Προκυμαία: Ανοικτή -κλειστή ή… βυθισμένη;

Γιάννης Τζούμας
Δευ, 25/05/2020 - 17:40

 

«Αν δει ο κόσμος με τα δικά μας μάτια την προκυμαία, ειδικά στο τμήμα που βρίσκονται τα Δικαστήρια θα τρομάξει».

 

Τα λόγια αυτά ενός έμπειρου δύτη, που θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του, κυρίως με την έννοια ότι δεν αποκαλύπτει παρά ένα κοινό μυστικό σε όλους, από το Λιμενικό Ταμείο μέχρι το Λιμεναρχείο, μέχρι το ΥΕΝ, δείχνει και το μέγεθος του προβλήματος προκυμαία, πέρα από το σημερινό περιοδικό, που αφορά αν θα χρησιμοποιηθεί ως χώρος περιπάτου τον Ιούλιο και τον Αύγουστο από τις 7.00 μ.μ. έως τις 12.00 τα μεσάνυχτα.

 

Βέβαια δεν χρειάζεται κανείς να είναι δύτης για να δει το πρόβλημα. Ένα έμπειρο μάτι θα παρατηρήσει ότι σε μεγάλα τμήματά της η εξωτερική πλευρά, ειδικά της προκυμαίας, έχει υποστεί καθίζηση, ενώ ταυτόχρονα από κάτω… δουλεύει ασταμάτητα η θάλασσα, διεκδικώντας αυτό που της πήραν, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η θάλασσα έφτανε στη σημερινή οδό Βενιζέλου και όλο το υπόλοιπο είναι προϊόν προσχώσεων προκειμένου το λιμάνι, που φτιάχτηκε πριν την απελευθέρωση του νησιού, να έχει άνετους χερσαίους χώρους.

 

Από τότε βέβαια κύλησε πολύ νερό και… χρήμα στο αυλάκι. Οι χερσαίοι χώροι έγιναν… πολυκατοικίες και ο δρόμος περιπάτου και φορτοεκφόρτωσης… κάρων έγινε δρόμος ταχείας κυκλοφορίας για… νταλίκες.

 

Το πρόβλημα, λένε ειδικοί, που κανείς δεν ακούει, αφού κατά το κλασικό, ο καθένας χώνει το θέμα κάτω από το χαλί για τον επόμενο, είναι θέμα χρόνου πότε θα βρεθεί μια φορτωμένη νταλίκα βυθισμένη μέσα στο δρόμο, που τότε όντως θα αποκαλύψει τη γύμνια μας, αφού θα φανεί πως ένα ολόκληρο νησί -ευτυχώς και υπάρχει πλέον ο περιφερειακός δρόμος- θα μπορούσε να κοπεί στα δύο, από την καθίζηση ενός δρόμου.

 

Συνεπώς, ανεξάρτητα τι θα γίνει με την Προκυμαία το καλοκαίρι, ο δρόμος… προ του κύματος φωνάζει πως υποχωρεί και χρήζει άμεσης επισκευής, όχι με ένα ακόμα μπάλωμα αλλά με κλείσιμο, με σύγχρονα μέσα και υλικά των σπηλαιώσεων, ένα έργο χρονοβόρο, δαπανηρό αλλά SOS, αν δεν θέλουμε ξαφνικά να βρεθούμε στην κυριολεξία στη… θάλασσα.

 

 

Υ.Γ.: Επιλέγοντας την λογική του ολίγον έγκυος ας έχει υπόψιν το Δημοτικό Συμβούλιο, ότι το τμήμα που θα έχει τυχόν ανοικτό στην κυκλοφορία είναι αυτό που… βυθίζεται.

 

 

Σχετικά Άρθρα