Τροχοί & TIR

Χανιά – Θεσσαλονίκη με MAN Lion’s Coach

«Η ομάδα πετάει». Με τις λέξεις αυτές μπορούμε να περιγράψουμε αυτό που συμβαίνει στον όμιλο Παπαδάκη στον τομέα των λεωφορείων, ο οποίος βλέπει τα νούμερα των πωλήσεων να αυξάνονται συνεχώς και τις
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 01/04/2020 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Χανιά-Θεσσαλονίκη με το MAN Lion’s Coach (παρμπρίζ 76) του Κώστα Αθανασάκη.
Χανιά-Θεσσαλονίκη με το MAN Lion’s Coach (παρμπρίζ 76) του Κώστα Αθανασάκη.

«Η ομάδα πετάει». Με τις λέξεις αυτές μπορούμε να περιγράψουμε αυτό που συμβαίνει στον όμιλο Παπαδάκη στον τομέα των λεωφορείων, ο οποίος βλέπει τα νούμερα των πωλήσεων να αυξάνονται συνεχώς και τις παραγγελίες να είναι πλέον καθημερινές. Ο λόγος της επιτυχίας είναι διπλός. Από τη μια η σωστή δομή της εταιρείας με έμπειρο και φιλικό προσωπικό και από την άλλη το ίδιο το προϊόν το οποίο είναι από τα ποιοτικότερα και πιο αξιόπιστα της αγοράς. Ο λόγος για το MAN Lion's Coach το οποίο έχει γίνει best seller με σημαντικό αριθμό πωλήσεων, τόσο σε ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ όσο και σε ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων. Μια τέτοια επιλογή έκανε και ο Κώστας Αθανασάκης, ιδιοκτήτης του λεωφορείου με αριθμό παρμπρίζ 76 ενταγμένο στο ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνου. Το λεωφορείο εκτελεί δρομολόγια στο νησί, όσο και σε μακρινά, στην ηπειρωτική Ελλάδα. Σε ένα από αυτά, από τον Πειραιά μέχρι τη Θεσσαλονίκη, ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης επιβιβάζεται στο λεωφορείο και συνομιλεί με τον Κώστα για τη μέχρι τώρα εμπειρία του από το MAN, καταγράφοντας παράλληλα τη συμπεριφορά του οχήματος στο δρόμο.

Με εμφάνιση λιονταριού

Νωρίς τα ξημερώματα στο λιμάνι του Πειραιά φτάνει το καράβι από τα Χανιά και στον καταπέλτη βρίσκεται το MAN Lion's Coach, έτοιμο να αποβιβαστεί. Να το φωτογραφίσουμε ή να χαζέψουμε την εμφάνισή του, αναρωτιόμαστε. Γνωρίζουμε το σκοπό της δουλειάς μας, ότι είμαστε εκεί για το ρεπορτάζ, αλλά όταν βλέπεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο με τόσο επιβλητική παρουσία, λογικό είναι και να κολλήσεις μαζί του. Οι σχεδιαστές του Lion's Coach πέτυχαν αυτό που έπρεπε. Να κοιτάς το λεωφορείο και να μην ξέρεις ποιο τμήμα σου αρέσει περισσότερο. Την μπροστινή πλευρά με την ελκυστική του μάσκα, τις πλαϊνές επιφάνειες με τη δυναμική σχεδίαση ή την καλοσχεδιασμένη πίσω όψη του; Τελικά απ’ όπου και να το κοιτάξεις ένα είναι το συμπέρασμα, ότι πρόκειται για ένα ομοιογενές σύνολο με εκπληκτικές γραμμές. Το λευκό μεταλλικό χρώμα, οι ζάντες αλουμινίου και τα φώτα Led προσδίδουν επιπλέον αξία στην ομορφιά του λεωφορείου.

Εκείνη τη στιγμή ο Κώστας ανοίγει τις μπαγκαζιέρες να τοποθετήσει κάποιες βαλίτσες και έτσι μας δίνεται η ευκαιρία να τον ρωτήσουμε σχετικά με το χώρο φόρτωσης. «Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 11.7 κυβικά και είναι εύκολα προσβάσιμος και από τις δύο πλευρές. Επίσης ο φωτισμός είναι ικανοποιητικός, διευκολύνοντάς με το βράδυ, όταν θέλω να φορτώσω ή να ξεφορτώσω βαλίτσες».

Μοντέρνο εσωτερικό

Περνάμε στο εσωτερικό από την μπροστινή πόρτα με ευκολία, χάρη στο πρώτο σκαλοπάτι το οποίο βρίσκεται κοντά στο έδαφος και στις χειρολαβές οι οποίες δεν απέχουν πολύ μεταξύ τους. Ακόμη και τα ηλικιωμένα άτομα επιβιβάζονται και αποβιβάζονται χωρίς δυσκολία.

Ο Κώστας θα υποδεχτεί τους επιβάτες με μια ζεστή καλημέρα, θα τους ευχηθεί καλό ταξίδι και θα τους πληροφορήσει πως ό, τι χρειαστούν να τον ενημερώσουν, για να κάνει το ταξίδι τους πιο άνετο. Παράλληλα θα ανοίξει το ψυγείο χωρητικότητας 56 λίτρων και θα μας προσφέρει νερό, όπως θα κάνει και στους επιβάτες που θα του ζητήσουν.

Ταξιδεύοντας έχουμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε με επιβάτες οι οποίοι μας ανέφεραν τους λόγους προτίμησης του λεωφορείου ως μέσο μεταφοράς. Οι απόψεις όλων συνέκλιναν στο γεγονός ότι το λεωφορείο τους τα παρέχει όλα. Καταρχάς είναι καθαρό, κάτι που τους δημιουργεί μια πρώτη ευχάριστη εντύπωση. Βέβαια η καθαριότητα εξαρτάται και από τον ίδιο τον επιβάτη, ο οποίος ρίχνοντας τα σκουπίδια του στα καλαθάκια ή τις σακούλες που βρίσκονται ανάμεσα στα καθίσματα, βοηθάει σημαντικά την κατάσταση. Επίσης, όλοι, μας τόνισαν ότι με τα ΚΤΕΛ μετακινούνται με ασφάλεια, χάρη στα σύγχρονα λεωφορεία και τους έμπειρους οδηγούς τους. Επιπλέον τα καθίσματα KielAvance 1030 Exclusivo τύπου bucket με μετακινούμενο δερμάτινο κεφαλάρι είναι άνετα, με αυξημένες διαστάσεις. Να αναφέρουμε επίσης ότι σε κάθε θέση υπάρχει υποπόδιο, διχτάκι και τραπεζάκι. Το serviset διαθέτει φως ανάγνωσης και κουμπί στάσης. Η αίσθηση της πολυτέλειας στο εσωτερικό ενισχύεται από το πάτωμα σε σχέδιο ξύλο και από το νυχτερινό φωτισμό κάτω από τα κανάλια των επιβατών σε μπλε χρώμα. Να αναφέρουμε επίσης ότι το κλιματιστικό της Konvekta έχει απόδοση 39 kW. Το ταξίδι γίνεται ακόμη πιο ευχάριστο χάρη στα τρία μόνιτορ, ένα σταθερό μπροστά και δύο αναδιπλούμενα στη μέση από τα οποία οι επιβάτες μπορούν να παρακολουθούν ταινίες.

Ήσυχο και δυνατό στο δρόμο

Ξεκινώντας το ταξίδι στους μποτιλιαρισμένους δρόμους από την πρωινή κίνηση, μας δίνεται η δυνατότητα να ελέγξουμε την ορατότητα στις πλαϊνές πλευρές του λεωφορείου. Ο οδηγός έχει αυξημένο οπτικό πεδίο χάρη στους μεγάλους καθρέφτες οι οποίες δεν του δημιουργούν τυφλά σημεία. Παράλληλα στα συνεχόμενα σταμάτα ξεκίνα παρατηρούμε ότι το κιβώτιο κάνει ομαλές αλλαγές, χωρίς απότομες κινήσεις. Σχετικά με το κιβώτιο ο Κώστας αναφέρει τα εξής: «Το αυτόματο σασμάν ZF Traxon Overdrive θεωρώ ότι είναι μεγάλη επιτυχία. Κάνει γρήγορες και σωστές αλλαγές και δεν με έχει προβληματίσει ποτέ και πουθενά η συμπεριφορά του. Ακόμη και στα ορεινά των Χανίων, εκεί όπου οι αλλαγές πρέπει να γίνονται με απόλυτη ακρίβεια, αφήνω την αυτόματη λειτουργία στο κιβώτιο γιατί του έχω απόλυτη εμπιστοσύνη. Επίσης οι αλλαγές γίνονται πάντα χαμηλά, σε οικονομικό εύρος στροφών».

Συνεχίζοντας με κατεύθυνση τη Βόρεια Ελλάδα αυτό που εισπράττουμε σαν επιβάτες είναι το ήσυχο και ποιοτικό ταξίδι που εξασφαλίζει το λεωφορείο ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν περνάνε στο εσωτερικό, αποτέλεσμα βέβαια και της καλής ηχομόνωσής του. Επίσης, το βελτιωμένο σύστημα ανάρτησης απορροφά ικανοποιητικά τους κραδασμούς από τις λακκούβες του δρόμου.

Συζητώντας με τον Κώστα σχετικά με την απόδοση του κινητήρα, σχολίασε τα εξής: «Η απόδοση του κινητήρα αποτελεί στοιχείο υπεροχής για το λεωφορείο μου. Αποδίδει 470 ίππους και μέγιστη ροπή 2.400 Nm και είναι ιδανικός για τις μεταφορικές μου ανάγκες. Για παράδειγμα από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη επιλέγω στο ΜΑΝ Efficient Cruise με ενσωματωμένο GPS, 100 χλμ/ώρα και με την ταχύτητα αυτή ανεβαίνει σχεδόν σε όλες τις ανηφόρες της διαδρομής, κατεβάζοντας μόνο μια σχέση στο κιβώτιο. Ακόμη και σε διαδρομές που δεν γνωρίζω, έχοντας ενεργοποιημένο το Efficient Cruise, το οποίο έχει φορτωμένους τοπογραφικούς χάρτες και τη θέση οχήματος του GPS , το κιβώτιο προαποφασίζει για το πού θα κάνει αλλαγές χωρίς να κοπεί η ορμή του οχήματος. Για παράδειγμα στην ανηφόρα της Πελασγίας, διαβάζει το δρόμο και ξέρει ακριβώς πού πρέπει να ανεβάσει ή να κατεβάσει σχέση στο κιβώτιο χωρίς να κρεμάσει τον κινητήρα».

Να αναφέρουμε επίσης ότι χάρη στη μακριά τελική σχέση μετάδοσης i=2,73 οι ρυθμοί περιστροφής του κινητήρα είναι χαμηλοί, με μόλις 1.083 σ.α.λ στα 100 χλμ./ώρα.

Οικονομικός κινητήρας

«Ένας άλλος τομέας του αυτοκινήτου από τον οποίο είμαι ευχαριστημένος είναι η οικονομία του κινητήρα. Για παράδειγμα στο σημερινό δρομολόγιο, από Πειραιά μέχρι Αλμυρό, σε μια απόσταση 285 χιλιομέτρων κατανάλωσε 62 λίτρα. Γενικότερα η κατανάλωση που έχω σημειώσει όσο καιρό έχω το λεωφορείο, σε μικτό κύκλο, είναι περίπου 20 λίτρα/100 χλμ. Σε αυτό βοηθάει σημαντικά και το σύστημα EfficientRoll το οποίο, ανάλογα με την τοπογραφία της διαδρομής, κινεί το όχημα με την κινητική του ενέργεια βάζοντας νεκρά και ρίχνοντας τις σ.α.λ στις 600».

Συστήματα ασφαλείας

«Σε αυτό το σημείο θέλω να αναφερθώ και στα συστήματα ασφαλείας με τα οποία εξοπλίζεται το λεωφορείο μου, κάνοντας το έργο μου καθημερινά πιο εύκολο. Διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης, όπως σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, σύστημα φρένων EBS, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCS και το σύστημα αποτροπής ολίσθησης ASR.

Να τονίσω επίσης ότι το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας LGS με έχει βοηθήσει αρκετές φορές, με ηχητική ειδοποίηση, όταν κινείται δίπλα από το λεωφορείο μου κάποιο άλλο όχημα το οποίο δεν έχω δει. Ακόμη, με ενεργοποιημένο το Adaptive Cruise Control διατηρώ πάντα σταθερή την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, αυξάνοντας ή μειώνοντας ταχύτητα αυτόματα, ακόμη και όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες, όπως ομίχλη».

Στο δια ταύτα, τίποτα δεν είναι τυχαίο τελικά και αυτό αποδεικνύεται από την εμπορική επιτυχία του MAN Lion’s Coach στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά. Ολοκληρωμένο απ’ όλες τις πλευρές, προσφέρει αυτά που θέλει ο επαγγελματίας για να παρέχει στους επιβάτες τους ασφάλεια, άνεση και γρήγορες μετακινήσεις.

PreviousNext