ελληνικό-αργυρούπολη-εκτός-πλάνου-406783
ΔΗΜΟΙ | 23.03.2019 | 11:52

Ελληνικό -Αργυρούπολη -«Εκτός Πλάνου»: Τα σχολεία υποφέρουν

Σκληρή κριτική στην δημοτική αρχή Ελληνικού – Αργυρούπολης του Γιάννη Κωνσταντάτου, ασκεί για την κατάσταση των σχολικών κτηρίων στην πόλη η δημοτική παράταξη «Εκτός Πλάνου», σε ανακοίνωσή της με τίτλο: «Πίσω από τη φανταχτερή βιτρίνα της δημοτικής αρχής, τα σχολεία υποφέρουν». Μάλιστα, μεταξύ άλλων, η παράταξη αναφέρει ότι «το σχολείο που επισκέφτηκε ο δήμαρχος με το Μητσοτάκη είχε τάξη χωρίς ρεύμα, ενώ έχει και αυτό πρόβλημα με την αποχέτευση στις τουαλέτες».

Αναλυτικότερα, ολόκληρη η ανακοίνωση :

«Σε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί μια συνολικότερη εικόνα για την κατάσταση των σχολείων του δήμου, προχωρήσαμε σε ανοιχτή σύσκεψη με εκπαιδευτικούς και των τριών βαθμίδων από σχολεία της περιοχής. Παρά τα γνωστά πλέον παρατράγουδα, καθώς η εκδήλωση έγινε υπό την επίβλεψη της αστυνομίας, καταφέραμε να συγκεντρώσουμε καταγγελίες που θρυμματίζουν με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο τη βιτρίνα που προσπαθεί να προτάξει η δημοτική αρχή σε ότι αφορά την κατάσταση των σχολικών μονάδων της περιοχής.

Ακαταλληλότητα υποδομών

1ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης:

Ένα κτίριο παλιό , μη ανακαινισμένο, άχρωμο που δεν έλκει τα παιδιά. Έχει πρόβλημα με τη θέρμανση, όπως καταγγέλλεται  μάλιστα ειδικά οι «καινούριες» αίθουσες ήταν κρύεςκατά τις περιόδους χαμηλών θερμοκρασιών το χειμώνα. Τέλος από τις τουαλέτες λείπουν βασικά είδη καθαριότητας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια τριτοκοσμική κατάσταση βλαπτική για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

4ο Λύκειο Αργυρούπολης:

Πιο γνωστή είναι η ιστορία του σχολείου αυτού κυρίως λόγω του κτιριακού του προβλήματος και του τρόπου που το αντιμετώπισε ο Δήμος. Πρόκειται για ένα κτίριο με αρκετά προβλήματα στο οποίο ο ίδιος ο Κωνσταντάτος πρότεινε την –πρακτικά αδύνατη- μετεγκατάσταση(για περισσότερα δείτε: επιστολή των εκπαιδευτικών στο δήμο) στο 3ο Γλυφάδας, μέχρι την ανέγερση νέου κτιρίου που πάλι σύμφωνα με τον ίδιο μπορεί να πάρει και 8 χρόνια!

1ο Λύκειο Αργυρούπολης:

Μαθητές και εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν εδώ και καιρό την απαράδεκτη κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι τουαλέτες, με τη βρώμα να τις καθιστά εντελώς ακατάλληλες για χρήση και το δήμο συνειδητά απόντα, να μην ανταποκρίνεται στο αίτημα για επισκευή.

Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και Λύκειο Ελληνικού:

Δύο σχολεία, συστεγάζονται σε ένα κτίριο, μικρό για τον αριθμό των μαθητών και αντικειμενικά ακατάλληλο. Πρόκειται για μια υποδομή παλιά, που αντιμετωπίζει συχνά ηλεκτρολογικά προβλήματα, μικρές σκοτεινές αίθουσες, προαύλιο- κλουβί που πέρα από το ζήτημα του χώρου, δεν έχει καμία εγκατάσταση ψυχαγωγίας και αθλητισμού, ενώ την ίδια στιγμή ακριβοπληρώνεται η ενοικίασή του από ιδιώτη. Αίτημα των εκπαιδευτικών, που υιοθετούμε, είναι η μετεγκατάστασή του σε νέο κτίριο που πρέπει να ανεγερθεί πληρώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την εκπαίδευση και ένταξη αυτών των παιδιών και με σκοπό να σταματήσει η υφιστάμενη γκετοποίηση που υφίστανται.  Μέχρι να συμβεί αυτό βέβαια, ζήτησαν από το δήμο τουλάχιστον να μπουν στο προαύλιο κάποιες μπασκέτες και φιλέ, ώστε να θυμίζει έστω και λίγο σχολικό περιβάλλον και να μπορούν τα παιδιά να παίζουν στο διάλειμμα. Βέβαια ο δήμος δεν έχει ικανοποιήσει ούτε αυτό το απλό και μη κοστοβόρο αίτημα, αφού επιθυμώντας διακαώς την απομάκρυνση του σχολείου από την περιοχή με απολύτως ρατσιστικά κίνητρα, έχει καταφέρει να συμβάλει στη δημιουργία ενός «εκπαιδευτικού hotspot»- κλουβιού για  τους μικρούς μαθητές του,  αντί για ένα σύγχρονο σχολείο συμπερίληψης, ενταγμένο στην κοινότητα, χωροταξικά και μη,   το οποίο έχουν ανάγκη.Τέλος η ΕΛΜΕ και ο σύλλογος του σχολείου ενημερωθήκαν ότι υπάρχει μάλιστα και κατάλληλο οικόπεδο στην ιδιοκτησία του δήμου. Και ρωτάμε τη δημοτική αρχή υπάρχει τέτοιο οικόπεδο; Αν ναι, που βρίσκεται και γιατί δεν αξιοποιείται; Ανήκει στα παραχωρηθέντα στη Lamda; Γιατί δεν προχωρά η διαδικασία ανέγερσης;

4ο Δημοτικό Αργυρούπολης:

Το σχολείο αυτό έχει πολύ μικρό χώρο για τον προαυλισμότων μαθητών ενώ αντιμετωπίζει εδώ και χρόνια κτιριακό ζήτημα σχετικά με τη στέγαση χώρου εκδηλώσεων. Στο παρελθόν είχε κατασκευαστεί μάλιστα μια υπόγεια αίθουσα εκδηλώσεων σε χώρο που κανονικά έπρεπε να είναι υπόγειο πάρκινγκ! Λόγω ακαταλληλότητας βέβαια ό χώρος αυτός πλέον δε λειτουργεί, ωστόσο δεν έχει δοθεί ακόμη λύση στο πρόβλημα.

1ο Δημοτικό Αργυρούπολης: 

Το σχολείο που επισκέφτηκε ο δήμαρχος με το Μητσοτάκη είχε τάξη χωρίς ρεύμα, ενώ έχει και αυτό πρόβλημα με την αποχέτευση στις τουαλέτες.

11ο Δημοτικό Αργυρούπολης:

Τρία (3) χρόνια τώρα πέφτει το ρεύμα στον όροφο όταν λειτουργούν οι φούρνοι στο ολοήμερο! Ο πίνακας παίρνει υγρασία, ενώ ο δήμος έχει ενημερωθεί όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, δεν έχει επισκευαστεί!Αποτέλεσμα αυτού του χρόνιου προβλήματος ήταν τελικά τον προηγούμενο μήνα, ο πίνακας να πάρει φωτιά, παιδιά και εκπαιδευτικοί αναγκάστηκαν να βγουν από τις αίθουσες λόγω του καπνού. Ακόμη τα καλοριφέρ δε λειτουργούσαν φέτος ενώ και σε αυτό σχολείο υπήρχε πρόβλημα στις τουαλέτες.

1ο Δημοτικό Ελληνικού: Έχει γραφτεί παραπάνω, επανειλημμένα σα ρεφρέν, ωστόσο οφείλουμε να τονίσουμε ότι και εδώ υπάρχει πρόβλημα με την αποχέτευση στις τουαλέτες. Τέλος, σε ένα σχολείο που βρίσκεται στο κέντρο του Ελληνικού, και σωστά αποτελεί κέντρο για τη γειτονιά, με παιδιά να παίζουν εκεί μέχρι το βράδυ, ειδικά την άνοιξη και το καλοκαίρι, δεν υπάρχει σχολικός φύλακας!

Οι παρεμβάσεις του δημάρχου

Όσο τα προβλήματα αυτά των σχολείων χρονίζουν, ο δήμαρχος παίζει το δικό του πολιτικό παιχνίδι στα σχολεία. Όπως και με τις υπόλοιπες δομές του δήμου, έτσι κι εδώ ο Κωνσταντάτοςφέρεται λες και πρόκειται για το τσιφλίκι του. Με επιθετικό τρόπο απαίτησε και μπήκε σε σχολεία όπως το 3ο Λύκειο, την ώρα του ωρολογίου προγράμματος, χωρίς άδεια από τη δευτεροβάθμιακαι είπε τις γνωστές χοντράδες στους μαθητές σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό. Το 1ο Λύκειο, όπου ο σύλλογος διδασκόντων τόλμησε να αρνηθεί στον τοπικό άρχοντα την είσοδο, ακόμα περιμένει να επισκευαστούν οι τουαλέτες που όπως προαναφέρθηκε βρωμάνε, ίσως περισσότερο κι από τη διοίκηση του δήμου.  Είναι επίσης γνωστή η επιστολή του δημάρχου στο σύλλογο διδασκόντων του 4ου Λυκείου όπου μεταξύ άλλων χαρακτηρισμούς, χαρακτηρίζει τους εκπαιδευτικούς -που έκαναν το λάθος να διαφωνήσουν με την προτεινόμενη έμμεση κατάργηση του σχολείου τους- μίζερους. Τέλος με επιθετικό τρόπο ο αντιδήμαρχος παιδείας, έστειλε ανακοίνωση, χωρίς να ζητήσει άδεια από την αρμόδια δευτεροβάθμια, την προηγούμενη, ότι πρόκειται να επισκεφτεί το σχολείο για να κάνει «ενημέρωση»στους μαθητές με μία ΜΚΟ που κουβαλάει διάφορους χορηγούς. Τους  εκπαιδευτικούς που αντέδρασαν, τους κατηγόρησε για το γεγονός ότι επιτρέπουν στους εκπροσώπους της ΕΛΜΕ , για το γεγονός δηλαδή ότι δικαιούνται να επικοινωνούν ελεύθερα με το σωματείο τους!

Η κυβέρνηση, όπως και η δημοτική αρχή, κάνουν αλλεπάλληλες προσπάθειες να μας πείσουν πως τα πράγματα βαίνουν καλώς, πως γίνονται έργα, πως η χώρα και ο δήμος αντίστοιχα, αναπτύσσονται και καλλωπίζονται. Ωστόσο, η αλήθεια απέχει παρασάγγας. Ειδικά όσον αφορά την εκπαίδευση, η κατάσταση είναι τραγική, με την κυβέρνηση να υλοποιεί πιστά όλα τα μνημονιακά, αντι-εκπαιδευτικά μέτρα των προηγούμενων κυβερνήσεων και ταυτόχρονα, να προωθεί ακόμα πιο αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις σε όλες τις βαθμίδες, όπως επιτάσσουν ΕΕ και ΟΟΣΑ. Έτσι, μετά το προσοντολόγιο, που πετάει στον κάλαθο των αχρήστων  το πτυχίο καθώς και χρόνια εργασίας χιλιάδων εκπαιδευτικών, έρχεται το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο, που στόχο του έχει  να υψώσει ακόμη περισσότερους ταξικούς φραγμούς, όπου η γνώση θα είναι για λίγους και εκλεκτούς, σε ένα σχολείο «φροντιστήριο» αποστειρωμένο από τη γενική παιδεία και γνώσεις, που θα φορτώσει στα παιδιά την ευθύνη της αποτυχίας πετώντας χιλιάδες εκτός. Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, έρχεται και η χρόνια υποχρηματοδότηση να δώσει το τελικό χτύπημα, με σχολικές μονάδες να υπολειτουργούν και τις ευθύνες να βαραίνουν εξίσου κυβέρνηση και δημοτικές αρχές.

Χαλάμε τα πλάνα τους- Φτιάχνουμε την πιο όμορφη εικόνα!

Εμείς από τη μεριά μας, διεκδικούμε πλάι στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας λύσεις για σύγχρονη εκπαίδευση στο μπόι των ανθρώπων της.

Οι δήμοι να συμβάλουν για πραγματικά δημόσια και δωρεάν παιδεία.

Όλα τα παιδιά στους παιδικούς σταθμούς, διατροφή και υλικοτεχνική υποδομή χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση για τις οικογένειες.

Σύγχρονες μονάδες για σχολεία και νηπιαγωγεία με επαρκή θέρμανση για όλη τη διάρκεια του χειμώνα.

Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται σύμμαχους, χρειάζονται σχολικούς φύλακες, υπαλλήλους για γραμματειακή στήριξη και καθαριότητα, και επιστάτες για την εύρυθμη εκπαιδευτική διαδικασία.

Ειδικότερα τα σχολεία της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης του Ελληνικού χρειάζονται σταθερά εκτός των άλλων ειδικοτήτων και μεταφραστές, ενώ αναγκαία είναι η ριζική βελτίωση της κτιριακής υποδομής τους».