Thumbnail
Παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο υπάρχουν πολλά στο ελληνικό σχολείο εδώ και κάποιες δεκαετίες, ενώ πάντα υπήρχαν στα σχολεία και μαθητές/τριες από κοινότητες με διαφορετική γλώσσα.

Ξεκινάει στις 20 Μαϊου το ετήσιο εξ αποστάσεως μοριοδοτούμενο σεμινάριο (408 ωρών - 9μηνών) με τίτλο " Κατάρτισης Εκπαιδευτικών στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση για μαθητές με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο" που πραγματοποιείται από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Παρουσιάζουμε διάφορα σημαντικά θέματα που καταπιάνεται αυτό το σεμινάριο το οποίο να τονίσουμε πως πραγματοποιείται χωρίς να απαιτεί παρουσίες. Ο εκπαιδευόμενος μπορεί να διαβάζει ότι ώρα θέλει, ενώ δεν υπάρχουν καθόλου εξετάσεις.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε εδώ

Δείτε παρακάτω για την θεματική  "Γλώσσα και διγλωσσία σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα"

Η θεματική ενότητα με τίτλο «Γλώσσα και διγλωσσία σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα» αναφέρεται σε ζητήματα
διγλωσσίας και μάθησης, όπως αυτά αναδεικνύονται, όταν οι μαθητές και οι μαθήτριες μας έχουν πρώτη γλώσσα, άλλη από
την Ελληνική.

Παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο υπάρχουν πολλά στο ελληνικό σχολείο εδώ και κάποιες δεκαετίες, ενώ
πάντα υπήρχαν στα σχολεία και μαθητές/τριες από κοινότητες με διαφορετική γλώσσα. Από αυτή την άποψη υπάρχει αρκετή
συσσωρευμένη εμπειρία, όπως και εκπαιδευτικά υλικά. Με τη μαζική είσοδο προσφύγων ξανατίθενται τα θέματα αυτά και
πρέπει να προσαρμόσουμε τον προσανατολισμό και την πρακτική μας στα νέα δεδομένα. Βασικό ζητούμενο είναι να τεθούν προς συζήτηση τα κύρια ερωτηματικά των εκπαιδευτικών, να αξιοποιηθεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό η υπάρχουσα εμπειρία και να υποστηριχθεί η κοινωνική ενσωμάτωση, η διαπολιτισμική κατανόηση, η αναγνώριση της προσωπικότητας και της προηγούμενης εμπειρίας κάθε παιδιού πρόσφυγα, η ελληνομάθεια και η σχολική επίδοση.

Είναι πολύ πιθανόν ότι τα παιδιά που γίνονται πρόσφυγες να έχουν κενά στη σχολική φοίτηση ή να μη έχουν καν φοιτήσει σε σχολείο και η πρώτη τους σχολική εμπειρία να είναι τώρα. Το πιο πιθανόν είναι επίσης ο/η εκπαιδευτικός, μην γνωρίζοντας τη γλώσσα του παιδιού, να μην μπορεί να έχει σαφή εικόνα της προϊστορίας ενός παιδιού πρόσφυγα και της οικογένειάς του, να μην μπορεί να κατανοήσει, πώς θα μπορούσε να γεφυρώσειτη γνώση της οικογένειας με αυτή του σχολείου. Επιπλέον,
υπάρχει πολιτισμική γνώση που πιθανόν χρειάζεταιπροσεκτικούς χειρισμούς, επειδή μπορεί να αντιπαρατίθεται
στη πολιτισμική γνώση που καλλιεργείται στην ελληνική κοινωνία και στο σχολείο. 

Θρησκευτική Αγωγή, Μετανάστευση και Διαπολιτισμική Επικοινωνία Περιγραφή

Η παρουσία της Θρησκευτικής Αγωγής στο σύγχρονο σχολείο αποτελεί σήμερα μια αναγκαιότητα, περισσότερο από ποτέ. Τα σχολικά περιβάλλοντα μάθησης δεν είναι ομοιογενή. Ωστόσο εξακολουθούμε να αγνοούμε σημαντικές πτυχές της θρησκευτικής και πολιτισμικής κουλτούρας του διπλανού μας, παρόλο που εκείνος βρίσκεται εντός του δικού μας περιβάλλοντας. Ο Θρησκευτικός αναλφαβητισμός δεν μας επιτρέπει μια ουσιαστική επικοινωνία, ακριβώς επειδή αντιμετωπίζουμε τη θρησκεία ως «πίστη» σε «δόγματα» και όχι ως διαδικασία ενοημάτωσης της καθημερινής πράξης και συμπεριφοράς των ανθρώπων. Έχουμε υποστηρίξει την ύπαρξη ενός μαθήματος διαθρησκειακής αγωγής στο σύγχρονο σχολείο, το οποίο δεν θα ακυρώνει την Ορθόδοξη Χριστιανική Παράδοση, αλλά θα την κάνει να διαλέγεται γόνιμα και δημιουργικά με άλλες θρησκευτικές παραδόσεις, ικανές να αναδείξουν σημεία σύγκλισης και διαφοράς, να συζητήσουν ενδεχόμενες στερεοτυπικές αντιλήψεις που δηλητηριάζουν τις σχέσεις των ανθρώπων και φυσικά να γνωρίσουν οι μαθητές μέσω του άλλου τον ίδιο τους τον εαυτό. Μόνο το σχολείο μπορεί να εγγυηθεί την αντικειμενική θρησκευτική γνώση, όχι μόνο της Ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης, αλλά και των άλλων θρησκευτικών παραδόσεων, αφού σκοπός του είναι η διαμόρφωση της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών και όχι η εγχάραξη θρησκευτικής ταυτότητας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

άνεργοι
ΔΥΠΑ: 5.000 θέσεις για ανέργους με μισθό 12.264 ευρώ- Ποιους αφορά το πρόγραμμα
Μέχρι 5 Απριλίου οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απασχόλησης με έμφαση στην πράσινη οικονομία και τις γυναίκες και επιχορήγηση 12.264 ευρώ για κάθε θέση...
ΔΥΠΑ: 5.000 θέσεις για ανέργους με μισθό 12.264 ευρώ- Ποιους αφορά το πρόγραμμα
sillalitirio-ekpaideutikoi.jpg
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
Ο αγώνας στα χέρια των Πρωτοβάθμιων σωματείων και των εκπαιδευτικών - Ζητούν επαναπροκήρυξη απεργίας-αποχής και από τις Ομοσπονδίες
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
ilikiomenos
Θεσσαλονίκη: Ιδιοκτήτες γηροκομείου καταδικάστηκαν για τον θάνατο τετραπληγικού που κάηκε ζωντανός
Δεν λειτούργησε η πυρανίχνευση στο θάλαμο του άτυχου άνδρα
Θεσσαλονίκη: Ιδιοκτήτες γηροκομείου καταδικάστηκαν για τον θάνατο τετραπληγικού που κάηκε ζωντανός