Πέμπτη 04/04/2019 - 18:23
ΧΟΛΑΡΓΟΣ - ΠΑΠΑΓΟΥ

«Τι σχολείο θέλουμε; Οι θέσεις του ΚΚΕ για την Παιδεία και ο ρόλος της τοπικής διοίκησης» (ΦΩΤΟ)

Μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση με θέμα «Τι σχολείο θέλουμε; Οι θέσεις του ΚΚΕ για την Παιδεία και ο ρόλος της τοπικής διοίκησης», διοργάνωσε η ΚΟΒ Χολαργού - Παπάγου, με ομιλητές τον Κυριάκο Ιωαννίδη, μέλος της ΚΕ και υπεύθυνο του Τμήματος Παιδείας και Έρευνας της ΚΕ του ΚΚΕ και τον Αντώνη Ρεκλείτη, υποψήφιο δήμαρχο Χολαργού - Παπάγου με τη «Λαϊκή Συσπείρωση». (διαβάστε παρακάτω τις ομιλίες τους)

Στην εκδήλωση, η οποία αποτελεί ένα πρώτο «άνοιγμα» της συζήτησης για το μεγάλο ζήτημα της Παιδείας, ανταποκρίθηκαν γονείς από σχολεία της περιοχής, μαθητές Λυκείων κ.ά., καθώς το θέμα της Παιδείας αφορά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του κόσμου, τους νέους που βρίσκονται στα σχολεία, στα πανεπιστήμια, αλλά και τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς που έχουν προσδοκίες, όνειρα, αλλά και πολύ μεγάλα προβλήματα. Το ενδιαφέρον αυτό καταγράφηκε και στην πλούσια συζήτηση που αναπτύχθηκε μέσα από ερωτήσεις αλλά και τοποθετήσεις των παραβρισκόμενων.

Στην ομιλία του, ο Κ. Ιωαννίδης (διαβάστε τη ολόκληρη ΕΔΩ), μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι ενίσχυση της «Λαϊκής Συσπείρωσης», των υποψηφίων που στηρίζει το ΚΚΕ σημαίνει δυνάμωμα των αγώνων και για την Παιδεία και τόνισε: «Η θέση απέναντι στις αναδιαρθρώσεις στον τομέα της εκπαίδευσης, όλων των κόμματων και των υποψηφίων τους στις επερχόμενες τοπικές εκλογές είναι ανάγκη να αποτελέσει κριτήριο ψήφου γιατί, αν και είναι μια επιμέρους πλευρά της αστικής πολιτικής και στρατηγικής, αγγίζει ένα πολύ ευαίσθητο τομέα αυτό του μορφωτικού δικαιώματος των παιδιών της εργατικής τάξης, των λαϊκών οικογενειών.

Επειδή, λοιπόν, το νομοθετικό έργο της τωρινής κυβέρνησης, σε συνέχεια των προηγούμενων, βάλλει ευθέως ενάντια στο δικαίωμα των παιδιών για ουσιαστική μόρφωση, εντείνει τους ταξικούς φραγμούς, κάνει το εκπαιδευτικό σύστημα ακόμα πιο ταξικό, προσδεδεμένο πιο αποτελεσματικά στις επιχειρηματικές ανάγκες και αξιώσεις, που το αποστραγγίζουν ακόμα παραπέρα από το όποιο μορφωτικό περιεχόμενο μπορεί να είχε, κάνοντάς το ακριβότερο για τη λαϊκή οικογένεια, φθηνότερο για το κράτος και λειτουργικότερο για τους επιχειρηματίες, η στάση του κάθε υποψηφίου, της κάθε παράταξης απέναντι σε αυτές τις στοχεύσεις είναι κριτήριο ψήφου.

Ποιοι, όλα τα προηγούμενα χρόνια, στάθηκαν εμπόδιο, αντιτάχτηκαν στις παραπάνω πολιτικές επιλογές; Ποιοι βρέθηκαν σε θέση μάχης και διεκδίκησης με πλαίσιο πάλης και αιτήματα που να ανταποκρίνονται στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών σε κάθε βαθμίδα σε πλήρη αντίθεση με όλους αυτούς που τήρησαν στάση ανοχής, συνενοχής, νομιμοποίησης ή ακόμα παραπέρα σθεναρής υπεράσπισης των παραπάνω πολιτικών στοχεύσεων; Απερίφραστα, δηλώνουμε, ότι σε αυτό το πλαίσιο, με αυτή τη δέσμευση τάχθηκαν οι υποψήφιοι με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», υποψήφιοι και συνεργαζόμενοι που στηρίχθηκαν από το ΚΚΕ.

Αταλάντευτα απαίτησαν το δημόσιο, δωρεάν χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος ως υποχρέωση του κράτους και δικαίωμα των μαθητών και την ίδια στάση θα κρατήσουν απέναντι στη συνεχιζόμενη πολιτική που βήμα - βήμα αποδιαρθρώνει τον εναπομείναντα δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, ανταποκρινόμενη στις αξιώσεις του κεφαλαίου.

Αποκάλυψαν τις βαθύτερες στοχεύσεις και αντιπάλεψαν κάθε προσπάθεια μεταφοράς αρμοδιοτήτων, η οποία δεν έχει σταματήσει, από το κεντρικό κράτος προς την τοπική και περιφερειακή διοίκηση, αποτελώντας όχημα για την παραπέρα εμπορευματοποίηση και την επέκταση της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας της με την επιβάρυνση των λαϊκών οικογενειών ή την ανεύρεση χορηγών, και απαίτησαν τη γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την κάλυψη όλων των αναγκών.

Οι εκλεγμένοι με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» υπερασπίστηκαν το αυτονόητο δικαίωμα των παιδιών προσχολικής ηλικίας να βρουν μια θέση σε παιδικό σταθμό, με μόνιμο προσωπικό χωρίς επιβάρυνση και στάθηκαν απέναντι στις αξιώσεις της ΚΕΔΕ να πάρουν στην ευθύνη τους τα νηπιαγωγεία υπολογίζοντάς τα ως πηγή εσόδου αλλά και απέναντι στην έωλη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Έβαλαν στο επίκεντρο τις σύγχρονες ανάγκες αυτών των παιδιών για φοίτηση σε δομές δημόσιες και δωρεάν όλων των παιδιών αυτής της ηλικίας, ως σύγχρονη ανάγκη και δικαίωμα αυτών των παιδιών.

Οι επερχόμενες εκλογές μπορούν να αποτελέσουν ένα βήμα για να εκφράσουν οι εργαζόμενοι την εναντίωση τους απέναντι σε αυτούς τους σχεδιασμούς ενισχύοντας τα ψηφοδέλτια της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για να δυναμώσει τη δική της φωνή και να κάνει πιο αποτελεσματικό τον αγώνα της απέναντι στις αστικές στοχεύσεις βάζοντας στο επίκεντρο της πάλης και της διεκδίκησης τις διαρκώς διευρυνόμενες κοινωνικές ανάγκες όπως αυτές προκύπτουν από την ίδια την πρόοδο και την εξέλιξη της κοινωνίας αντιπαλεύοντας όλους αυτούς, την αστική τάξη πρωτίστως, και τους πολιτικούς της εκφραστές που σχεδιάζουν και υλοποιούν κόντρα σε αυτές τις ανάγκες υπηρετώντας τις προτεραιότητες του κεφαλαίου».

Αναφερόμενος σε ζητήματα της επικαιρότητας, όπως η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση, σημείωσε ότι «το πρόβλημα του Λυκείου είναι ο εξετασιοκεντρικός του χαρακτήρας και η φροντιστηριοποίησή του. Αυτά το κάνουν ανιαρό. Αυτά οδηγούν νέους που βρίσκονται σε φάση αναζήτησης και ψαξίματος να βάζουν φρένο στους προβληματισμούς τους μέσα στο σχολείο γιατί αυτά δεν είναι για τις εξετάσεις και να τα αναζητούν αλλού.

Το πρόβλημα του Λυκείου είναι ότι δουλεύει για να αποκλείσει κάποιους από τη γνώση γιατί αύριο το σύστημα θέλει να τους αποκλείσει από τη ζωή με δικαιώματα. Εδώ βρίσκεται και το άγχος των μαθητών του Λυκείου και η απώλεια του μορφωτικού ρόλου του.

Το πρόβλημα είναι η ζωή των νέων. Είναι ο ελεύθερος χρόνος που εξαφανίζεται. Και αυτό δεν σώνεται ούτε αν στα σχολεία το κουδούνι χτυπάει στις 9, γιατί η πίεση και το τρεχαλητό θα συνεχίσουν, θα μεταφερθούν μια ώρα αργότερα. Είναι το άγχος, η πίεση, τα προβλήματα στο σπίτι, οι ευαισθησίες της εφηβείας, οι μαθησιακές δυσκολίες για τις οποίες δεν υπάρχει καμία βοήθεια στο Λύκειο. Όλα αυτά διαλύουν τους μαθητές σε μια όμορφη και ευαίσθητη ηλικία.

Όμως οι μαθητές θέλουν και να ζήσουν, θέλουν και να μάθουν! Οι γονείς θέλουν να βλέπουν τα παιδιά τους να προοδεύουν, να θέτουν στόχους και να τους πιάνουν. Και θέλουν ένα σχολείο που θα βοηθά ουσιαστικά και δεν θα αποκλείει από τη γνώση. Δεν θέλουν, δεν μπορούν και δεν αντέχουν να βάζουν άλλο το χέρι στην τσέπη! Οι εκπαιδευτικοί δεν θέλουν να είναι τροχονόμοι επιδόσεων σε ένα σχολείο-φροντιστήριο "αρένα", αλλά να συμβάλλουν στο μέτρο του δυνατού τους μαθητές τους να προσεγγίζουν τον κόσμο επιστημονικά. Να ωριμάζει στη σκέψη τους ότι μπορούν και να τον γνωρίσουν αλλά και να τον αλλάξουν (...) Κι όσο για αυτούς που αναρωτιούνται τι προτείνει τώρα το ΚΚΕ απαντάμε:

Και το ΚΚΕ παλεύει και σήμερα για έναν διαφορετικό τρόπο πρόσβασης, έστω ως μέτρο ανακούφισης, ως μέτρο ενίσχυσης της προσπάθειας των μαθητών των λαϊκών οικογενειών. Με απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, με δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίες όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι, με δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές. Τις προτάσεις αυτές τις έχει καταθέσει στη Βουλή το ΚΚΕ και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τις έχει απορρίψει...

Ας περάσουμε στο ζήτημα της προσχολικής αγωγής.

Η κυβέρνηση έχει το θράσος να εγκαλεί το ΚΚΕ, γιατί λέει δεν στήριξε την εμβληματική παρέμβαση της κυβέρνησης για την υποχρεωτική προσχολική αγωγή! Εννοεί ότι το ΚΚΕ δεν έστρωσε κόκκινο χαλί στην κυβέρνηση, δεν αποδέχτηκε χωρίς όρους και προϋποθέσεις τη λογική να στοιβάξουμε τα νήπια και τα προνήπια όπως-όπως για να λέμε ότι κάνουμε έργο.

Όμως η πραγματικότητα είναι άλλη και είναι αποκαλυπτική. Και δεν τα λέμε εμείς. Τα λένε οι ίδιοι οι νηπιαγωγοί που βλέπουν τα παιδάκια να συνωστίζονται τα παιδάκια σε κάτι αίθουσες κλουβιά, ενώ τώρα, για να σφραγίσει την εμβληματικότητα της παρέμβασής της η κυβέρνηση έστειλε οδηγία για κοντέινερ που θα στεγάσουν τα νηπιάκια. Ναι! Κοντέινερ! Και ταυτόχρονα έκοψε από τον κρατικό προϋπολογισμό κονδύλι 140 εκατομμυρίων για την ανέγερση προσχολικής στέγης! Και τέλος, πρότειναν οι αθεόφοβοι, να συστεγάζονται παιδιά προσχολικής αγωγής σε Γυμνάσια και Λύκεια!

Το ΚΚΕ τοποθετείται για το ζήτημα αυτό και μέσα στους δήμους, προβάλλοντας τα άμεσα αιτήματα, που είναι όροι και προϋποθέσεις για να γίνει η ένταξη των παιδιών αρμονικά και χωρίς προβλήματα, ουσιαστικά.

Δηλαδή παλεύουμε για:

  1. Γενναίο πρόγραμμα ίδρυσης και λειτουργίας νέων νηπιαγωγείων. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων νηπιαγωγών, 15 παιδιά ανά τμήμα. Δύο νηπιαγωγοί στα τμήματα που σήμερα έχουν 25 παιδιά.
  2. Δημόσιοι, δωρεάν παιδικοί σταθμοί για να καλύψουν όλες τις ανάγκες. Πρόσληψη του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού, κάθε ειδικότητας. Γενναία κρατική χρηματοδότηση για την αναβάθμιση των παροχών. Χωρίς τροφεία, χωρίς χρήματα γονιών για να καλύψουν λειτουργικές δαπάνες, εξόδους, πολιτιστικές δράσεις.
  3. Τμήματα ένταξης και ειδικά νηπιαγωγεία για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
  4. Ουσιαστική λειτουργία των ολοήμερων νηπιαγωγείων. Με πλήρη σίτιση όλων των παιδιών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, με διασφάλιση χώρων ξεκούρασης, με βοηθητικό προσωπικό, με υγιεινή διαμονή.
  5. Οι δήμοι να προχωρήσουν άμεσα σε δέσμευση χώρων για να πραγματοποιηθούν κατάλληλες υποδομές για νηπιαγωγεία».

Αναφερόμενος στη λεγόμενη «κανονικότητα» για την οποία μιλάει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στα σχολεία, σημείωσε ότι «το κανονικό σχολείο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα σχολείο που κυριολεκτικά λειτουργεί με ό,τι περισσεύει. Από το νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο. Αλλά κι αυτό ακόμα δεν φτάνει. Παρ’ όλες τις χειρουργικού τύπου παρεμβάσεις της κυβέρνησης για να χρειάζονται λιγότεροι εκπαιδευτικοί. Τα κενά ζουν και βασιλεύουν.

Πίσω από κάθε κενό και έλλειψη σε εκπαιδευτικούς, υπάρχει ένας μαθητής που χάνει την επαφή με μια σειρά γνωστικά αντικείμενα, ένας μαθητής που δεν έχει μουσικό, γυμναστή, θεατρολόγο και μια σειρά άλλες ειδικότητες που μπορούν να συμβάλλουν στη διαπαιδαγώγηση του νέου. Στα Γυμνάσια και τα Λύκεια η κυβέρνηση αναγκάζει τους εκπαιδευτικούς να κάνουν μαθήματα άσχετα με το επιστημονικό τους αντικείμενο, με αυτό που έχουν σπουδάσει. Κι ας λέει η κυβέρνηση για "πρόοδο και συντήρηση". Σε αυτόν τον αντιδραστικό αναχρονισμό, των τρίτων αναθέσεων, της ενοποίησης των φυσικών επιστημών σε ένα μάθημα, έχει τη σύμφωνη γνώμη της ΝΔ!».

Μάλιστα, υπενθύμισε ότι «για αυτονομία του σχολείου μίλησε το πόρισμα του διαλόγου που οργάνωσε η κυβέρνηση. Αυτονομία του σχολείου ζήτησε και η ΝΔ. Για αξιολόγηση του σχολείου, προφανώς στα μέτρα και τα σταθμά της αγοράς και όχι των αναγκών της λαϊκής οικογένειας, έκανε λόγο το πόρισμά σας. Το ίδιο ακριβώς ζητά και η ΝΔ. Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ. Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και η ΝΔ. Μήπως το εκπαιδευτικό κουπόνι, που κυριολεκτικά τινάζει τη δημόσια και δωρεάν Παιδεία στον αέρα και όπου εφαρμόστηκε οδήγησε σε ακόμα μεγαλύτερες ανισότητες, είναι αποκλειστικά πρόταση του ΣΕΒ και της ΝΔ; Όχι φυσικά. Το υλοποιεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με την προσχολική αγωγή και τα voucher στους παιδικούς σταθμούς.

Μήπως, η πρόταση για δίδακτρα στα δημόσια σχολεία του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ δεν βρήκε ευήκωα ώτα σε βουλευτές της ΝΔ και άλλων κομμάτων; Τι διαφορετικό ζει ο γονιός, ο εκπαιδευτικός και ο μαθητής επί ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή; Μήπως έχει σταματήσει η μόρφωση να είναι εμπόρευμα, να καθορίζεται η πρόσβαση σε αυτήν ανάλογα με την τσέπη της οικογένειας;

Μήπως έχουν επιλυθεί τα χρόνια συσσωρευμένα προβλήματα που αφορούν στη σχολική καθημερινότητα; Από εκείνα που είναι τα πιο στοιχειώδη όπως καθαριότητα, αντισεισμική προστασία, κ.ο.κ., μέχρι άλλα που κακώς εννοούνται σαν το «κάτι παραπάνω» ενώ είναι τα αναγκαία για μια ουσιαστική μορφωτική διαδικασία, όπως η υποδομή που απαιτείται για όλα τα μαθήματα που διδάσκονται, οι κατάλληλοι χώροι για αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες; Θα σταματήσουμε να ακούμε ότι οι μαθητές δεν μπορούν να εκφραστούν καλά, να κατανοήσουν πιο σύνθετες έννοιες;

Θα πάψει επιτέλους το γεγονός να διδάσκεται η γλώσσα μέσα από συνταγές μαγειρικής και προσκλήσεις για πάρτυ; Έλειψαν τα όμορφα κείμενα, τα ποιήματα; Γιατί περιορίζεται η δημιουργικότητα στα γλωσσικά μαθήματα, ξεκινώντας από το Δημοτικό και φτάνοντας έως στο Λύκειο;

Σας καλούμε να κρίνετε από την πείρα σας το γεγονός ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που βρίσκεται σχεδόν τέσσερα χρόνια στην κυβέρνηση, δεν έχει αλλάξει τα σχολικά βιβλία, παρά μόνο δυο-τρία. Γιατί προφανώς συμφωνεί με την ιδεολογική προπαγάνδα που γίνεται σε αυτά. Συμφωνεί με τη λογική της διαθεματικής σούπας που έχουν αυτά τα σχολικά βιβλία, που μπήκαν στα σχολεία επί ΝΔ, τα κράτησε το ΠΑΣΟΚ και τα διατηρεί ο ΣΥΡΙΖΑ. Και μην μας πείτε ότι δεν πρόλαβε. Εδώ ολόκληρη Συμφωνία Πρεσπών έφερε σε πέρας.

Σας καλούμε να κρίνετε μέσα και από την καθημερινή πείρα που έχετε ότι τα λίγα ψίχουλα που μπορεί να δίνει παραπάνω η κυβέρνηση για τα σχολεία, δεν είναι καν μια από τα ίδια, αλλά εκ του αποτελέσματος χειροτερεύουν την κατάσταση. Το βλέπουμε αυτό, στις συνεχόμενες ειδήσεις για ταβάνια που πέφτουν, για σχολεία που πλημμυρίζουν. Κυριολεκτικά τα ζητήματα των σχολικών υποδομών έρχονται στην επικαιρότητα ολοένα και πιο συχνά και αυτό δεν είναι μια ατυχία, αλλά συνέπεια της χρόνιας υποχρηματοδότησης που κάποια στιγμή "φτάνει ο κόμπος στο χτένι"».

Η ομιλία του Αντ. Ρεκλείτη

Παίρνοντας τη σκυτάλη, ο Αντώνης Ρεκλείτης, αναφέρθηκε στο πλαίσιο στο οποίο αναπτύσσονται τα προβλήματα στην εκπαίδευση και στο Δήμο Χολαργού - Παπάγου και ξεκαθάρισε τη θέση του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης: Η παιδεία είναι κοινωνική ανάγκη και γι' αυτό πρέπει να είναι Ενιαία Δημόσια και Δωρεάν.

«Οι λέξεις που χρησιμοποιούμε έχουν το νόημά τους» σημείωσε και τόνισε: «Μιλάμε λοιπόν για Ενιαία Παιδεία. Τι σημαίνει για εμάς αυτό; Σημαίνει ότι ο μαθητής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ο γονιός που αγωνιά για το μέλλον του παιδιού του, θα πρέπει να έχει πρόσβαση σε εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, επιστημονικά σχεδιασμένου περιεχομένου και σύγχρονων υποδομών ανεξάρτητα από το που μένει, ποιο είναι το εισόδημά του ή ποια είναι η κοινωνική του κατάσταση.

Συνδέουμε λοιπόν την επιδίωξη που υπάρχει να εμπεδωθεί ο κατακερματισμός του Ενιαίου χαρακτήρα της Παιδείας και με το πλαίσιο λειτουργίας των δήμων.

Στην τωρινή κατάσταση, στο σχεδιασμό και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, στο αντιδραστικό πλαίσιο των Μνημονιακών Νόμων, που είναι εδώ και δεν τους έχει καταργήσει η κυβέρνηση, στο ασφυκτικό πλαίσιο ελέγχου των δήμων που είναι πλέον το μακρύ χέρι του κράτους (Καλλικράτης και Κλεισθένης), στην υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση όλων των Δημόσιων Υπηρεσιών η οποιαδήποτε περεταίρω μεταφορά αρμοδιοτήτων στους δήμους αναφορικά με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων θα μας βρίσκει αντίθετους.

Και αυτό είναι και το όχημα φίλες και φίλοι: Να είναι στην ευθύνη των δήμων και της περιφέρειας η λειτουργία, η συντήρηση, η στελέχωση, ακόμα και το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών. Που με πολύ απλά λόγια σημαίνει ότι όσο πιο εύρωστος είναι ένας δήμος τόσο πιο καλής ποιότητας σχολεία θα φτιάχνει, τόσο καλύτερα θα τα συντηρεί, τόσο καλύτερα θα τα στελεχώνει κ.ο.κ.

Διαφορετικές "υπηρεσίες" εκπαίδευσης, όπως τις ονομάζουν οι δήθεν σύγχρονοι και ρεαλιστές θα παρέχονται πχ στον κάτοικο του Χολαργού-Παπάγου από ότι στον κάτοικο του Περιστερίου ή του Καματερού ή ακόμα ακόμα στον κάτοικο ενός νησιού ή μιας απομακρυσμένης και δυσπρόσιτης περιοχής όπου τα προβλήματα είναι αντικειμενικά μεγαλύτερα.

Οι παραπάνω διαπιστώσεις μας οδηγούν και σε μια σειρά ερωτήματα: Πως ακριβώς γίνεται «εύρωστος» δηλαδή ένας δήμος; Με το υπάρχον πλαίσιο όπου οι ΚΑΠ δε φτάνουν ούτε για το 25% της λειτουργίας του, που ειδικά οι σχολικές επιτροπές έχουν υποστεί τεράστια μείωση των πόρων τους, είναι ή δεν είναι η φορολογία, το χαράτσωμα των κατοίκων το μόνο όχημα για να γίνει ένας δήμος "εύρωστος"; Οι σύγχρονοι και ρεαλιστές συνυποψήφιοί μας (των κομμάτων που κυβέρνησαν ή κυβερνούν δηλαδή) θα μας πουν ότι είναι και το ΕΣΠΑ. Ή οι διάφορες μορφές της λεγόμενης αλληλέγγυας οικονομίας, οι ΚΟΙΝΣΕΠ, οι ΜΚΟ κ.ο.κ.».

«Πόσο Δωρεάν είναι σήμερα η Παιδεία όταν από την πρώτη κιόλας βαθμίδα που την αποκλειστική ευθύνη έχουν χρόνια τώρα οι δήμοι, και μιλάω για τους Παιδικούς Σταθμούς, ο γονέας καλείται να πληρώσει τροφεία; Καλείται να πληρώσει αναλώσιμα. Καλείται να πληρώσει για παραστάσεις, εκδηλώσεις. Και που τα έχει ήδη πληρώσει μέσω της Κεντρικής και Δημοτικής φορολογίας. Και εάν τελειώσει και το ΕΣΠΑ; Πόσοι ακόμα θα πληρώνουν; Και πόσο;», σημείωσε ο Αντ. Ρεκλείτης και συνέχισε:

«Στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο γονιός πληρώνει για την καθαριότητα, πληρώνει για αναλώσιμα, πληρώνει για τις εκδρομές, για διάφορες δραστηριότητες, πληρώνει πολλές φορές για τη συντήρηση. Για να μη μιλήσουμε για το πόσα πληρώνει ιδιαίτερα από μια ηλικία και μετά για φροντιστήρια, εξωσχολικές δραστηριότητες, για ξένες γλώσσες, για τον αθλητισμό.

Και πόσο δημόσια είναι η Παιδεία; Τόσο δημόσια ώστε να συζητάμε για εργολάβους στην καθαριότητα, εργολάβους στη φύλαξη, εργολάβους στη σίτιση που θα έρθουν να προστεθούν στους εργολάβους της συντήρησης, που με τις κολοσσιαίες εκπτώσεις τους στους διάφορους διαγωνισμούς έχουν τόσο υποβαθμίσει αυτό που τελικά προσφέρουν τόσο σε ποιότητα όσο και σε χρόνο που σε κάθε νέο Προϋπολογισμό οι ανάγκες που καταγράφονται είναι ακόμα περισσότερες.

Πόσο σύγχρονο και ρεαλιστικό λοιπόν είναι να συζητάμε στις μέρες μας για τις έξυπνες πόλεις, για ευρυζωνικές συνδέσεις υπηρεσιών στους δήμους, τη στιγμή που τα σχολεία μας δεν έχουν ας πούμε καθαρίστριες καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας;

Πόσο σύγχρονο και ρεαλιστικό είναι σήμερα να μιλάμε για μαθήματα σε κοντέινερ, όπως συμβαίνει σε κάποια Δημοτικά στου Παπάγου;

Πόσο σύγχρονο και ρεαλιστικό είναι να στέλνει κάποιος το παιδί του στο σχολείο και να του πέφτει τζάμι στο κεφάλι όπως συνέβη στο Χολαργό πριν από λίγο καιρό;

Γι’ αυτό και εμείς επιμένουμε. Και για αυτό θα αγωνιστούμε από όποια θέση και να μας στείλει ο λαός μας: Ενιαία Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία.

Θα ρωτήσει κάποιος "Καλά είναι δυνατόν στη σημερινή Ελλάδα της κρίσης να μιλάτε για σύγχρονες υποδομές, δημόσιες και δωρεάν για όλα τα παιδιά, όταν δεν υπάρχει ευρώ για τα βασικά;" . Εμείς απαντάμε: Οι δυνατότητες της κοινωνίας μας να φτιάξει τέτοια σχολεία είναι εδώ. Και τέτοια σχολεία έχουν φτιαχτεί. Απλά είναι ιδιωτικά. Είναι ζήτημα πολιτικής ταξικής επιλογής να μην δίνονται οι προτεραιότητες εκεί που πρέπει και με τον τρόπο που πρέπει».

Αναφερόμενος συγκεκριμένα, στα ζητήματα της Παιδείας στην περιοχή σημείωσε:

«Για τους παιδικούς σταθμούς: Εμείς επιμένουμε στην κάλυψη όλων των βρεφών και νηπίων και όχι μόνο αυτών από 2 χρονών και πάνω. Επιμένουμε στην κατάργηση εδώ και τώρα των τροφείων για οικογενειακά εισοδήματα κάτω των 30.000 Ευρώ και δραστική μείωση όλων των υπολοίπων στην κατεύθυνση της κατάργησής τους. Όλες οι δραστηριότητες να καλύπτονται οικονομικά από το Δήμο. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού τόσο σε νηπιαγωγούς και βρεφονηπιοκόμους, όσο και σε καθαρίστριες, τραπεζοκόμους, λοιπό υποστηρικτικό προσωπικό. Κάλυψη των αναγκών σε ιατρικό προσωπικό και προσωπικό ψυχοκοινωνικής υποστήριξης. Σύγχρονο και επιστημονικό σχέδιο πλήρους φροντίδας στην ψυχοκοινωνική και κινητική ανάπτυξη των βρεφών και νηπίων με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, ενιαίο για όλους του παιδικούς σταθμούς της χώρας.

Για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια: Άμεση κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων. Να σταματήσει επιτέλους αυτός ο απαράδεκτος θεσμός του περιφερόμενου αναπληρωτή. Επέκταση του ολοήμερου σε όλα τα σχολεία Δημοτικά και Νηπιαγωγεία. Πλήρης σίτιση όλων των παιδιών και πρόσληψη όλων των ειδικοτήτων για τις ανάγκες καθαριότητας, τραπεζοκομίας και υποστήριξής με σταθερές σχέσεις εργασίας.

Κάλυψη τώρα των θέσεων ειδικής αγωγής και ένταξης χωρίς ποσοστώσεις. Να απορρίψουμε και να αντισταθούμε στην μετακύλιση των εξόδων των τμημάτων ένταξης στους δήμους, όπως πρόσφατα αποφάσισε το αρμόδιο υπουργείο.

Έγκαιρα να παρθούν μέτρα υποδομών με τη δημιουργία αιθουσών νηπιαγωγείων, ενάντια και στην κατεύθυνση της τωρινής Διοίκησης του Δήμου, για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής.

Πρόσληψη επιστατών για την ασφάλεια τόσο των μαθητών όσο και των υλικοτεχνικών υποδομών. Σχεδιασμός για τη μετακίνηση των μαθητών από και προς τα σχολεία με ευθύνη της Δημοτικής συγκοινωνίας αλλά και σε συνεργασία με τον ΟΣΥ.

Άμεση κάλυψη των αναγκών συντήρησης. Προτεραιότητα στην μελέτη της αντισεισμικής θωράκισης των υφιστάμενων σχολικών κτηρίων. Ανέγερση νέων σχολικών μονάδων μετά από σχεδιασμό των αναγκών.

Ειδικά στο τελευταίο επιμένουμε γιατί ακριβώς επειδή αντιμετωπίζουμε την Παιδεία ως κοινωνική ανάγκη, ο σχεδιασμός έχει στη λογική μας κυρίαρχη θέση ώστε πχ να μην υλοποιούμε σήμερα έργα που έχουν σχεδιαστεί να καλύψουν ανάγκες της προηγούμενης πενταετίας».

«Προφανώς καταλαβαίνετε ότι τα παραπάνω που ανέφερα δεν είναι αποκλειστική ευθύνη των δήμων», σημείωσε ο Αντ. Ρεκλείτης και τόνισε: «Ειδικά με το υπάρχον πλαίσιο, με το οποίο - σημειωτέων - δεν έχω ακούσει κανέναν από τους συνυποψηφίους μου να διαφωνεί, που είναι δαιδαλώδες και στο ζήτημα της παιδείας εμπλέκονται το υπουργείο Παιδείας, δήμοι, Περιφέρεια, ΚΤΥΠ κ.ο.κ. η διεκδίκηση και υλοποίηση των παραπάνω απαιτεί ενεργό κίνημα διεκδίκησης και ανατροπής αυτής της κατάστασης.

Αλλά παρόλα αυτά, ας αναρωτηθούμε λοιπόν:

Πόσο σύγχρονο και ρεαλιστικό είναι να ομνύουμε στην ΕΕ και το ΕΣΠΑ όταν ξέρουμε ότι στη λογική κόστους - οφέλους δεν θα χρηματοδοτηθεί τίποτα που να μην έχει κέρδος πχ η αντισεισμική θωράκιση ή οι σταθερές θέσεις εργασίας που καλύπτουν τις ανάγκες;

Πόσο σύγχρονο και ρεαλιστικό είναι να μιλάμε για τα παραπάνω το 2019 τη στιγμή που οι λύσεις που προτείνονται και εφαρμόζονται είναι ιδιωτικοποίηση όλων των υπηρεσιών, πασαλείμματα με εργολάβους που δεν μπορούν να υλοποιήσουν πολλές φορές ούτε τα συμφωνηθέντα, τμήματα με 25 παιδιά μέσα στις τάξεις, μεταφορά μαθητών από σχολείο σε σχολείο λόγω μη επάρκειας μιας ειδικότητας ή μιας κατεύθυνσης και πολλά άλλα που τα βιώνουν κυρίως αυτοί που δεν μπορούν να κάνουν και αλλιώς, δηλαδή οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, τα φτωχά στρώματα της πόλης μας, οι οποίοι τα έχουν πληρώσει από την τσέπη τους τόσα χρόνια και συνεχίζουν να τα πληρώνουν.

Χρειάζεται για εμάς λοιπόν ένα ισχυρό κίνημα αμφισβήτησης της πολιτικής που εφαρμόζεται, που η λειτουργία των δήμων δεν είναι τίποτα παραπάνω από την εξειδίκευση της κεντρικής πολιτικής της ΕΕ και των μνημονίων. Των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ τώρα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ πιο πριν. Των εκλεκτών τους στους δήμους και τις Περιφέρειες.

Εμείς από την πλευρά μας θα αγωνιστούμε για όλα όσα ειπώθηκαν και από τους δυο μας:

  • Μαζί με το μαθητικό κίνημα όπως εκφράζεται από τις μαθητικές κοινότητες ενάντια στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, ενάντια στην πολιτική που σκοτεινιάζει κάθε ελπίδα, που υμνεί την ατομικότητα και την ιδιώτευση που καλλιεργεί το φόβο που με τη σειρά του φέρνει την ανοχή στους φασίστες μέσα και έξω από τα σχολεία. Που φέρνει την ανοχή στα ναρκωτικά και γενικά τις εξαρτήσεις.
  • Μαζί με το γονεϊκό κίνημα, μέσα από τους συλλόγους και την Ένωση γονέων, για να διεκδικήσουμε από κοινού όλα αυτά που χρειάζονται ώστε η εκπαίδευση να είναι σύγχρονη, ποιοτική και αντάξια των αναγκών μας
  • Μαζί με το κίνημα των εκπαιδευτικών μέσα από τους συλλόγους και τις ΕΛΜΕ τους. Για τη διεκδίκηση των σύγχρονων δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Από όποια θέση λοιπόν και να είμαστε αύριο, εμείς θα είμαστε η λαϊκή αντιπολίτευση στις πολιτικές αυτές και σας καλούμε να ψηφίσετε και κυρίως να στηρίξετε με τους κοινούς αγώνες μας τα ψηφοδέλτια της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στο Δήμο Παπάγου Χολαργού και στην Περιφέρεια Αττικής και το ΚΚΕ στις Ευρωεκλογές».