ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Ομοβροντία πυρών για την αναστολή έναρξης λειτουργίας των νέων τμημάτων

Μπαράζ αντιδράσεων από τους βουλευτές Ηπείρου του ΣΥΡΙΖΑ προκάλεσε η απόφαση αναστολής της έναρξης λειτουργίας 38 τμημάτων ΑΕΙ, που επρόκειτο να λειτουργήσουν από την ακαδημαϊκή χρονιά 2021-2022, μεταξύ των οποίων των τμημάτων Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής στα Γιάννενα, Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής στην Άρτα και Διερμηνείας και Μετάφρασης στην Ηγουμενίτσα.

Για τιμωρία της δημόσιας εκπαίδευσης από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κάνει λόγο η αναπληρωτής τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτής Ιωαννίνων Μερόπη Τζούφη, υπενθυμίζοντας την αναστολή λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης, την κατάργηση της Νομικής Σχολής στην Πάτρα και την κατάργηση της ελεύθερης πρόσβασης των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Δίχως κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία, η Νέα Δημοκρατία αγνοεί την ελληνική περιφέρεια και τα περιφερειακά πανεπιστήμια. Η μόνη έγνοια της κυβέρνησης είναι η κατεδάφιση της δημόσιας εκπαίδευσης, το λουκέτο στις σχολές, οι περικοπές στη χρηματοδότηση και η μείωση του αριθμού εισακτέων. Οι 20.000 μαθητές που θα μείνουν εκτός, στέλνονται με τις ευχές της κ. Κεραμέως και του κ. Διγαλάκη στα ιδιωτικά κολλέγια», αναφέρει η κ. Τζούφη, σημειώνοντας ότι οφείλουν να αντιδράσουν όλοι όσοι έδωσαν τον αγώνα αναβάθμισης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και στήριξαν τη δημιουργία του μεγάλου πανεπιστημίου Ιωαννίνων. «Να μην επιτρέψουμε στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να “ξηλώσει το πουλόβερ” της δημόσιας Παιδείας, στερώντας από χιλιάδες παιδιά την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη διεκδίκηση ενός καλύτερου μέλλοντος για τα ίδια και τις οικογένειές τους, που με πολλές στερήσεις, στέκονται δίπλα τους και στηρίζουν τις προσπάθειες τους», καταλήγει.
Να κρίνουν και να συγκρίνουν καλεί τους πολίτες της εκλογικής της περιφέρειας η βουλευτής Άρτας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη, τονίζοντας ότι η Νέα Δημοκρατία και ο κ. Μητσοτάκης ξηλώνουν τη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Το υπουργείο προτιμά να κλείνει τις πόρτες των δημόσιων πανεπιστημίων, ενώ ανοίγει αυτές των ιδιωτικών κολλεγίων μέσω της αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας. Τελικά, εκεί στόχευε η μισαλλόδοξη προεκλογική ρητορική της ΝΔ και η εσπευσμένη μετεκλογική κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου», σημειώνει, ενώ αναφερόμενη ειδικότερα στην αναστολή έναρξης λειτουργίας του τμήματος Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής στην Άρτα, κάνει λόγο για κατάργησή του πρακτικά, «αγνοώντας επιδεικτικά την τοπική κοινωνία και την ακαδημαϊκή κοινότητα».
Βαριές εκφράσεις χρησιμοποιεί ο βουλευτής Θεσπρωτίας Μάριος Κάτσης, καλώντας την κυβέρνηση να πάρει πίσω την απόφασή της και να προχωρήσει στην άμεση λειτουργία του τμήματος Μετάφρασης και Διερμηνείας στην Ηγουμενίτσα.
Αφού υπενθυμίζει την απάντηση που είχε δώσει το υπουργείο Παιδείας σε σχετική ερώτησή του, λέγοντας ότι ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ ισχύει κανονικά, κάνει λόγο για «πολιτική αλητεία» της Νέας Δημοκρατίας, καθώς μετά το κλείσιμο δύο τμημάτων του πρώην ΤΕΙ στην Ηγουμενίτσα, καταργεί ουσιαστικά το μοναδικό τμήμα στην Ηγουμενίτσα, αφήνοντας τη Θεσπρωτία για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια χωρίς ίδρυμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Αποδεικνύεται ότι η Νέα Δημοκρατία είχε πάρει εξ αρχής την πολιτική απόφαση για το μέλλον του τμήματος, αγνοώντας επιδεικτικά τους πάντες, τοπική κοινωνία, φορείς, αυτοδιοίκηση, πανεπιστημιακή κοινότητα, καθώς και τα ακαδημαϊκά κριτήρια με βάση τα οποία ιδρύθηκε το τμήμα», σημειώνει και καλεί τον τοπικό κυβερνητικό βουλευτή Βασίλη Γιόγιακα να πάρει δημόσια θέση υπέρ της λειτουργίας του νεοϊδρυθέντος πανεπιστημιακού τμήματος στην Ηγουμενίτσα και να καταψηφίσει στη Βουλή την επερχόμενη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησής του, καθώς και τους τοπικούς φορείς, την τοπική κοινωνία και την πανεπιστημιακή κοινότητα, που σύσσωμοι υποστήριξαν την ίδρυση του τμήματος, να αντιδράσουν απέναντι στην «απαράδεκτη απόφαση του υπουργείου Παιδείας».

Σοβαρό πλήγμα στη δημόσια παιδεία χαρακτηρίζει την αναστολή λειτουργίας των νέων πανεπιστημιακών τμημάτων η Νομαρχιακή Επιτροπή Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι «η νεοφιλελεύθερη επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση επιδιώκει όχι μόνο να στερήσει αυτό το κορυφαίο κοινωνικό αγαθό από χιλιάδες νέους ανθρώπους, όχι μόνο να ισοπεδώσει κάθε δυνατότητα ισότιμης πρόσβασης, αλλά να εισάγει στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας ότι η εκπαίδευσή και το περιεχόμενό της πρέπει να εναρμονίζονται με τους νόμους της αγοράς και συνεπώς όσοι έχουν χρήματα να την αγοράζουν και οι υπόλοιποι να μένουν στο περιθώριο».
Η Ν.Ε. Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι περιμένει τη δημόσια τοποθέτηση των βουλευτών Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας για την ενέργεια του υπουργείου Παιδείας που δημιουργεί εμπόδια στην ολοκληρωμένη λειτουργία της Πολυτεχνικής σχολής του πανεπιστημίου Ιωαννίνων, και καλεί πολιτικά κόμματα, αυτοδιοίκηση, εκπαιδευτική κοινότητα, θεσμικούς φορείς, φοιτητές, μαθητές και γονείς να προχωρήσουν άμεσα στην ανάληψη πρωτοβουλιών που θα αποτρέψουν τη συρρίκνωση του πανεπιστημίου. «Όσοι θεωρούν ότι μπορούν να εφαρμόζουν τα νεοφιλελεύθερα δόγματά τους ενάντια στην κοινωνική πλειοψηφία, σύντομα θα διαψευσθούν», καταλήγει.

«Προσχηματικό καυγά» βλέπει το ΚΚΕ

Για προσχηματικό καυγά Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το γραφείο τύπου της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, επισημαίνοντας ότι ούτε το άνοιγμα ούτε το κλείσιμο τμημάτων σηματοδοτεί αντίστοιχα διεύρυνση ή συρρίκνωση της δημόσιας παιδείας. «Η σημερινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις δε βλέπουν απέναντί τους φοιτητές, αλλά πελάτες που αγοράζουν εκπαιδευτικά προϊόντα στην κατ’ όνομα “δημόσια” ανώτατη εκπαίδευση», τονίζει, υπενθυμίζοντας ότι το ΚΚΕ εξαρχής αντιτάχθηκε στην ίδρυση και διασπορά τμημάτων με γνώμονα την εμπορική τους αξία, την πέρασή τους στην αγορά, όπως αντιτάχθηκε και στα κλεισίματα και συγχωνεύσεις τμημάτων, που είχαν ως αποτέλεσμα να πληρώνουν για άλλη μια φορά το μάρμαρο των σχεδιασμών των βιομηχάνων και των κυβερνήσεών τους οι φοιτητές και οι οικογένειές τους. «Η μόνη λύση είναι μια πραγματικά ενιαία ανώτατη εκπαίδευση, όπου το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα, μέσα από αναβαθμισμένες σπουδές, θα υπηρετεί ένα αντικειμενικά καθορισμένο επιστημονικό αντικείμενο, σε συνδυασμό με τις διευρυμένες σύγχρονες λαϊκές ανάγκες», καταλήγει.

Σχετικά άρθρα

Με πολλαπλούς συμβολισμούς η Ολυμπιακή Φλόγα στο Πανεπιστήμιο

Γεωργία Χαλάτση

Φυσικό Πανεπιστημίου Ιωαννίνων – «Ατυχής και επιζήμια» κάθε αναφορά περί κινδύνου κλεισίματος

Άννα Μπατιστάτου – Συστηματική προσπάθεια βελτίωσης των φοιτητικών κατοικιών