Πέμπτη 04/04/2019 - 20:33
«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ - ΕΥΟΣΜΟΥ

Μαζική συμμετοχή στην παρουσίαση των θέσεων για Παιδεία, Αθλητισμό και Πολιτισμό (ΦΩΤΟ)

Με μαζική συμμετοχή του λαού της περιοχής, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Απρίλη στο δημαρχείο του Δήμου Κορδελιού - Εύοσμου, η συγκέντρωση για την παρουσίαση των θέσεων για την Παιδεία, τον Αθλητισμό και τον Πολιτισμό που διοργάνωσε η «Λαϊκή Συσπείρωση» Κορδελιού - Ευόσμου. Παράλληλα, παρουσιάστηκε το μεγαλύτερο μέρος των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων μπροστά στις επερχόμενες εκλογές της Τοπικής Διοίκησης.

Στην εκδήλωση, μίλησε ο Θανάσης Κοκονάς, υποψήφιος δήμαρχος Κορδελιού - Ευόσμου.

Παρεμβάσεις έκαναν η εκπαιδευτικός και υποψήφια δημοτική σύμβουλος Κορδελιού - Ευόσμου Μαγδαληνή Τσιούτσια και η Φρίντα Χατζηβαρίτη, εκπαιδευτικός, υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας, που τόνισαν τις επιπτώσεις που θα έχει το νέο σχέδιο νόμου για το νέο Λύκειο και τη στάση που κρατάνε διαχρονικά όλες οι αστικές κυβερνήσεις για την Παιδεία.

Στην ομιλία του ο Θανάσης Κοκονάς, ανέδειξε τις ευθύνες διαχρονικά, των κυβερνήσεων, της Περιφέρειας και των δήμων και μεταξύ άλλων τόνισε:

«Ζούμε στην εποχή της μετατροπής σε αίθουσες διδασκαλίας, των kibo, των υπογείων και των διαδρόμων. Στην εποχή των προαυλίων που αντιστοιχούν σε ένα τετραγωνικό ανά μαθητή και των αιθουσών που χωρίζονται με γυψοσανίδες, για να εξυπηρετήσουν διπλάσιο αριθμό μαθητών. Έχουμε τα σχολεία με τα περισσότερα kibo, συστεγαζόμενα σχολεία που μέσα τους στοιβάζονται μαθητές σε αποθήκες. Γραφεία εκπαιδευτικών που κυριολεκτικά είναι ο ένας δίπλα στον άλλο.

Σ’ αυτή την εποχή συνηθίσαμε να ακούμε, από τη νυν διοίκηση του Πέτρου Σούλα αλλά και από την προηγούμενη του Στάθη Λαφαζανίδη, ότι η Παιδεία αποτελεί προτεραιότητα! Όλα αυτά μόνο στα λόγια γιατί τα έργα καταμαρτυρούν το ακριβώς αντίθετο. Συμβάλλουν, με τη στάση τους στο να γίνει η σχολική στέγη ώριμο φρούτο στα χέρια ιδιωτών που θα έρθουν και μέσα από το προγράμματα ΣΔΙΤ θα υλοποιήσουν το στόχο που υπάρχει και από την ΕΕ και από την κυβέρνηση για ιδιωτικοποίηση της Παιδείας Δεν είναι το αποτέλεσμα έλλειψης πόρων, όπως λένε συνήθως αφού εκατομμύρια ευρώ από τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα, επιλέγονται να διοχετεύσουν σαν "ώριμο φρούτο", στα χέρια ιδιωτών μέσω ΣΔΙΤ με το κεφάλαιο να κερδίζει τη στιγμή που οι γονείς βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Χρειάζεται:

  • Άμεσα προγραμματισμός για κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων. Με κρατικά κονδύλια για σχολεία, χωρίς ΣΔΙΤ με νέους παιδικούς σταθμούς, αθλητικές εγκαταστάσεις, πράσινο, γενναία κρατική χρηματοδότηση για υλικοτεχνική υποδομή και συντήρηση όλων των σχολικών μονάδων. Υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της Παιδείας - Σύσταση επί πλέον βρεφονηπιακών σταθμών για την απορρόφηση όλων των βρεφών των λαϊκών οικογενειών, κατάργηση των τροφείων στους παιδικούς σταθμούς. Παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών με διεκδίκηση των απαιτούμενων χρημάτων από την Πολιτεία ώστε η κάθε μάνα να βρίσκει θέση για το παιδί της χωρίς να πληρώνει τροφεία. Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης προς τις σχολικές επιτροπές για να μπορούν να ανταποκριθούν στις αρμοδιότητές τους.
  • Διεκδίκηση από κοινού με εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, μαθητές κατοίκους της περιοχής με σχέδιο ώστε να στελεχωθούν οι υπηρεσίες του Δήμου με προσωπικό που θα ελέγχει θα συντηρεί και θα είναι αυτή η υπηρεσία που θα έχει την κύρια ευθύνη για τη λειτουργιά του σχολείου σε σχέση με το τεχνικό κομμάτι …γιατί από τη στιγμή που πέρασαν όλες οι αρμοδιότητες για τη συντήρηση στους δήμους …δεν είδαμε καμία αντίδραση από κανέναν της διοίκησης στο Δημοτικό Συμβούλιο παρά μόνο η "Λαϊκή Συσπείρωση" ήταν ο συνδυασμός που τόνισε ότι εδώ χρειάζεται γενναία χρηματοδότηση και στελέχωση των υπηρεσιών με επιστημονικό κ τεχνικό προσωπικό ώστε να μπορεί να ελέγξει τα 107 σχολικά κτίρια του Δήμου μας».

Σε ότι αφορά τον τομέα του αθλητισμού και του πολιτισμού σημείωσε:

«"Ο Αθλητισμός δεν είναι πολυτέλεια για λίγους, αλλά δικαίωμα για τους πολλούς". (...) Στην ανάπτυξη της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού οι δήμοι έχουν σημαντικό ρόλο. Πρέπει να διαμορφώνουν προϋποθέσεις άθλησης δωρεάν για όλους, ιδιαίτερα για τους νέους. Γι' αυτό, στο γενικό πολεοδομικό σχεδιασμό χρειάζεται να αποτυπώνονται πλήρως οι ανάγκες αυτές. Να δεσμεύονται συγκεκριμένοι χώροι και να απαλλοτριώνονται με κρατικούς πόρους. Να διαμορφώνονται αίθουσες γυμναστικής και τα κατάλληλα γήπεδα, τα οποία να διαθέτουν οργανωμένα προγράμματα με το απαιτούμενο προσωπικό για σύγχρονη και ασφαλή άσκηση. Να αξιοποιούνται σχολικές γιορτές, να διοργανώνονται εκδρομές και άλλες δραστηριότητες με αθλητικό περιεχόμενο. Να διαμορφώνονται ιδιαίτερα προγράμματα για ΑμΕΑ και άλλες κατηγορίες πληθυσμού. Να λειτουργήσουν αθλητικά σωματεία, με γενικότερο κοινωνικό ρόλο, που να είναι η βάση του αθλητισμού και να συσπειρώνουν ευρύτερα τους εργαζόμενους του χώρου».

Για τον πολιτισμό, είπε πως το δικαίωμα στην τέχνη και τον πολιτισμό έχουν όλοι, ωστόσο «η ουσιαστική ενασχόληση με τον πολιτισμό προϋποθέτει να έχεις δουλειά, το σπίτι σου να έχει ρεύμα και νερό, τα μέλη της οικογένειάς σου φαγητό, αλλά και ικανοποιητικές παροχές σε Παιδεία, Υγεία, Πρόνοια. Όλα αυτά δηλαδή που αυτές τις εποχές στερείται μεγάλο τμήμα του λαού. Σαν κρατικός ή θεσμικός παράγοντας, κοροϊδεύεις τον κόσμο αν λες πως ασχολείσαι διακαώς με τον πολιτισμό και τις τέχνες, αλλά την ίδια στιγμή αδιαφορείς για τη ζωή που περνούν τα λαϊκά στρώματα και δεν προσπαθείς με τις πολιτικές σου θέσεις να συμβάλεις στη βελτίωσή της.

Με λίγα λόγια, το ζήτημα του πολιτισμού για τον λαό είναι ένα ζήτημα που συνδέεται άμεσα με το πλαίσιο πάλης που περιγράφουμε είναι ζήτημα αγωνιστικής κατεύθυνσης και διεκδίκησης ενάντια στην πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης, όπως αυτή εξειδικεύεται και σε τοπικό επίπεδο μέσα από τους δήμους και τις περιφέρειες.

Στο όνομα του "δεν υπάρχουν λεφτά και προσωπικό", που χρησιμοποιείται συχνά σαν άλλοθι, συνειδητά έχουν κλείσει ή απαξιωθεί όλες οι εγκαταστάσεις και οι δομές Πολιτισμού. Όμως την ίδια στιγμή στο δήμο προϋπολογίστηκαν για παράδειγμα και διατέθηκαν κονδύλια ύψους πολλών ευρώ για το πολιτιστικό κέντρο του Κορδελιού που όμως δεν λειτούργησε ..ποτέ. Για να γίνει πράξη το σύνθημα "Πολιτισμός για όλους - Πολιτισμός παντού", θέλει άλλα πράγματα. Θέλει βοήθεια και υποδομές από το κράτος σε αναβαθμισμένες κτιριακές εγκαταστάσεις, θέλει συλλογική αξιοποίηση του πλούτου μας. Θέλει δημοτικό κινηματογράφο, δασκάλους μουσικής και θεάτρου, και φυσικά να καλύψεις τις ανάγκες για δημιουργία στους ντόπιους. Θέλει θεατρικό εργαστήρι, στέκια πολιτισμού, εργαστήρια λαϊκής τέχνης, δημοτικό ωδείο, φιλαρμονικές και χορωδίες».