BACK TO
TOP
Τεχνολογία

Στα κτήματα των αδελφών Πογέλη στο Κιλκίς το πρώτο Case Magnum CVX 380

Το Case Magnum CVX 380 είναι το µεγαλύτερο λαστιχοφόρο τρακτέρ που έχει κατασκευάσει το Group της Case New Holland.

kyriaki2

Λεωνίδας Λιάμης

710
0

Ένα σύγχρονο… θηρίο της µηχανικής, µε κινητήρα FPT (σ.σ. Fiat Power Technologies) και µέγιστη ιπποδύναµη 435 «άγρια» άλογα, που όµως γίνονται τελείως… υπάκουα αν πέσουν στα χέρια έµπειρου χειριστή. Έτσι, όσο άνετα µπορεί να καλπάζει ακόµη και στα πιο δύσκολα και σκληρά κοµµάτια γης, άλλο τόσο εύκολα µπορεί να καθίσει κανείς πίσω από το τιµόνι του και να το… δαµάσει.

Το κιβώτιο ταχυτήτων τύπου CVX, γνωστότερο και ως vario, αλλά και η τεχνολογία αιχµής που ενσωµατώνει σε κάθε του σηµείο, κάνουν αυτό τον… γίγαντα ένα εύχρηστο εργαλείο για τον γεωργό, που του παρέχει άνεση στις εργασίες στο χωράφι και µειωµένη κατανάλωση καυσίµου. Το τερπνόν, µετά του ωφελίµου, δηλαδή.

Ένα τέτοιο… θηρίο, το µοναδικό σε όλη την Ελλάδα, από τον περασµένο Σεπτέµβριο έκανε… πλάκα µε τα χώµατα στη γη του Κιλκίς, µια περιοχή που δεν φηµίζεται για τον… κάµπο της. Πολλώ δε µάλλον, φέτος, που η παρατεταµένη ξηρασία έκανε ακόµη πιο σκληρά τα χωράφια και όταν ήρθε η ώρα για τα οργώµατα, τις κατεργασίες και τη σπορά, οι αντοχές των µηχανηµάτων δοκιµάστηκαν. Στα περισσότερα τουλάχιστον…

Το µπάµ µε την αγορά του Case Magnum CVX 380, από την «Παύλος I. Κοντέλλης ΑΕΒΕ» που έχει την επίσηµη αντιπροσώπευση της CHN στην Ελλάδα το έκαναν ο Ανέστης κι ο Τριαντάφυλλος Πογέλης, δύο αδέλφια από την Κορωνούδα του Κιλκίς, οι οποίοι έχουν µια δυναµική γεωργική εκµετάλλευση 2.200 στρέµµατα, εκ των οποίων 1.000 στρέµµατα είναι βιολογικά ψυχανθή και τα υπόλοιπα σιτηρά.

Τους συναντήσαµε λίγο πριν στηθεί ένα τρικούβερτο γλέντι, µε φίλους για το κλείσιµο της φετινής καλλιεργητικής σεζόν, που συνδυάστηκε και µε τα συγχαρίκια για το νέο απόκτηµα της εκµετάλλευσης, παρουσία και δύο ανώτερων στελεχών της Παύλος I. Κοντέλλης, του Πέτρου  Μάρτου, υπεύθυνος της διεύθυνσης του καταστήµατος Θεσσαλονίκης και του Στέλιου Ζήση, υπεύθυνου πωλήσεων στο γεωργικό τµήµα.

Καλό τράβηγµα και µειωµένη κατανάλωση

«Το τρακτέρ έχει τεράστια ιπποδύναµη και φοράει το σασµάν vario. Σε σύγκριση µε το Case Magnum 260, που είναι πιο οικονοµικό κατά 20% από το Case 250 (σ. σ. τα αµέσως µικρότερα µοντέλα), καταναλώνουν σχεδόν ίδια καύσιµα. Κι αν τα χώµατα δεν είναι σκληρά η κατανάλωση είναι µικρότερη και από το 260», είπε στην Agrenda ο Ανέστης Πογέλης, διευκρινίζοντας πως σε σχέση µε το Case 250, το Magnum CVX 380 αν και µε σχεδόν διπλάσια ιπποδύναµη καίει περίπου 30 λίτρα πετρελαίου λιγότερα τη µέρα.

«Για τράβηγµα δεν το συζητάω. Προχωράς και δεν καταλαβαίνει τίποτα και είναι και πολύ ξεκούραστο για τον οδηγό», περιγράφει ο Ανέστης Πογέλης, ενώ ο Τριαντάφυλλος προσθέτει πως «εκτός από το vario που κάνει τη διαφορά, το τρακτέρ διαθέτει GPS, φουλ εξοπλισµό, αερόφρενα, υδραυλικά µπροστά, ανάρτηση καµπίνας, σαλόνι υπερλούξ κι άλλα συστήµατα που κάνουν τη χρήση του άνετη και πιο αποδοτική, καθώς «φοράει» πολύ µεγαλύτερα παρελκόµενα».

Ολόκληρη συλλογή από Case και New Holland

Το Magnum CVX 380, ωστόσο, δεν είναι το µόνο τρακτέρ της Case που παρκάρει τα βράδια στο υπόστεγο των 220 τ.µ. της εκµετάλλευσης των αδελφών Πογέλη. ∆ίπλα του υπάρχουν, επίσης, ένα U/Pro, ένα MX 150 και το Magnum 260, όλα της οικογένειας των Case, ενώ τη συλλογή των µηχανηµάτων τη συµπληρώνουν µια θεριζοαλωνιστική Case 8230 AXIAL Flow και δύο New Holland 780. «Ο δεσµός µε την Case είναι πολύχρονος. ∆οκιµάσαµε τα µηχανήµατα κι είδαµε ότι τα δουλεύεις και δεν βγάζουν ζηµιές. Κι είµαστε σε ορεινά εδώ, µε δύσκολα χώµατα, σε πλαγιές, δεν είναι κάµπος να το βάζεις και να φεύγει µόνο του. Το κυριότερο είναι αυτό. Τώρα µε τους κινητήρες νέας τεχνολογίας έχεις µεγάλα τρακτέρ µεν, αλλά κάνεις δουλειά χωρίς να έχει πολλά έξοδα στα καύσιµα και µε άνεση πάνω στο µηχάνηµα. Κι ύστερα έχεις και το πλεονέκτηµα ότι όταν παίρνεις για παράδειγµα, ένα φίλτρο λαδιού, είναι το ίδιο για όλα και ούτω καθ’ εξής», επισηµαίνει ο Ανέστης Πογέλης.

Πάνω από 2 εκατ. ευρώ µέχρι τώρα η επένδυση και έρχονται κι άλλα

«Η συνολική επένδυση, αν βάλουµε µέσα και τα παρελκόµενα, πρέπει να ξεπερνά τα 2 εκατ. ευρώ», τονίζει ο Ανέστης Πογέλης, προσθέτοντας πως στο «στόλο» εργαλείων που έχει η εκµετάλλευση, περιλαµβάνεται µια σουηδική Vaderstad, 8 µέτρων, πνευστή σπαρτική (µε χωρητικότητα 3 τόνων σπόρου που χρησιµοποιείται στα βατά χωράφια), µια σπαρτική Amazone 3,5 µέτρων (µε χωρητικότητα 1 τόνου σπόρου για τα δύσκολα χωράφια), δύο ιταλικά άροτρα αζώτου CMI µε άνοιγµα 3,20 µέτρα, ένα ρίπερ Siptek και ένα Terradisc Siptek µε κύλινδρο, αµφότερα 5 µέτρων και µε άζωτο, καθώς και λιπασµατοδιανοµείς, ψεκαστικά και άλλα.

Τα σχέδια των δύο παραγωγών, ωστόσο, δεν σταµατούν εδώ. «Από εδώ και πέρα µπαίνουµε στη λογική αγορών παρελκόµενων µε δυνατότητες γεωργίας ακριβείας και ταυτόχρονα θα βάλουµε GPS και στα τρακτέρ τα οποία δεν έχουν αυτή τη στιγµή», αναφέρει ο Τριαντάφυλλος Πογέλης, προσθέτοντας πως έχει υποβληθεί σχετικό αίτηµα στο πρόγραµµα των Σχεδίων Βελτίωσης.

Τα δύο αδέλφια ασχολούνται µε τη γεωργία από µικρά παιδιά, όταν ο πατέρας της οικογένειας, Αθανάσιος Πογέλης, καλλιεργούσε περίπου 800 στρέµµατα -από τα οποία µόλις 60 ήταν ιδιόκτητα- κυρίως σιτηρά και παράλληλα διατηρούσε και µια θεριζοαλωνιστική µηχανή, κάνοντας αλώνια τόσο στο Κιλκίς, όσο και στις Σέρρες και στην Καστοριά.

Το 1995 ο εµπρησµός της θεριζοαλωνιστικής µηχανής της οικογένειας από αγνώστους, σε ένα χωριό των Σερρών, αποτέλεσε αιτία να περάσει η σκυτάλη της εκµετάλλευσης στα δύο αδέλφια, καθώς ο Αθανάσιος Πογέλης δεν τον άντεξε και προδόθηκε από την καρδιά του.

Έκτοτε, ο Ανέστης και ο Τριαντάφυλλος, σταδιακά αύξησαν τις εκτάσεις που καλλιεργούν σε 2.200 στρέµµατα, εκ των οποίων τα ιδιόκτητα είναι πλέον περίπου 800 στρέµµατα. Με τις τρεις θεριζοαλωνιστικές µηχανές τους, επίσης, συνεχίζουν την παράδοση των αλωνιών εκτός κι εκτός του νοµού Κιλκίς. Τις δύο New Holland 780 τις χρησιµοποιούν για αλώνια περίπου 10.000 στρεµµάτων σταριού, στο Κιλκίς και στην Καστοριά, ενώ την Case 8230 AXIAL Flow αποκλειστικά για αλώνι καλαµποκιού, περίπου 1.500–2.000 στρεµµάτων στις Σέρρες.

Κρατάει πολλά χρόνια η συνεργασία µε την Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ

Σε όλη αυτή τη διαδροµή των Αφών Πογέλη, σε σχέση µε τα τρακτέρ της Case, συνοδοιπόρος είναι η εταιρεία «Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΒΕΕ» η οποία αντιπροσωπεύει τον παγκόσµιο κολοσσό της CNH στην ελληνική αγορά. «Συνεργαζόµαστε µε τα αδέρφια Πογέλη από το 2003 όταν αγόρασαν το πρώτο τρακτέρ από την Παύλος Ι. Κοντέλλης το Case MX 150 µε το φορτωτή και έκτοτε ξεκίνησε µια πολύ καλή συνεργασία µε τα παιδιά, τα οποία θέλουν να µείνουν στο χώρο της Case», λέει ο Πέτρος Μάρτος, διευθυντής του καταστήµατος Θεσσαλονίκης, της «Παύλος Ι. Κοντέλλης». Σύµφωνα µε τον ίδιο «το καινούριο απόκτηµα του Ανέστη και του Τριαντάφυλλου Πογέλη, οι οποίοι είναι από τους µεγαλύτερους παραγωγούς στο Κιλκίς ίσως και στη Βόρεια Ελλάδα, έχει µέγιστη ισχύ 435 ίππους και είναι το µεγαλύτερο magnum της σειράς που κατασκευάζει η Case, µε το κιβώτιο ταχυτήτων το CVX, γνωστότερο ως vario. Η οικονοµία στα καύσιµα είναι πολύ µεγαλύτερη σε σχέση µε τα προηγούµενα µοντέλα τα οποία φορούσαν τον κινητήρα της Cummins, τουλάχιστον 20% από ό,τι λένε οι ίδιοι οι παραγωγοί και φυσικά είναι ένα πολύ ευέλικτο τρακτέρ. Είναι η ναυαρχίδα µας, το πιο µεγάλο τρακτέρ που έχουµε φέρει στην Ελλάδα. Έχει ενσωµατωµένη τεχνολογία GPS, η οποία βοηθά τον παραγωγό να κατευθύνεται στη γεωργία ακριβείας, να µην διπλοσπέρνει ή διπλοραντίζει και µε τον τρόπο αυτό τον οδηγεί και σε µείωση κόστους παραγωγής του».

Διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Agrenda που κυκλοφόρησε το Σάββατο 4 Ιανουαρίου.
Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία