Τρίτη 13/11/2018 - 19:19
ΤΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ

Σχόλιο σχετικά με σχολική εργασία για το τείχος του Βερολίνου

Σε σχόλιό της η ΤΕ Καρδίτσας του ΚΚΕ σχετικά με σχολική εργασία για το τείχος του Βερολίνου αναφέρει:

«Ενημερωθήκαμε από τα τοπικά ΜΜΕ για την εργασία των μαθητών της Γ’ Τάξης του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας, που διδάσκονται Γερμανικά, σχετικά με την πτώση του τείχους του Βερολίνου.

Μάλιστα, στο σχετικό δημοσίευμα αναφέρεται πως δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές μέσα από την αναζήτηση πληροφοριών και την προβολή σχετικής ταινίας να κατανοήσουν καλύτερα τα ιστορικά γεγονότα και μέσα από δραστηριότητες να "γιορτάσουν" τα 29 χρόνια από την πτώση του τείχους, να εξοικειωθούν με την ιστορία και τον πολιτισμό που είναι συνυφασμένος με τη γερμανική γλώσσα.

Μάλιστα, η συγκεκριμένη δραστηριότητα έγινε την ίδια ώρα που οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου βρίσκονταν σε κινητοποίηση (είχαν αποχή). Να σημειωθεί πως πρόκειται για ενέργεια ενταγμένη στη γενικότερη αντικομμουνιστική προπαγάνδα της ΕΕ για την εξίσωση φασισμού - κομμουνισμού με την οποία συμφωνεί και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Άλλωστε η υπεύθυνη εκπαιδευτικός στήριξε τη δραστηριότητα σε σχετικό κεφάλαιο που συμπεριλαμβάνεται στα περιεχόμενα του βιβλίου των γερμανικών που είναι εγκεκριμένο από το υπουργείο Παιδείας, της "αριστερής κυβέρνησης" ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Η διδασκαλία σχετικών κειμένων αποτελεί πλευρά των επίμονων και συντονισμένων προσπαθειών των κυβερνήσεων και αστικών κομμάτων να αμαυρώσουν τη μεγάλη προσφορά του σοσιαλισμού που γνωρίσαμε στους λαούς και να εμφανίσουν τον καπιταλισμό ως σύστημα που εξασφαλίζει την ελευθερία και τη δημοκρατία, τις ανάγκες των εργαζομένων.

Η εκπαιδευτικός όμως δεν έκανε τον κόπο να παρουσιάσει όλες τις πλευρές του θέματος που επέλεξε. Τουλάχιστον στο δημοσίευμα δεν είδαμε αναφορά στις κατακτήσεις του λαού της πρώην Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας, δεν διαβάσαμε ότι το τείχος του Βερολίνου το επέβαλε η ιμπεριαλιστική επέμβαση και υπονόμευση της Λαϊκής Δημοκρατίας Γερμανίας, ότι τα σύνορα ανάμεσα στο Δυτικό και στο Ανατολικό Βερολίνο, που ας υπενθυμίσουμε βρισκόταν ολόκληρο στο έδαφος της Λαϊκής Γερμανίας, έκλεισαν στις αρχές Αυγούστου 1961.

Μέχρι τότε και επί 12 χρόνια τα σύνορα δεν ήταν ασφαλισμένα, ούτε καν υπό έλεγχο, ότι το Δυτικό Βερολίνο ήταν η πόλη-μέτωπο του ψυχρού πολέμου που εκεί δρούσαν πάνω από 80 οργανώσεις κατασκοπείας και τρομοκρατίας, που από εκεί γινόταν κερδοσκοπία με το νόμισμα. Δεν νομίζει πως και αυτές οι πληροφορίες θα συνέβαλλαν στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών;

Εξήγησε άραγε στους μαθητές πως η πτώση του τείχους που "είχε τη δική του ιστορία" -όπως γράφεται στο δημοσίευμα- είχε ως αποτέλεσμα την ένταση της εκμετάλλευσης, την οικονομική κρίση, την ανεργία, τα ναρκωτικά, την εγκληματικότητα, τα μεταναστευτικά κύματα, το θάνατο εκατομμυρίων από δίψα και τις αρρώστιες και όλες τις τραγικές συνέπειες του καπιταλισμού που θεός του είναι το κέρδος;

Δεν θεωρούσε άραγε αναγκαίο να γνωρίσουν οι μαθητές και άλλες πλευρές της ιστορίας που σχετίζονται με τη Γερμανία όπως π.χ. για τα ναζιστικά εγκλήματα, την κόκκινη σημαία με το σφυροδρέπανο στο Ράιχσταγκ το 1945 που σηματοδοτούσε την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών;

Επειδή οι δραστηριότητες του Μουσικού Σχολείου, η μεγάλη του πολιτιστική παρέμβαση φέρουν θετικό αποτύπωμα στην Καρδίτσα και στην ευρύτερη περιοχή, προκαλεί ερωτηματικά η συγκεκριμένη δραστηριότητα. Ο "υπερβάλλων ζήλος" ή ενδεχομένως η λαθεμένη επιλογή της εκπαιδευτικού αποτελεί "παραφωνία" στο έργο και στην ταυτότητα του Μουσικού Σχολείου. Θα είχε ενδιαφέρον να κοινοποιηθεί η γνώμη του Συλλόγου των Διδασκόντων του σχολείου, της ΕΛΜΕ Καρδίτσας, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου και της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Καρδίτσας. Άραγε συμφωνούν με τις επιλογές της εκπαιδευτικού; Θεωρούν πως οι μαθητές έγιναν πιο σοφοί με την υποτιθέμενη ιστορική γνώση που τους παρασχέθηκε με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα;

Η ΤΕ Καρδίτσας του ΚΚΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να τιμήσουν το λειτούργημά τους τόσο απέναντι στους μαθητές τους όσο και απέναντι στα ιστορικά γεγονότα και την επιστημονική ερμηνεία τους.

Να μη δεχτούν να είναι φορείς αντιεπιστημονικών και αντικομμουνιστικών αντιλήψεων αξιοποιώντας το ρόλο και τα εργαλεία που τους έχουν ανατεθεί και που έντεχνα και μεθοδικά προωθούν οι μηχανισμοί του αστικού κράτους. Μαζί με τους μαθητές να σταθούν απέναντι και να απομονώσουν τέτοιου είδους ενέργειες».