Τροχοί & TIR

Στον Παρνασσό με τη «γουρούνα» 1113

Όσο ψάχνεις, βρίσκεις και όσο βρίσκεις, μαθαίνεις. Μια έκφραση που πρέπει να είναι στάση ζωής για όλους τους δημοσιογράφους. Όσο ψάχνουμε ενημερωνόμαστε, μαθαίνουμε νέα και αποκτούμε γνώσεις. Έτσι κ
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 01/04/2020 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το κοντομούρικο Mercedes-Benz του Γιάννη Αγγελή από τη Δαύλεια. Πετρέλαιο, λάδι στον κινητήρα και ξεκινάει το δρομολόγιό του χωρίς προβλήματα και ζημιές.
Το κοντομούρικο Mercedes-Benz του Γιάννη Αγγελή από τη Δαύλεια. Πετρέλαιο, λάδι στον κινητήρα και ξεκινάει το δρομολόγιό του χωρίς προβλήματα και ζημιές.

Όσο ψάχνεις, βρίσκεις και όσο βρίσκεις, μαθαίνεις. Μια έκφραση που πρέπει να είναι στάση ζωής για όλους τους δημοσιογράφους. Όσο ψάχνουμε ενημερωνόμαστε, μαθαίνουμε νέα και αποκτούμε γνώσεις. Έτσι και εμείς, οι συντάκτες του περιοδικού, γυρίζουμε όλη την Ελλάδα, από άκρη σε άκρη, σε στεριά και νησιά, ψάχνοντας να βρούμε παλιά και νέα φορτηγά, καταγράφοντας από τους ιδιοκτήτες τους ενδιαφέρουσες ιστορίες του δρόμου. Άλλωστε, οι ιστορίες του δρόμου είναι οι καλύτερες. Πρόκειται για πραγματικά βιώματα του κάθε ανθρώπου που περιέχουν πολλά συναισθήματα και είναι βγαλμένες μέσα από τη ζωή.

Για να ισχυροποιήσουμε μάλιστα την αρχική μας θέση, ότι όσο ψάχνεις, βρίσκεις, θα σας αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο το εντοπίσαμε τυχαία, ταξιδεύοντας από την Αθήνα με κατεύθυνση τη Λαμία, μέσω Λιβαδειάς – Μπράλου, στο ύψος του χωριού Δαύλεια. Κοιτώντας προς τις παρυφές του Παρνασσού είδαμε κάτι που μας κίνησε αμέσως την περιέργεια. Ένα παλιό διαξονικό Mercedes-Benz 1113, τη γνωστή μας «γουρούνα» να φορτώνει σιτάρι μέσα στα χωράφια.

Όπως αντιλαμβάνεστε τα υπόλοιπα ήταν μια τυπική διαδικασία για εμάς. Κατευθυνθήκαμε αμέσως στο σημείο όπου συναντήσαμε τον ιδιοκτήτη του Γιάννη Αγγελή και τον οδηγό του φορτηγού, τον Βασίλη Ιγγλέζο. Δύο ευχάριστα και καλοσυνάτα άτομα που από την πρώτη στιγμή μας καλωσόρισαν.

Πολλές δεκαετίες στο δρόμο

Ας γυρίσουμε τον χρόνο αρκετά πίσω, στις 5 Μαρτίου 1959, όταν η Mercedes-Benz παρουσίασε ένα μοντέλο με κοντή μούρη, το L322 το οποίο στη συνέχεια μετονομάστηκε σε 1113. Σημείωσε σημαντικό αριθμό πωλήσεων παγκοσμίως αλλά και στη χώρα μας, συνδυάζοντας κάποια βασικά πλεονεκτήματα, όπως αξιοπιστία, χαμηλή κατανάλωση και εύκολη συντήρηση. Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε μέχρι και σήμερα εκτελούν τοπικά ή μακρινά δρομολόγια, με τους ιδιοκτήτες τους να μην θέλουν να τα αποχωριστούν. Ο κινητήρας του είναι ο ΟΜ 352 ο οποίος αποδίδει 126 ίππους και έχει κυβισμό 5.675 κ.εκ. Συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο της ZF πέντε ταχυτήτων.

Φτιαγμένο για τα δύσκολα

Ο Γιάννης Αγγελής και ο Βασίλης Ιγγλέζος είναι ξεκάθαροι από την πρώτη στιγμή. «Το φορτηγό αυτό είναι κατασκευασμένο για σκληρή χρήση. Δεν καταλαβαίνει από δυσκολίες και ξεπερνάει με χαρακτηριστική ευκολία κάθε εμπόδιο. Το έχουμε στην κατοχή μας από το 2016 και δεν μας έχει προδώσει ποτέ. Φορτώνουμε βαριά φορτία στην καρότσα του και ανεβαίνουμε σε ορεινές διαδρομές χωρίς κανένα πρόβλημα. Το μόνο που χρειάζεται είναι πετρέλαιο και λάδι στον κινητήρα, τίποτα άλλο. Όταν δουλεύουμε σεζόν, μεταφέροντας αγροτικά προϊόντα, δουλεύει για πολλές ώρες συνεχόμενα χωρίς στάση. Έχει υδραυλικό τιμόνι, το οποίο μας βοηθάει σημαντικά στις μανούβρες, και γενικότερα είναι ήσυχο και ξεκούραστο στο δρόμο. Αυτό που μας χαροποιεί ιδιαίτερα με το φορτηγό μας είναι ότι βρίσκεται σε άριστη κατάσταση που σημαίνει ότι για πολλά χρόνια ακόμη θα μας προσφέρει τις υπηρεσίες του.

Σε καμία περίπτωση δεν σκεφτόμαστε να το αντικαταστήσουμε με κάποιο νεότερο μοντέλο. Προς το παρόν βρίσκουμε ανταλλακτικά και κάνουμε μόνοι μας τη συντήρησή του. Ακόμη και όταν έρθει η ώρα να το παροπλίσουμε δεν θα το κάνουμε σκράπ, ούτε θα το πουλήσουμε, αλλά θα του δώσουμε τη θέση που αξίζει, σαν ιστορικό ή μουσειακό όχημα, θυμίζοντας έτσι σε όλους την αξιοπιστία που έδειξε για πολλές δεκαετίες. Κλείνοντας, να αναφέρουμε ότι στην κατοχή μας έχουμε ακόμη δύο φορτηγά Mercedes-Benz, το μοντέλο 1113 LP και το 1313».

Διαβάστε επίσης

PreviousNext