Του Λίνου Υφαντή,
Οι εργασίες ξεκίνησαν ξανά για το δρόμο Αγρίνιο-Καρπενήσι έστω για το πρώτο μικρό κομμάτι. Για το δεύτερο υπάρχει μία παλιά μελέτη έως τη θέση “Σταυρός” κοντά στο χωριό Αμπέλια. Για το τρίτο όμως κομμάτι μελέτη δεν υπάρχει. Χωρίς ο γράφων να έχει την ιδιότητα του μηχανικού, κάνει μία δημόσια πρόταση διερεύνησης από ειδικούς της ακόλουθης διαδρομής ως ενδεχομένου. Οι ειδικοί φυσικά θα δώσουν την οριστική απάντηση για το αν γίνεται ή όχι και για το αν είναι συμφέρουσα ή όχι.
Η διαδρομή λοιπόν αυτή προβλέπει ουσιαστικά τη διάνοιξη της πιο σύντομης διαδρομής που κλείνει πιο κοντά στη γεωγραφική οπτική διαγώνιο Αγρινίου-Καρπενησίου. Προτείνεται η διερεύνηση του ενδεχομένου η διάνοιξη του δρόμου να συνεχίσει ως θέση Μπόκρη περίπου στο σημερινό 34χμ Αγρινιου Καρπενησίου. Από εκεί να ακολουθηθεί μια διαδρομή παράλληλη από τη νότια πλευρά της κορυφής Προφήτης Ηλίας του Παναιτωλικού όρους. Έπειτα προτείνεται να περάσει τον αυχένα της οροσειράς στη θέση “Κυνηγού” και από εκεί να συνεχίσει στον εγκαταλελειμμένο οικισμό “Σταυροχώρι”. Το σημείο αιχμής είναι η συνάντηση με τον ποταμό Τρικεριώτη περίπου στο ύψος της Σαρκίνης και η παράλληλη πορεία στην κοιλάδα του Μ. Χωριού και από εκεί ευθεία στο Καρπενήσι. Η όλη αυτή διαδρομή δεν φαίνεται να είναι πάνω από 65 χμ στο χάρτη.
Πλεονέκτημα το χαμηλό κόστος απαλλοτριώσεων
Η προτείνομενη διαδρομή ίσως είναι ελαφρώς πιο δύσκολη κατασκευαστικά. Δεν περνάει όμως μέσα από εύφορες εκτάσεις όπως στην περίπτωση της Λίμνης Κρεμαστών, όπου το γ΄μέρος της χάραξης θα περνάει σίγουρα μέσα από ελαιόδεντρα. Επίσης έχει ένα μόνο ομαλό υψομετρικό ανέβασμα στη θέση “Κυνηγού”, ενώ αντίθετα από το Μέγδοβα δεν δύναται να αποφευχθεί το βουνό που βρίσκεται το Καλεσμένο και μεσολαβεί μεταξύ του ποταμού και του Καρπενησίου.
Η συνάντηση Άγριας Φύσης, Κούτουπα, Ταμπούρι Καραϊσκάκη, Παύλου Μπακογιάννη, ΔΣΕ
Ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον αυτής της διαδρομής είναι η άγρια ομορφιά της. Η παρθένα ορεινή φύση θα συναντηθεί οδικά με την κρυμμένη ιστορία της: Το ταμπούρι του Καραϊσκάκη στον Άγιο Βλάση, την κορυφή Κούτουπα, τις θέσεις των ανταρτών του Δημοκρατικού Στρατού (ΔΣΕ) που υπήρχαν μεταξύ Σταυροχώρι και Κηνυγού όπου υπάρχει ορεινό πολυβολείο και το χωριό Βελωτά, γενέτειρα του Παύλου Μπακογιάννη. Ο κοινός παρονομαστής της φύσης θα είναι επίσης και ο ποταμός Τρικεριώτης, η κρυφή φυσική έξοδος του Καρπενησίου στη λίμνη Κρεμαστών. Είναι μια διαδρομή που θα συνδέει τη φύση και ιστορικά σημεία.
Ο λόγος λοιπόν στους ειδικούς, για το αν η ιδέα αυτή υλοποιείται…
5 Σχόλια
Εν έτει 2018 κατασκευάζεται δρόμος για αντικατάσταση της νυν τραγικής εθνικής οδού Αγρινίου-Καρπενησίου, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο. Κοινώς δρόμος-καρμανιολα! Μόνο για δρόμο που αφορά την πολύπαθη πόλη μας θα μπορούσε αυτό να συμβεί. Όπως ακριβώς συνέβη και με το έκτρωμα που κατασκευάστηκε και ονομάζεται “είσοδος της πόλης”.
Στο πλαίσιο αυτό, τα σχόλια και οι προτάσεις για την βέλτιστη χάραξη περιττεύουν…
Κρίμα…
Εν έτει 2018 κατασκευάζεται δρόμος για αντικατάσταση της νυν απαράδεκτης εθνικής οδού Αγρινίου-Καρπενησίου, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο…!!! Κοινώς δρόμος-καρμανιόλα!
Μόνο για δρόμο που αφορά την πολύπαθη πόλη μας θα μπορούσε αυτό να συμβεί. Όπως συνέβη και μερικά χρόνια πιο πριν με το έκτρωμα που ονομάζεται “είσοδος της πόλης”…
Στο πλαίσιο αυτό οι όποιες (ενδιαφέρουσες κατά τα λοιπά) προτάσεις περιττεύουν…
Κρίμα!
Έχω την εντύπωση ότι μόνιμα γίνετε προσπάθεια να διαγράψουν κάποιοι ότι υπάρχει μετά τον Αγιο Βλάσιο μέχρι την γέφυρα Επισκοπής ειδικά τώρα που φαίνεται ότι κάτι πάει να γίνει με την εθνική οδό Αγρινίου Καρπενήσι που αφήνει εκτός τον Αγιο Βλάσιο.
ΟΝΕΙΡΑ ΘΕΡΙΝΗΣ ΝΥΚΤΟΣ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΟΥ. Δρόμος γιόκ. Το 2041 ίσως να έχει φτάσει μέχρι τον Σταυρό. Όλα τα άλλα είναι ευχολόγια
Η βέλτιστη χάραξη είναι αυτή που από τη θέση ”Σταυρός”, στη διασταύρωση προς Αμπέλια, ακολουθεί σχεδόν ισοϋψή πορεία παρακάμπτοντας χαμηλά τον Άγιο Βλάσιο και τη Χούνη και ξανασυναντά τον υπάρχοντα δρόμο μετά τη Χούνη πιο χαμηλά από τα «Μπισδουναίικα». Κατόπιν ακολουθεί τον υπάρχοντα δρόμο μέχρι τη γέφυρα της Επισκοπής. Περνώντας τη γέφυρα, ακολουθεί νέα χάραξη παραποταμίως του Ταυρωπού και ξανασυναντά τον υπάρχοντα δρόμο στη γέφυρα του ποταμού στο χωριό Καλεσμένο. Αυτή η διαδρομή, πέραν των λιγοστών μεγάλων τεχνικών έργων που απαιτούνται (πλην, ίσως, μιας αξιόλογης γέφυρας στο «Χουνόρεμα»), έχει και το επιπλέον πλεονέκτημα ότι ακολουθεί μια χαμηλή υψομετρική χάραξη περί τα 250-300 μέτρα υψόμετρο μέχρι και πριν το χωριό Καλεσμένο, πράγμα σημαντικό για την αποφυγή προβλημάτων με τη χιονόπτωση κατά τη χειμερινή περίοδο. Εκεί στο χωριό Καλεσμένο η επιλογή που θα αλλάξει τα δεδομένα είναι η κατασκευή μιας σήραγγα βάσης που θα εξέρχεται στην κοιλάδα του Καρπενησίου στο ύψος των Γοριανάδων , λίγα χιλιόμετρα από το Καρπενήσι. Εκεί είναι «όλα τα λεφτά» στη χάραξη , κυριολεκτικά και μεταφορικά… , διότι και η διαδρομή γίνεται πολύ πιο σύντομη αλλά και η χάραξη πάλι παραμένει στο χαμηλότερο δυνατό υψόμετρο.
Η χάραξη που προτείνει ο Ηλίας μπορεί να φαίνεται σύντομη , όμως στην περίπτωση των οδικών αξόνων «η ευθεία δεν είναι πάντα ο συντομότερος δρόμος», ιδίως όταν μεσολαβούν μεγάλα υψόμετρα και ελλοχεύει και ο χιονιάς…