Σάββατο 01/08/2020 - 21:02
«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΦΙΛΙΑΤΩΝ

Εξέφρασε την αντίθεσή της στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και της «χερσαίας ζώνης» της Θεσπρωτίας

Την αντίθεσή της στην ιδιωτικοποίηση και την παράδοση του λιμανιού και της «χερσαίας ζώνης» σε επιχειρηματικούς ομίλους, που είναι στους σχεδιασμούς της ΕΕ, του κεφαλαίου και του ΤΑΙΠΕΔ, εξέφρασε κατά τη διάρκεια της κεκλεισμένων των θυρών συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου η «Λαϊκή Συσπείρωση» Φιλιατών.

Στα εκτός ημερήσιας διάταξης θέματα συζητήθηκε το θέμα της παραπέρα ιδιωτικοποίησης του λιμανιού και της «χερσαίας ζώνης» του νομού Θεσπρωτίας και από τη συζήτηση φάνηκε ως μοναδική διαφορά μεταξύ του δημάρχου και του βουλευτή Ν. Θεσπρωτίας του ΣΥΡΙΖΑ ναι είναι το αν θα δοθεί όλη η ΟΛΗΓ ΑΕ, ή κατά κομμάτι οι υπηρεσίες της. Παράλληλα, προέκυψε, από τοποθετήσεις δημοτικών συμβούλων, τόσο της δημοτικής αρχής όσο και της μείζονος αντιπολίτευσης, αλλά και από τον ίδιο τον δήμαρχο, ότι δεν είναι κακό κάποιος ιδιώτης να πάρει το λιμάνι και τη χερσαία ζώνη, επειδή αυτά θα αξιοποιηθούν και θα φέρουν ανάπτυξη.

Μεταξύ άλλων (διαβάστε εδώ αναλυτικά), η «Λαϊκή Συσπείρωση» σημείωσε ότι η παράδοση του λιμανιού και τμημάτων του παραλιακού μετώπου για την εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών συμφερόντων θα βάλει εμπόδια στην απρόσκοπτη πρόσβαση του λαού και της νεολαίας στην θάλασσα και πως «οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα και η νεολαία δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, τη διαμόρφωση τουριστικής Μαρίνας στο κέντρο της Ηγουμενίτσας, την παράδοση σε επιχειρηματικούς ομίλους των αλιευτικών καταφυγίων Σαγιάδας και Πλαταριάς και του καταφυγίου σκαφών αναψυχής Συβότων, καθώς επίσης και χώρων του παραλιακού μετώπου της Θεσπρωτίας, που δεν συνδέονται με τη λειτουργία του λιμανιού».

Τόνισε επίσης πως «στα σχέδιά τους είναι να αναδειχτεί το λιμάνι ως Δυτική Πύλη των Βαλκανίων για μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων. Να γίνει το λιμάνι και το παραλιακό μέτωπο "μοχλός" ώθησης και για άλλους κλάδους της οικονομίας, όπως ο Τουρισμός, η εφοδιαστική αλυσίδα, το Εμπόριο. Τα σχέδια αυτά έρχονται να "δέσουν" και με τους επικινδύνους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς που εξελίσσονται συνολικά στην ευρύτερη περιοχή και στους οποίους με ευθύνη των κυβερνήσεων η χώρα μας έχει "χωθεί" μέχρι το λαιμό. Ας μη ξεχνάμε ότι το λιμάνι αξιοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου κατά της Γιουγκοσλαβίας και πρόσφατα για να μεταφερθεί αρμάδα στρατιωτικών οχημάτων στην Ιταλία».

Καταλήγοντας, σημείωσε ότι «ο λαός μας δεν πρέπει να εγκλωβιστεί ανάμεσα σε ψεύτικες αντιπαραθέσεις που έχουν ξεσπάσει μεταξύ των αστικών κομμάτων, σε αποσπασματικές προσεγγίσεις. Να οργανώσει τώρα μαζικό αγώνα ενάντια στην παράδοση του λιμανιού και κομματιών του παραλιακού μετώπου σε επιχειρηματικούς ομίλους. Ενάντια στους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς που επιβαρύνουν την περιοχή της Θεσπρωτίας και οδηγούν σε νέους κινδύνους για την υγεία, τη ζωή, την εργασία και τα δικαιώματά μας. Ενάντια στην πολιτική της ΕΕ για την "απελευθέρωση" των λιμενικών υπηρεσιών. Ενάντια στα σχέδια που απειλούν ένα παραλιακό δήμο ουσιαστικά να μην έχει πρόσβαση στην θάλασσα».

Τέλος, διαβάστηκε στη συνεδρίαση, με πρόταση της «Λαϊκής Συσπείρωσης», το κείμενο του Αλιευτικού Συλλόγου Σαγιάδας «Ο Φάρος», η οποία είναι ρητά και κατηγορηματικά ενάντια στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και της χερσαίας ζώνης και καλούσε το Δημοτικό Συμβούλιο να πάρει αντίστοιχη απόφαση.