κάμερες σε σχολεία
Ανακοίνωση

Αιφνιδιαστικά το Υπουργείο Παιδείας έφερε για ψήφιση στη βουλή, νύχτα της Παρασκευής 8/5 τροπολογία-προσθήκη σε άσχετο με την παιδεία νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου που ανάμεσα στα άλλα σημειώνει:: «Η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές επιτρέπεται …σε περίπτωση επιδημικών νόσων.»

Η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται την κατάσταση που δημιουργήθηκε λόγω κορωνοϊού (γι’αυτό η Υπουργός διακήρυττε ότι «Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήρθε για να μείνει»). Η εκπαίδευση ωστόσο δεν είναι απλά διαλέξεις, μια παθητική διαδικασία μπρος από μια οθόνη, κι ούτε μπορούμε να παίζουμε με την ευαίσθητη προσωπικότητα των παιδιών μας. Η τηλεκπαίδευση και τα ψηφιακά μέσα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τη ζωντανή διαδικασία της κανονικής τάξης. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε κι από την πρόσφατη εμπειρία μας πως τα όποια μέσα χρησιμοποιήσαμε προαιρετικά κατά τη διάρκεια των κλειστών σχολείων αν έφερναν κάποιο αποτέλεσμα ήταν λόγω της σχέσης που είχαμε οικοδομήσει με τους μαθητές μας το προηγούμενο διάστημα στην κανονική τάξη. Τώρα που τα σχολεία άνοιξαν, για τους μαθητές που δεν προσέρχονται στην τάξη μπορεί να συνεχιστεί η μελέτη στο σπίτι (με υλικό που στέλνεται, προσωπική επικοινωνία, εκπομπές Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης )τα υπόλοιπα είναι εκ του πονηρού. Δε θα δεχτούμε το διδακτικό μας έργο να γίνει πρόσχημα για την επιβολή αντιπαιδαγωγικών μέτρων.

 Η κανονική λειτουργία της τάξης προϋποθέτει τη δια ζώσης διδασκαλία που καθορίζεται και κρίνεται από τη φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού και των μαθητών και την άμεση, ευθεία και ειλικρινή αλληλεπίδραση όλων των υποκειμένων της αγωγής. Ο καθηγητής οφείλει να εκφράζεται ελεύθερα κι ο μαθητής μπορεί να κάνει λάθη σε γνωστικό επίπεδο, να παρουσιάζει ιδιαιτερότητες στην εμφάνιση και στη συμπεριφορά του. Εδώ ακριβώς έχει θέση η παιδαγωγική παρέμβαση του καθηγητή αλλά και της ομάδας των μαθητών. Η on line αναμετάδοση του μαθήματος με κάμερες στην τάξη ανατρέπει όμως την εμπιστοσύνη που είχε με κόπους κατακτηθεί: η τάξη αλλοιώνεται και το μάθημα μετατρέπεται σε ριάλιτι, καθώς τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και καθηγητών είναι εκτεθειμένα στον οποιοδήποτε, ό,τι κι αν ισχυρίζεται η κυβέρνηση. Έχουμε γίνει κατά καιρούς μάρτυρες τέτοιων επεισοδίων που προσβάλλουν την εκπαιδευτική κοινότητα, το παιδαγωγικό μας έργο και την προσωπικότητα καθηγητών και μαθητών. Δεν θα τα κάνουμε κανόνα! Δεν μπορούμε, δε θέλουμε και δε θα επιτρέψουμε τον εξευτελισμό κανενός, ούτε την τυποποίηση του μαθήματος με ψυχρούς υπολογισμούς του θεαθήναι.

Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος!

Οι λέξεις “δυνατότητα”, “επιτρέπεται” κτλ. μαρτυρούν το έωλο της όλης διαδικασίας, η ευθύνη της οποίας μεταφέρεται στους διδάσκοντες και τα σχολεία, καθώς αρμόδιες για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων είναι «οι οικείες σχολικές μονάδες και εκπαιδευτικές δομές». Κανένας σύλλογος διδασκόντων και κανένας εκπαιδευτικός να μην αναλάβει λοιπόν την ευθύνη της εφαρμογής αυτής της αντιπαιδαγωγικής και αντιδημοκρατικής ρύθμισης !

Από πουθενά δεν απορρέει ότι ο εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος να εφαρμόσει μια διαδικασία που στρεβλώνει την παιδαγωγική λειτουργία της τάξης και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και καθηγητών. Το αντίθετο: η εφαρμογή μιας τέτοιας ρύθμισης επιφέρει κινδύνους και στο σύλλογο διδασκόντων και ατομικά σε όποιον πάρει την ευθύνη να αναμεταδώσει από την τάξη του το μάθημα εκθέτοντας τους μαθητές που παρευρίσκονται και τον ίδιο του τον εαυτό. Γι’ αυτό ακόμα κι αν ένας σύλλογος προγραμμάτιζε αναμετάδοση μαθημάτων, ο εκπαιδευτικός έχει δικαίωμα να μην το επιτρέψει στο δικό του μάθημα.

  • Οι σύλλογοι διδασκόντων και ατομικά οι εκπαιδευτικοί είναι έτσι κι αλλιώς καλυμμένοι συνδικαλιστικά από την απόφαση της ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ, καθώς κι από την εκφρασμένη αντίθεση της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων, της Ένωσης Γονέων Καλαμάτας και οποιουδήποτε γονιού ή μαθητή αρνηθεί προστατεύοντας το δικαίωμά του να μην εκτίθεται. !
  • Οι συνάδελφοι να ενημερώνουν -να καλούν την ΕΛΜΕ αν κάποιος διευθυντής πιέζει να εφαρμόσουν τη ρύθμιση (δεν έχει βγει καν υπουργική απόφαση για την εφαρμογή της).
  • Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει όλα τα συνδικαλιστικά και νομικά μέτρα για την ακύρωσή της.
  • Σε κάθε περίπτωση ακυρώνουμε στην πράξη τη ρύθμιση για on line μετάδοση των μαθημάτων: κανένα σχολείο και συνάδελφος να μην προχωρήσει στην εφαρμογή της!

Το σχολείο δε θα γίνει ριάλιτι!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mathitis-sxoleio.jpg
Λαμία: Ανήλικος επιτέθηκε σε μαθητή δημοτικού σε σχολική εκδρομή και του έσπασε το δόντι
Τα παιδιά πιάστηκαν στα χέρια με αποτέλεσμα ο ένας μαθητής να καταλήξει στο Νοσοκομείο Λαμίας, έχοντας σπασμένο δόντι
Λαμία: Ανήλικος επιτέθηκε σε μαθητή δημοτικού σε σχολική εκδρομή και του έσπασε το δόντι
ΕΚΠΑ
Δημοσκόπηση στην Κύπρο: Η συντριπτική πλειοψηφία επιθυμεί ίδρυση παραρτήματος του ΕΚΠΑ
Δημοσκόπηση στην Κύπρο: Yπέρ της δημιουργίας παραρτήματος του ΕΚΠΑ η κοινωνία
Δημοσκόπηση στην Κύπρο: Η συντριπτική πλειοψηφία επιθυμεί ίδρυση παραρτήματος του ΕΚΠΑ
dimarxeio-trikalon.jpg
Νίκαια: Δημοτικός σύμβουλος γρονθοκόπησε αντιδήμαρχο- Νοσηλεύεται στο Τζάνειο το θύμα
Το χτύπημα προκάλεσε αιμορραγία και ο αντιδήμαρχος μετάφερθηκε στο Τζάνειο για τις πρώτες βοήθειες
Νίκαια: Δημοτικός σύμβουλος γρονθοκόπησε αντιδήμαρχο- Νοσηλεύεται στο Τζάνειο το θύμα