ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Πέμπτη 31 Μαΐου 2018

"Ναυπλιόπολη": Επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων από μαθητές του Γενικού Λυκείου Αγίας Τριάδας

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 1:47:00 μ.μ. | |
"Ναυπλιόπολη": Επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων από μαθητές του Γενικού Λυκείου Αγίας Τριάδας (βίντεο)
Το ΓΕΛ Αγίας Τριάδας συμμετέχει σε πανελλήνιο εκπαιδευτικό διαγωνισμό με ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που ονομάσαμε «Ναυπλιόπολη» . Είναι ένα παιχνίδι γνώσεων για τα ιστορικά μνημεία της παλιάς πόλης του Ναυπλίου, που μαζί με γνώσεις συνδυάζει την τύχη, γιατί έχει ζάρι και πυξίδα προσανατολισμού, αλλά και εμπειρίες, γιατί κάποιες ερωτήσεις αναφέρονται σε πλευρές της σύγχρονης καθημερινής ζωής στο Ναύπλιο. Στόχος του κάθε παίκτη είναι να γίνει «δημότης Ναυπλίου» και να κερδίσει το «κλειδί της πόλης» .

 Ο εκπαιδευτικός στόχος του παιχνιδιού είναι οι παίκτες να αποκτήσουν έναν βασικό προσανατολισμό για τη θέση ιστορικών μνημείων, αλλά και μια στοιχειώδη γνώση για την ιστορία και το παρόν του Ναυπλίου.


Κανόνες παιχνιδιού

Μπορούν να παίξουν από 2 έως 5 παίκτες. Ξεκινούν από το σημείο της αφετηρίας με τη σειρά που θα καθορίσει η πρώτη ζαριά τους. Μετακινούν το ζάρι τους στις κυκλικές βάσεις, ανάλογα με τη ζαριά που φέρνουν. Η αρχική κατεύθυνση είναι δυτικά, εκτός και αν περάσουν από « σταυροδρόμι», οπότε και περιστρέφουν την πυξίδα, για να δουν ποια πορεία θα ακολουθήσουν. Για να γίνει «δημότης Ναυπλίου» ένας παίκτης, πρέπει να απαντήσει σωστά σε 3 ερωτήσεις για αντίστοιχα ιστορικά μνημεία. Μόλις το πιόνι του βρεθεί σε μια μπλε κυκλική βάση, δηλαδή τη θέση ενός μνημείου, τότε οι συμπαίκτες του αναζητούν τις κάρτες γνώσεων με τη βοήθεια του αριθμού δίπλα από τη βάση του μνημείου. Επιδεικνύουν στον παίκτη την πίσω όψη της κάρτας, όπου υπάρχει φωτογραφία του μνημείου, και του υποβάλλουν την ερώτηση. Αν απαντήσει σωστά ο παίκτης, τότε κρατάει την κάρτα. Ειδικά για το Μπούρτζι, αν βρεθεί εκεί το πιόνι ενός παίκτη, για να επιστρέψει στην απέναντι ξηρά, θα πρέπει ή να απαντήσει σωστά στην ερώτηση του μνημείου ή να φέρει έξι (6) στο ζάρι.

Αν ένας παίκτης βρεθεί σε κύκλο με βελάκι, τότε τραβάει μια κάρτα εντολών και μεταφέρει το πιόνι του στη θέση του μνημείου που του υποδεικνύεται, σύμφωνα με τις οδηγίες της κάρτας. Οι κάρτες εντολών έχουν σκοπό να επανατοποθετήσουν το πιόνι ενός παίκτη στο χάρτη και να τον βοηθήσουν να συγκεντρώσει γρηγορότερα τις κάρτες μνημείων που χρειάζεται, ή και να τον απομακρύνουν από τον στόχο του, δημιουργώντας του δυσκολίες. Υπάρχουν και οι κάρτες γενικών ερωτήσεων, στις οποίες καλείται να απαντήσει ένας παίκτης είτε αν έτσι υπαγορεύουν οι οδηγίες στις κάρτες εντολών είτε για να ολοκληρώσει το παιχνίδι και να κερδίσει το κλειδί της πόλης. Αυτές οι κάρτες περιέχουν ερωτήσεις που αναφέρονται στη σύγχρονη, καθημερινή ζωή της πόλης του Ναυπλίου, προκειμένου ο παίκτης να έχει άποψη όχι μόνο για το παρελθόν, αλλά και για το παρόν.

Έτσι, όταν ένας παίκτης συγκεντρώσει 3 κάρτες μνημείων, μεταβαίνει στο Δημαρχείο και καλείται να απαντήσει σε 3 ερωτήσεις γενικού περιεχομένου, προκειμένου να γίνει δημότης Ναυπλίου. Κάθε φορά που απαντάει λάθος σε αυτές, περιμένει τη σειρά του στον επόμενο γύρο.

Μπορείτε να ψηφίσετε υπέρ της συμμετοχής του Γενικού Λυκείου Αγίας Τριάδας στον πανελλήνιο εκπαιδευτικό διαγωνισμό στον παρακάτω σύνδεσμο εδώ


ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ