Ειδήσεις και νέα του Αλίμου

Συνέντευξη του Υποψήφιου Δημάρχου Αλίμου, Βαγγέλη Τσαμήτα, στο Alimos Οnline

Συνέντευξη του Υποψήφιου Δημάρχου Αλίμου, Βαγγέλη Τσαμήτα, στο Alimos Οnline

Μιας και δειλά-δειλά άρχισε να μυρίζει προεκλογικός αέρας για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και υποτυπωδώς διαφαίνονται ζυμώσεις υποψηφίων για τους εκλογικούς συνδυασμούς και γνωρίζοντας –παιδιόθεν– τον Βαγγέλη Τσαμήτα, ζητήσαμε τις απόψεις του, ως αποφασισμένου πλέον να ηγηθεί Δημοτικού Συνδυασμού στις επερχόμενες Δημοτικές εκλογές.

Είναι επικεφαλής της παράτασης "Άλιμος - Μπορούμε Καλύτερα".

Ο Βαγγέλης Τσαμήτας είναι Μηχανικός το επάγγελμα, δεν είναι νέος στα δημοτικά, γνωρίζει τον Άλιμο –ως γνήσιος Αλιμιώτης – και υποστηρίζει ότι έχει τεκμηριωμένη άποψη για τα προβλήματα του Αλίμου και τις λύσεις που απαιτούνται.

Τι  μπορείτε να μας πείτε για την παράταξη που ετοιμάζετε, για τον χαρακτήρα και τη φιλοσοφία της;

Να ξεκινήσω δίνοντας ένα προσωπικό τόνο στη συνέντευξη. Η απόφασή μου να ασχοληθώ με τα κοινά είναι πρόσφατη και ο λόγος που δεν το είχα κάνει μέχρι τώρα, είναι η επιχειρηματική μου δραστηριότητα που μου άφηνε ελάχιστο διαθέσιμο χρόνο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν είμαι ενήμερος για τα τεκταινόμενα στον Δήμο μας. Παρακολουθώ χρόνια τις εξελίξεις, ως γέννημα-θρέμα Αλιμιώτης. Επιπλέον γνωρίζω πολύ  καλά  και το θεσμικό  πλαίσιο λειτουργίας της τοπικής αυτοδιοίκησης και τις δυνατότητες που έχει η Δημοτική  Αρχή   (Δημοτικό Συμβούλιο και Δήμαρχος) να ασκήσει διοίκηση. Δυστυχώς, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων οι δυνατότητες αυτές δεν αξιοποιούνται από την τοπική  αυτοδιοίκηση, θα  έλεγα  δε, ότι η συντριπτική  πλειοψηφία  δεν μπορεί να εφαρμόσει τα  θεσμικά  αυτά εργαλεία, τα οποία απαιτούν γνώση και δουλειά.

Σε σχέση τώρα με τη φιλοσοφία και τον χαρακτήρα της δημοτικής μας παράταξης. Πρόκειται για μία παράταξη ανεξάρτητη, πέρα και πάνω από κόμματα, που απευθύνεται σε όλους τους πολίτες, έχοντας στο επίκεντρό της την «πολιτική», ως τη μόνη διαδικασία για να κάνουμε καλύτερη τη ζωή μας. Στόχος μας είναι να ενώσουμε δυνάμεις. Να πείσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους, προσδοκώντας τις μέγιστες δυνατές συναινέσεις.  Η πρόσφατη θεσμοθέτηση του «Κλεισθένη» απαιτεί ευρύτερες συνεργασίες. Αυτά που μας ενώνουν (τα προβλήματα και οι λύσεις τους) είναι πολύ περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν.

Έχει ολοκληρωθεί η στελέχωση της παράταξής; Πότε θα ανακοινωθούν τα ονόματα; Θα υπάρχουν στο συνδυασμό σας υποψήφιοι που δεν έχουν ξανασχοληθεί με τα δημοτικά;

Είναι ακόμα πολύ νωρίς να κλείσουν τα ονόματα του συνδυασμού. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας πυρήνας ανθρώπων με γνώση και εμπειρία που επεξεργαζόμαστε τις προγραμματικές μας θέσεις. Υπάρχουν όμως και χιλιάδες πολίτες που μέχρι τώρα δεν είχαν το κίνητρο και τη διάθεση να προσφέρουν. Υπάρχει ένα τεράστιο ανθρώπινο δυναμικό ανεκμετάλλευτο στην πόλη μας. Με την ανακοίνωση των αρχών και των θέσεων της παράταξή μας, θα απευθύνουμε παράλληλα και ένα κάλεσμα σε αυτούς τους ανθρώπους. Είμαι πρόθυμος να δεχθώ κάθε συνδημότη μας ο οποίος θα εκδηλώσει το ενδιαφέρον του και θα διαθέτει αρκετά από τα κριτήρια που απαιτούνται για τον σκοπό της παράταξης.

Ως  υποψήφιος Δήμαρχος, ποια  θεωρείται ότι είναι τα βασικά προβλήματα του Δήμου και των κατοίκων του και ποιες οι βασικές σας θέσεις για την αντιμετώπισή τους;

Τα βασικά προβλήματα του δήμου χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες,  Θεσμικά, λειτουργικά και διοίκησης. Να ξεκινήσουμε από τα θεσμικά. Δεν μπορεί σήμερα ο Δήμος να λειτουργεί ως ένας «παλαιάς κοπής» δημόσιος οργανισμός. Πρέπει να προστεθεί στη λειτουργία του μία δόση DNA ιδιωτικής επιχείρησης, με κοινωνικό πρόσημο. Μέτοχοι στον δήμο είναι οι πολίτες και τα όποια «κέρδη» πρέπει να επιστρέφουν σε αυτούς, με κοινωνικές δράσεις. Το θεσμικό καθεστώς για αυτό υπάρχει και δίνει την δυνατότητα να δημιουργηθούν εταιρείες με την μορφή Α.Ε σε όλους  σχεδόν τους Δήμους. Δυστυχώς όμως αυτές καταλήγουν σε αδιέξοδο. Θυμόμαστε τις περίφημες, ζημιογόνες δημοτικές επιχειρήσεις  ως παράδειγμα προς αποφυγή. Δεν χρειάζεται να πάμε μακριά. Μια ματιά από ένα έμπειρο μάτι στην ΑΔΗΠΑΛ (στον ισολογισμό της) αρκεί να κατανοήσεις την λειτουργία της.

Δεν μπορεί λοιπόν και δεν πρέπει πλέον ένας Δήμος να στηρίζει τα πάγια έσοδα του από τα Δημοτικά ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας, τον  ΤΑΠ  και τον κρατικό προυπολογισμό. Δεν μπορεί να στηρίζεται σε έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις, δεν μπορεί να στηρίζεται στην όποια βοήθεια δίνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία και αυτή βαίνει μειούμενη. Πρέπει να αξιοποιήσουμε τα θεσμικά εργαλεία που ήδη διαθέτουμε, έτσι ώστε να βελτιώσουμε την οικονομική κατάσταση του Δήμου, αξιοποιώντας με ιδιωτικά κριτήρια όλους τους πόρους και την περιουσία που διαθέτει. Τα θεσμικά εργαλεία υπάρχουν, ο νομοθέτης έχει ευθυγραμμίσει το θεσμικό πλαίσιο με τα ευρωπαικά δεδομένα. Είναι στο χέρι μας να τα εκμεταλλευτούμε. Με ικανό διαχειριστή (Δήμαρχο), άξια στελέχη (Αντιδημάρχους και Δημοτικούς Συμβούλους, ή διοικητικό Συμβούλιο της Α.Ε.) και με αξιοκρατικά κριτήρια στην επιλογή διευθυντών υπηρεσιών του Δήμου. Ορίστε η πρόκληση  για όλους μας.

Σχετικά τώρα με την λειτουργία του Δήμου:

Πρώτο λειτουργικό πρόβλημα είναι ο περίφημος «οργανισμός του Δήμου». Ο οργανισμός του Δήμου είναι το βασικό εργαλείο διοίκησης, καθώς καθορίζει τις επιμέρους διοικήσεις και τμήματα του Δήμου όπως, Διοικητικό, Τεχνικό, Οικονομικό κ.λπ. Άρα γίνεται κατανοητό άμεσα, πόσο σημαντική είναι η σύνθεση αυτού του οργανισμού. Τι έχει συμβεί και τι συμβαίνει διαχρονικά; Σπανίως αποτελεί σοβαρό θέμα του Δ.Σ., για να μην αναδειχθεί η προχειρότητα της σύνθεσής του και η εξυπηρέτηση των προσωπικών επιλογών του Δημάρχου και του επιτελείου του. Όταν λοιπόν έχεις λανθασμένο οργανισμό, λειψό προσωπικό σε ορισμένους τομείς, περίσσεμα σε άλλους, εξειδικευμένο προσωπικό σε ακατάλληλες θέσεις, πως να δουλέψει το έρημο το μαγαζί;

Δεύτερο λειτουργικό πρόβλημα είναι, ότι το σύνολο της εκλεγμένης διοίκησης, αλλά και το μόνιμο ή εποχιακό προσωπικό που στελεχώνει τις  υπηρεσίες του Δήμου, θα πρέπει να πάψουν να σκέφτονται ως δημόσιοι υπάλληλοι, ως άνθρωποι που θα ασχοληθούν τρεις, τέσσερις, πέντε, ή οκτώ ώρες. Επειδή το σύνολο των εκλεγμένων προσώπων της διοίκησης, αλλά και το μεγαλύτερο μέρος των μονίμων και εποχιακών υπαλλήλων του Δήμου είναι ταυτόχρονα και δημότες, θα πρέπει να συμπεριφέρονται σαν να είχαν την δική τους επιχείρηση. Ειδικά δε, η εκλεγμένη διοίκηση θα πρέπει να αποτελεί πηγή έμπνευσης και αλτρουισμού για όλους τους υπαλλήλους  που στελεχώνουν τις υπηρεσίες του Δήμου.

Τρίτο  λειτουργικό πρόβλημα  στον Δήμο είναι ότι, για την επιτυχημένη λειτουργία του πρέπει να βρίσκονται οι κατάλληλοι άνθρωποι στις κατάλληλες θέσεις. Άρα πρέπει να διαβάσεις καλά την ανθρωπογεωγραφία του προσωπικού, δηλαδή των υπάλληλων του Δήμου, να επιλέξεις και να στελεχώσεις με τα πλέον κατάλληλα άτομα από το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό τις διάφορες υπηρεσίες, έτσι ώστε να γίνουν λειτουργικές. Οι επιλογές αυτές δεν πρέπει να είναι ούτε κομματικές, ούτε προσωπικές. Πρέπει να κρίνονται αξιοκρατικά με βάση την γνώση και τις δεξιότητες των υπαλλήλων, αλλά και την διάθεση της προσφοράς στην θέση που στελεχώνουν. Αδιάρρηκτα συνδεδεμένο με τα παραπάνω είναι, η επιλογή και στελέχωση των τμημάτων του Δήμου με Αντιδημάρχους ικανούς και γνώστες του τομέα που θα τους ανατεθεί, ώστε να αντιπαρέλθουν και να βοηθήσουν τις τυχόν αδυναμίες του προσωπικού, του τμήματος που θα τους ανατεθεί.

Ως προς τα προβλήματα διοίκησης, στρατηγική μας επιλογή είναι, να τροποποιήσουμε το βασικό υπόβαθρο λειτουργίας του Δήμου. Όταν δε εννοούμε υπόβαθρο λειτουργίας της πόλης, δεν εννοούμε τις βασικές υποδομές όπως, αποχέτευση, οδοποιία, τα πεζοδρόμια, οι παιδικές  χαρές κ.λπ., αλλά την εκ βάθρων αλλαγή της λειτουργίας της πόλης, να επέμβουμε δηλαδή στην πολεοδόμηση, στην χωροταξία και στις χρήσεις γης του Αλίμου. Πρέπει εν τέλει, να επιλέξουμε συναινετικά σε ποια πόλη θέλουμε να ζούμε. Η πόλη μας πρέπει να προσφέρει και να στεγάζει όλες εκείνες τις δράσεις που διευκολύνουν την ζωή μας, την βελτιώνουν ποιοτικά, μειώνουν τις αναγκαίες μετακινήσεις, στεγάζουν επιχειρήσεις τοπικού ενδιαφέροντος, άλλα και σημαντικές υπερτοπικού, νεωτεριστικές επιχειρήσεις που παράλληλα θα δώσουν δουλειά σε αρκετούς δημότες μας, αυξάνοντας παράλληλα τα έσοδα και την προστιθέμενη αξία της περιουσίας μας. Είναι δε αναγκαίο, ο Δήμος να προσαρμοστεί ως προς τις ανωτέρω λειτουργίες και να αποκομίσει οφέλη από την ορατά σύντομη πλέον αξιοποίηση του χώρου του αεροδρομίου Ελληνικού.

Ο Δήμος μας θεωρείται και είναι από τους προνομιούχους του λεκανοπεδίου. Είναι παραλιακός, έχει ένα υπέροχο παραλιακό μέτωπο, έχει πράσινο το οποίο αγγίζει τον μέσον όρο πράσινου ευρωπαϊκών πόλεων, αυτό το πράσινο πρέπει να αξιοποιηθεί, να βελτιωθεί και να αναδειχθεί.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν τις βασικές επιλογές και δεσμεύσεις μου.

Σε  μία  συνέντευξή σας που παραχωρήσατε πρόσφατα, λέτε ότι ο Άλιμος έχει χάσει τα μεγάλα στοιχήματα. Ποιά εννοείτε;

Το πρώτο μεγάλο στοίχημα υπερτοπικού χαρακτήρα που χάσαμε, ήταν ο  χαρακτηρισμός του Δήμου ως Ολυμπιακός Δήμος. Χάθηκαν σημαντικές  ευκαιρίες  βελτίωσης της οδικής βελτίωσης του Δήμου, ειδικότερα του παραλιακού άξονα.

Το  δεύτερο στοίχημα, υπερτοπικού πάλι χαρακτήρα και το σημαντικότερο, ήταν η αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Οι παλαιότερες διοικήσεις, χωρίς σταθερή γραμμή αλλά με  ευκαιριακές προεκλογικές συμμαχίες, δηλαδή πότε με τους οικολόγους και πότε με τον επενδυτή, είχαν δημιουργήσει σύγχυση αναφορικά με τα συμφέροντα του Δήμου, με αποτέλεσμα αποπροσανατολισμό και των δημοτών μας και απουσία σταθερής γραμμής που θα είχε σίγουρα επιτυχία. Η απαίτηση έπρεπε να είναι μία και μοναδική : Παραχώρηση τμήματος της απαλλοτρίωσης των 300 στρεμμάτων κατά την επέκταση του αεροδρομίου, που διοικητικά παλαιότερα ανήκε στον Δήμο Αλίμου (δυτικά της οδού Γερουλάνου που ξεκινούσε από την παραλιακή λεωφόρο και κατέληγε στο ποδοσφαιρικό γήπεδο του παλαιού Αλίμου).

Η αδράνεια της τωρινής διοίκησης, η οποία στο ακέραιο πλέον φέρει την ευθύνη με τις επιλογές της και την αδράνειά της, (γιατί τελικά επί της θητείας της οριστικοποιήθηκαν οι τελικές εγκρίσεις) είχε ως αποτέλεσμα να γίνει πάρα πολύ δύσκολη έως αδύνατη κάθε μελλοντική απαίτηση στον χώρο. Αυτό γιατί ολοκληρώθηκε πλέον ο χωροταξικός σχεδιασμός, έχει εγκριθεί με Νόμο από την Κεντρική Διοίκηση και έχουν ολοκληρωθεί και εγκριθεί οι περιβαλλοντικές μελέτες του χώρου. Χάθηκε μία ευκαιρία ζωής ,θα λέγαμε, για τον Δήμο μας, να αποκτήσει ένα δημοτικό νεκροταφείο και να στεγάσει δραστηριότητες στον διεκδικούμενο χώρο. Είναι αργά πλέον και δεν πείθει κανέναν η πρόσφατη απόφαση του Δ.Σ. που εκφράζει τις διεκδικήσεις επί του χώρου. Τι πήρε; Μία θέση στο Διοικητικό Συμβούλιο διαχείρισης του χώρου, μελλοντικά! Πως όμως θα αποδοθούν ευθύνες (πολιτικές βέβαια) στην Διοίκηση του Δήμου; Πως θα απολογηθεί αυτή για το ότι στέρησε από την περιουσία του Δήμου 100 στρέμματα πανάκριβής γης και έσοδα που θα αποκόμιζε από την αξιοποίησή της, όταν για το κάθε στρέμμα απαλλοτρίωσης ο Δήμος πληρώνει από 500.000€ έως 1.000.000 ευρώ; Κατά τα άλλα, τα διάφορα παπαγαλάκια της δημοτικής αυλής, εξαίρουν το μεγάλο κατόρθωμα της διοίκησης ότι καθάρισε τα σκουπίδια! Για να μην ψάξουμε και το πόσο κόστισε στον Δημότη ο κάθε τόνος αποκομιδής του, αρχίζουμε δε, να τον συγκρίνουμε με άλλους Δήμους. Υπάρχει κίνδυνος να πέσουν οι μάσκες και να χυθεί πολύ δάκρυ.

Το τρίτο στοίχημα που χάθηκε τοπικού χαρακτήρα αλλά με υπερτοπικό ενδιαφέρον, είναι η αξιοποίηση της Μαρίνας του Αλίμου. Η Μαρίνα του Αλίμου, η μεγαλύτερη της χώρας μας και από τις δύο-τρεις μεγαλύτερες της Μεσογείου, καθ’ ολοκληρία ευρίσκετε εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου. Σε ποια Ευρωπαϊκή χώρα, σε ποιους από τους Δήμους αυτής, που εντός των διοικητικών ορίων του υπάρχει και λειτουργεί μαρίνα, δεν έχει την αποκλειστική διαχείριση; Ποια διοίκηση του Δήμου έκανε προσπάθεια να διεκδικήσει την διαχείριση, έστω και με την καταβολή κάποιου ανταλλάγματος προς τον πρώην ΕΟΤ; Καμία.

Και μην βιαστείτε ν’ απαντήσετε ότι δεν γινόταν. Τρανταχτό παράδειγμα η γειτονική μας Γλυφάδα. Της ανήκουν και διαχειρίζεται και τις 4 μαρίνες που ευρίσκονται στα διοικητικά της όρια.

Θα υπάρξουν άλλες βέβαια φωνές, ότι πλέον η μαρίνα έχει γίνει περιουσία του ΤΑΙΠΕΔ, άρα του Υπερταμείου, άρα των δανειστών.

Μα και έτσι η μαρίνα δημοπρατήθηκε. Σίγουρα το αποτέλεσμα της λειτουργίας θα είναι κερδοφόρο. Ο Δήμος στα πλαίσια της ανάπτυξης, που τόσο συζητείτε, δεν θα μπορούσε να συμμετάσχει στον διαγωνισμό σε συνεργασία με επενδυτή (διαθέτει ήδη εταιρεία Α.Ε. για παρόμοιους λόγους συστάθηκε) προβάλλοντας και απαιτώντας συγχρόνως σχετική μοριοδότηση και προτίμηση;

Ο κακόπιστος τώρα θα πει, όπως και το λένε μέλη της σημερινής διοίκησης, «που θα βρίσκαμε τα χρήματα»;

Η απάντησή μου συνάδει με το γνωμικό «μην τρίβεσαι στην γκλίτσα του τσοπάνη». Όταν δανείζεσαι 3.300.000€ από το Π&Δ για αντικατάσταση των λαμπτήρων με led, που κοστίζουν 1.300.000€, πάρτε τα υπόλοιπα και τοποθετείστε τα ως κεφάλαιο συμμετοχής στην κοινή με τον ιδιώτη εταιρεία. Η έκπληξη του εταιρικού ποσοστού που θα λαμβάναμε, θα ήταν τεράστια, όπως και τα οφέλη. Και αυτή η ευκαιρία χάθηκε οριστικά. Αυτά είναι τα μεγάλα στοιχήματα που δυστυχώς χάθηκαν.Τα  συμπεράσματα δικά σας.

Ευρύτερη συνεργασία για τη διοίκηση της πόλης, με ποιους πιστεύετε ότι θα μπορούσατε να έχετε, λόγω «Κλεισθένη»;

Επειδή από τη φύση μου – και το έχω αποδείξει και τη διάρκεια της επαγγελματικής μου ζωής – είμαι υπέρ των συνεργασιών, είμαι άνθρωπος που ενώνει και δεν χωρίζει. Θεωρώ ότι μπορώ να συνεργαστώ με όλες τις εκλεγμένες παρατάξεις, εκτός των άκρων. Ο «Κλεισθένης» δίνει πολύ καλές ευκαιρίες για βελτίωση της δημοκρατικής συμπεριφοράς του λαού μας, της ανάπτυξης συνεργασιών - που σε αυτόν τον τομέα υποφέρουμε – και μία ευκαιρία για τους Έλληνες, για την Ελλάδα, ανάπτυξης, μέσα από τα κύτταρα της δημοκρατίας, όπως είναι οι Δήμοι, να αναπτύξουν το αίσθημα και την ανάγκη της συνεργασίας και της συναίνεσης. Θα είμαι έτοιμος μετά τις εκλογές, να συνεργαστώ με άλλες παρατάξεις, σε ένα κοινό πρόγραμμα με κοινές απόψεις, κοινές ιδέες και κοινές θέσεις, να συνεργαστώ με όποιον είναι πρόθυμος να ακολουθήσει ή να σεβαστεί τις αρχές, τις αρχές μιας δημοκρατικής και αναπτυξιακής πορείας για το καλό του Αλίμου.

Είχατε βάλει στο παρελθόν υποψηφιότητα με τον συνδυασμό «Άλιμος- Εδώ Ζούμε», με τον πρώην Δήμαρχο Θάνο Ορφανό. Σε αυτές τις εκλογές θα είσαστε απέναντί του. Θα θέλετε να μας πείτε κάτι πάνω σε αυτό;

Νομίζω συμφωνούμε όλοι ότι, η υποψηφιότητα σε έναν τοπικό συνδυασμό όπως είναι ο Δήμος, κριτήριο συμμετοχής στο συνδυασμό αυτό δεν είναι πάντα πολιτικός ή κομματικός. Ορισμένες φορές βλέπουμε ότι το πρόγραμμα ενός συνδυασμού πλησιάζει με την αντίληψη που έχεις για το συμφέρον του Δήμου, αλλά και με τις θέσεις σου και τη σκέψη σου για το καλό του τόπου. Είχα εντοπίσει  - από τη θέση μου ως Δ/νων Σύμβουλος της ΑΔΗΠΑΛ για δύο χρόνια – ότι ο Θάνος Ορφανός ως Δήμαρχος έκανε μεγάλη προσπάθεια να νοικοκυρέψει την πολύ κακή οικονομική κατάσταση που ευρίσκετο τότε ο Δήμος, όντας ελλειμματικός στο 130% του ετήσιου προϋπολογισμού του, χειρότερα και από την θέση της Ελλάδας το 2009, με κίνδυνο τότε να μπει σε καθεστώς εποπτείας, κάτι ανάλογο με την τρόϊκα, αλλά σε ελληνική  έκδοση. Η προσπάθεια βέβαια αυτή του νοικοκυρέματος πέτυχε (την καρπώθηκε η επόμενη διοίκηση για να λέμε αλήθειες), δεν έτυχε όμως αναγνώρισης, ίσως γιατί δεν προβλήθηκε επαρκώς. Ο Δημότης  δυστυχώς βλέπει το αποτέλεσμα, το περίβλημα και όχι την ουσία και το περιεχόμενο, εάν διεξοδικά και με επιμονή δεν του εξηγηθεί.

Η βελτίωση των οικονομικών βέβαια, έγινε εις βάρος των έργων και των παροχών. Τότε πίστεψα ότι η επόμενη τετραετία θα είναι αυτή των έργων και της ανάπτυξης και συντάχθηκα μαζί του στην προσπάθεια, αναγνωρίζοντας το δύσκολο έργο που έφερε εις πέρας, πληρώνοντας βέβαια, συσωρευτικά λάθη και άλλων πιθανά διοικήσεων.

Ποια θα είναι η αντιμετώπισή σας στο πρόβλημα που έχει προκύψει στην παραλία? Η υποχώρηση του παραλιακού πεζόδρομου?

Όπως σε όλη σχεδόν την πολεοδομική νομοθεσία, υπάρχουν Νόμοι με αδικαιολόγητες παραλήψεις που χρήζουν βελτίωσης και θαρραλέες αλλαγές. Έως τότε όλοι μας, αναμένοντας δε  για τις βελτιώσεις αυτές, θα πρέπει να υπακούμε στις προσταγές της. Η περίπτωση του τοιχίου της παραλίας εντάσσεται στην κατηγορία αυτή. Η νομοθεσία ορίζει ότι απαγορεύεται οποιαδήποτε σταθερή κατασκευή εντός της ζώνης αιγιαλού και παραλίας. Τυχαίνει στην περιοχή αυτή, οι δύο αυτές γραμμές να μην ταυτίζονται ακριβώς επάνω στο υπάρχον τοιχίο όπως θα έπρεπε, για να είναι νόμιμη κάθε κατασκευή. Πρέπει λοιπόν να γίνει νέα χάραξη αιγιαλού και παραλίας, ώστε να νομιμοποιηθούν και το σύνολο των έργων της παραλίας όπως έχει διαμορφωθεί. Εργασία απλή στην χάραξη, πολύπλοκη όμως και χρονοβόρα στην υλοποίηση, καθόσον εμπλέκονται όλες σχεδόν οι υπηρεσίες του Δημοσίου, (από τα τραγελαφικά της ταλαίπωρης πολεοδομικής νομοθεσίας και κατά τα άλλα θεσμικής βελτίωσης που συνεχώς ζητούν οι τροϊκανοί). Βέβαια, αν η διαδικασία είχε ξεκινήσει εδώ και χρόνια, σίγουρα προ πολλού, θα είχε ολοκληρωθεί. Απαιτεί όμως κόπο, χρόνο και άπειρη υπομονή, με τα γρανάζια της γραφειοκρατίας.

Αν μέλημα της διοίκησης ήταν να προχωρούσε το θέμα της έγκρισης νέας χάραξης μετά την πρώτη πτώση του, σήμερα θα είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία και όλα θα μπορούσαν να γίνουν νόμιμα. Δεν το έκανε, προτίμησε το κουκούλωμα στα γρήγορα για την λειτουργία του Cine  Άλιμος. Τότε όλοι βολευθήκαν και εφησύχασαν από την «άρπα-κόλλα» παράνομη αποκατάστασή του. Η θάλασσα όμως δεν αστειεύεται. Πρέπει να γίνει άμεσα σωστή μελέτη, ταυτόχρονα μεγάλη προσπάθεια από τις υπηρεσίες του Δήμου για θεώρηση της νέας χάραξης αιγιαλού, πιέζοντας τις υπηρεσίες σε έκδοση εγκρίσεων για λόγους ασφάλειας και προστασίας των πολιτών. Οτιδήποτε άλλο κάνουμε, είναι ,δυστυχώς, αυθαίρετο και παράνομο. Δεν έχω μαγικές λύσεις.

Γιατί ο ψηφοφόρος να ψηφίσει τον συνδυασμό του Βαγγέλη Τσαμήτα και όχι κάποιον άλλον;

Αν οι πολίτες είναι ευχαριστημένοι γιατί ο Δήμαρχος απλα μαζεύει τα σκουπίδια και μοιράζει χαμόγελα και αγάπη, δεν έχουν κανέναν λόγο να με ψηφίσουν. Αν πιστεύουν ότι η μία Δημοτική Αρχή της «χαριτωμενιάς» ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τους, κανένα πρόβλημα. Όσοι όμως πιστεύουν, ότι η σημερινή μετριότητα δεν μας αξίζει, όσοι επιθυμούν να βάλουν ψηλά τον πήχη, ας τολμήσουν. Ο Δήμος είναι ένα εργαλείο στα χέρια των πολιτών για να βελτιώσουν ουσιαστικά την ποιότητα ζωής τους, να δημιουργήσουν τοπικές οικονομίες, να δώσουν ανάπτυξη και ώθηση στη δημιουργικότητα και στην αύξηση του τοπικού πλούτου. Πρέπει να επιδιώξουμε να εφαρμόσουμε τις βέλτιστες ευρωπαικές πρακτικές, για να δώσουμε ταυτότητα στον τόπο μας. Θέλω να εκφράσω ένα νέο μοντέλο λειτουργίας του Δήμου σε όλους τους τομείς, ξεφεύγοντας από τα τετριμμένα. Η σημερινή διοίκηση και ο σημερινός Δήμαρχος δεν μπορούν να τα κάνουν. Κρίθηκαν στα μεγάλα ζητήματα του Δήμου και βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση. Δεν πρέπει να αφήσουμε άλλη μία ευκαιρία να πάει χαμένη.

 

Μίλησε στην Ελισσάβετ Μιτσού