τυχαίο που οι ιθύνοντες της εταιρείας, προσδοκούν πως έως το 2025 θα έχουν πραγματοποιήσει πωλήσεις ύψους 5 δισ. ευρώ, που θα αφορούν στη γραμμή κίνησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Σε ό,τι αφορά στην αυτόνομη οδήγηση, η Bosch υπολογίζει πως φέτος θα εμφανίσει άνοδο 12% και πωλήσεις 2 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται πως οι Bosch και Daimler έλαβαν πρόσφατα την πρώτη έγκριση του κόσμου για ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 (L4) για το πάρκινγκ του μουσείου της Mercedes-Benz στη Στουτγάρδη. Για την εξέλιξη των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης, η Bosch θα επενδύσει μέχρι το 2022, πάνω από 4 δισ. ευρώ.

Στο μεταξύ, η Bosch συνεργάζεται με τους τρεις μεγαλύτερους παρόχους υπηρεσιών κινητικότητας, τις εταιρείες DiDi, Lyft και Uber. Στο μέλλον, υπολογίζεται πως εταιρείες σαν και αυτές (που ήδη πραγματοποιούν 50 εκ. δρομολόγια την ημέρα) θα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερα shuttle-buses για να προσφέρουν εξατομικευμένη κινητικότητα κατά παραγγελία. Μάλιστα, αναμένεται πως μέχρι το 2025, πάνω από 2,5 εκ. σχετικά λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους του κόσμου.

PreviousNext