BACK TO
TOP
Special Reports

Η ιδέα στο χωράφι κορυφώνεται στο εργαστήρι με την αναβίωση της παραδοσιακής σαπωνοποιίας στην Κάρπαθο

Όταν έχει σπουδάσει κανείς τη γη, και µε µητέρα χηµικό µηχανικό, η ιδέα παρασκευής σαπουνιών από εκχυλίσµατα βοτάνων που µεγαλώνουν στις δροσερές ρεµατιές της Καρπάθου, και τις λιγοστές ρίζες ελαιόδεντρων του οικογενειακού αγροκτήµατος, έρχεται αβίαστα.

48-49

83
0

Πολύ συνοπτικά αυτή ήταν η έµπνευση της γεωπόνου Εύης Λαχανά, η οποία µέσα στην οικονοµική βαρυχειµωνιά του 2011, µε τη βοήθεια της µητέρας της Κάριν Λαχανά, η οποία ανέκαθεν έφτιαχνε σαπούνια για προσωπική της χρήση, ξεκίνησε τους πειραµατισµούς και τους συνδυασµούς βοτάνων και αρωµάτων. «Ένα λίτρο ελαιόλαδο µπορεί να φτιάξει δέκα σαπούνια», λέει η κα. Λαχανά, ανακαλώντας ένα από τα πρώτα της εµπειρικά µαθήµατα στην σαπωνοποιία.


«Ένα λίτρο ελαιόλαδο µπορεί να φτιάξει δέκα σαπούνια», λέει η κα. Λαχανά, ανακαλώντας ένα από τα πρώτα της εµπειρικά µαθήµατα στην σαπωνοποιία.

Πολύ σύντοµα, η κατάσταση ξέφυγε. Νοµοτελειακά, αν σκεφτεί κανείς πως στο ξεκίνηµα της επιχείρησης λίγοι ήταν αυτοί που ακολουθούσαν τις παραδοσιακές τεχνικές µεθόδους παραγωγής φυσικού σαπουνιού και την κρύα µέθοδο σαπωνοποίησης, που απαιτεί τουλάχιστον δίµηνη ωρίµανση του σαπουνιού σε φυσικό περιβάλλον. Έτσι πλέον η παρασκευή γίνεται σε ειδικούς χώρους εργαστηριακούς, που πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για πιστοποίηση. «Και πάλι εκµεταλλευόµαστε την ελληνική φύση, µε περισσότερο επαγγελµατισµό. Ξεφύγαµε από το να φτιάχνουµε µόνοι µας στο χωράφι τα σαπούνια. Όλα όµως παραµένουν αγνά, µε ελαιόλαδο και ελληνικά βότανα, απλά πλέον, επειδή εξάγουµε και παρασκευάζουµε και άλλα καλλυντικά, πρέπει όλα να είναι  πιστοποιηµένα και ελεγµένα», εξηγεί η κα. Λαχανά.


Όταν έχει σπουδάσει κανείς τη γη, και µε µητέρα χηµικό µηχανικό, η ιδέα παρασκευής σαπουνιών από εκχυλίσµατα βοτάνων που µεγαλώνουν στις δροσερές ρεµατιές της Καρπάθου, και τις λιγοστές ρίζες ελαιόδεντρων του οικογενειακού αγροκτήµατος, έρχεται αβίαστα.

Σιγά σιγά, η παραγωγή µεγάλωσε. «Το 2014 άνοιξα το κατάστηµά µου και ξεκίνησα να κάνω αυτή τη δουλειά αποκλειστικά, ενώ από το 2016 άρχισα να κάνω περισσότερα καλλυντικά», αφηγείται η ίδια.

«Το πάω εντελώς εμπειρικά» με στόχο τη δυναμική έξοδο στις διεθνείς αγορές

Από το 2014 που άνοιξε το κατάστηµα στον Πειραιά έως σήµερα, η επιχείρηση έχει «ανέβει πολύ» και στο µεταξύ ξεκίνησαν οι εξαγωγές. Προς το παρόν σε Ηνωµένο Βασίλειο, ∆ανία, Γαλλία, Γερµανία. Όµως στους άµεσους στόχους της νεαρής επιχειρηµατία είναι να βγει περισσότερο δυναµικά στο εξωτερικό. Ωστόσο, οι εξαγωγές εκτός ΕΕ δεν βρίσκονται στους βραχυπρόθεσµους στόχους της, αφού «τα καλλυντικά έχουν απαιτητικές και διαφορετικές πιστοποιήσεις για τις αγορές αυτές».


Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για µια επιχείρηση, η οποία ακολουθεί µια εντυπωσιακή ανοδική πορεία. 

Η ιδέα αυτή πάντως, «τα καλλυντικά από εκχυλίσµατα άγριων βοτάνων σε ελαιόλαδο», που είναι η επικοινωνιακή σηµαία της επιχείρησης, δεν µπόρεσε και εξακολουθεί να µην µπορεί να αποκτήσει µια οικονοµική ανάσα, εξαιτίας της γενικότερης οικονοµικής συνθήκης της χώρας. «∆εν υπήρχαν τα οικονοµικά µέσα για να κάνουµε εξ’ αρχής µια µεγάλη επένδυση. Το κάνουµε πολύ σιγά, ό,τι βγαίνει, το ρίχνουµε πάλι στην επιχείρηση» υποστηρίζει.

Η βασική δυσκολία, λοιπόν, είναι η ίδια που αντιµετωπίζουν οι περισσότεροι νέοι επιχειρηµατίες. «Λόγω της κατάστασης της χώρας, δεν υπάρχουν ανάσες χρηµάτων στις επιχειρήσεις από τις τράπεζες. ∆εν παίζουµε µε ίσους όρους µε τις επιχειρήσεις του εξωτερικού», συµπληρώνει. 



Στο laouta shop στον Πειραιά μπορεί κανείς να βρει τα καλλυντικά της Εύης Λαχανά καθώς και αιθέρια έλαια, φυτικά έλαια αρωματοθεραπείας, αρώματα, ξεχωριστά αξεσουάρ. Νοταρά 44, 18531 Πειραιάς/ info@laouta.com/ Tel/Fax: 2111846679

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για µια επιχείρηση, η οποία ακολουθεί µια εντυπωσιακή ανοδική πορεία. «Κάθε χρόνο καταφέρνουµε και διπλασιάζουµε τα έσοδά µας» αναφέρει στην Agrenda η κα. Λαχανά, η οποία λειτουργεί µόνη της την επιχείρηση, χωρίς να έχει κάποια εξειδίκευση στον τοµέα των οικονοµικών, από την πρώτη στιγµή, τότε, το 2011, που «δεν ήταν ευχαριστηµένη µε τις συνθήκες και τους όρους εργασίας της και αποφάσισε να κάνει κάτι δικό της». Μπορεί στο ξεκίνηµα, παράλληλα µε την τότε δουλειά της, να προωθούσε στη χονδρική τα ιδιαίτερα προϊόντα της, πλέον όµως αξιοποιούνται όλες οι δυνατότητες του διαδικτύου. «Χρησιµοποιούµε κυρίως µοντέρνες µεθόδους επικοινωνίας, όπως τα social media, που είναι και µια πολύ απλή διαδικασία, αρκεί να έχεις καλούς λογαριασµούς. Πολύ συχνά συνεργαζόµαστε µε δηµοφιλείς χρήστες, που τους δίνουµε τα προϊόντα µας για να τα δοκιµάσουν», εξηγεί.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία