Πολλές φορές η ίδια η διαδικτυακή ζήτηση των επισκεπτών λέει αλήθειες η αυτονόητα πράγματα. Ακολουθώντας το παράδειγμα του trip advisor στον παρακάτω σύνδεσμο (https://www.tripadvisor.com.gr/Attractions-g3226014-Activities-Aetolia_Acarnania_Region_West_Greece.html) θα διαπιστώσει κανείς την πικρή αλήθεια για το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία. Στο σύστημα αυτό εμφανίζονται οι προορισμοί βάση σχολίων ή αξιολόγησης των επισκεπτών. Θα διαπιστώσει κανείς λοιπόν ότι στους πρώτους 5 προορισμούς μετά βίας εμφανίζεται η Τριχωνίδα. Οι άλλοι 4 αφορούν περιοχή Ναυπάκτου ( Λιμάνι, Κάστρο, Γέφυρα και άγαλμα Θερβάντες στο Ν6), ενώ το Μεσολόγγι έχει παρουσία με τον κήπο των ηρώων.
Όλα αυτά όμως με..πείραγμα. Γιατί η σελίδα αυτόματα βγάζει δημοφιλείς προορισμούς ακόμα και από γειτονικούς νομούς, αρκεί χιλιομετρικά να είναι το ίδιο προσβάσιμοι. Αν λοιπόν δεν επιλέξετε το φίλτρο “να περιοριστεί η αναζήτηση στην Αιτωλοακαρνανία”, στα top-5 αγαπημένα των επισκεπτών, τα 3 είναι Ευρυτανία: Νο1 η Μονή Προυσού, Νο 2 το Καρπενήσι και Νο5 το Πάντα Βρέχει. Στο Νο3 &4 μετά βίας χωράνε το λιμάνι και το κάστρο της Ναυπάκτου.
Και όλα αυτά έχουν τριψήφιο αριθμό κριτικών, τη στιγμή που η Τριχωνίδα έχει διψήφιο (68) και υπολείπεται κατά πολύ. Αυτός είναι ο δείκτης ανάπτυξης και αναγνωρισιμότητας, μακριά από μικροπολιτικές αναλύσεις και ορολογίες. Απλά απαντάται το ερώτημα τι θέλει και τι αναγνωρίζει ο υποψήφιος επισκέπτης. Το πιο χρήσιμο στοιχείο όμως που δίνεται είναι ότι τόποι με θρησκευτική ή ιστορική σημασία είναι ψηλά στη λίστα, “σημεία συσπείρωσης” δηλαδή που απευθύνονται στον ποιοτικό τουρισμό. Ας έχουν γνώση οι φύλακες…
Λ.Υ.