Αντιτορπιλικό ΒΕΛΟΣ: «Δεύτε τελευταίον ασπασμόν» στη Θεσσαλονίκη

Α/Τ ΒΕΛΟΣ: Ποιοι εξοστρακίζουν την ιστορία από το πάρκο ναυτικής παράδοσης στον Φλοίσβο και τα κροκοδείλια δάκρυα Αντιτορπιλικό ΒΕΛΟΣ: «Δεύτε τελευταίον Ασπασμόν» στη Θεσσαλονίκη

Αντιτορπιλικό ΒΕΛΟΣ: «Δεύτε τελευταίον Ασπασμόν» στη Θεσσαλονίκη – Τι καταγγέλλει ο άνθρωπος που έζησε το πλοίο περισσότερο από τον καθένα

Γράφει ο Αλέξανδρος Κασίμης,

Αντιπλοιαρχος ε.α μηχ Πολεμικου Ναυτικου
Υπηρετησε στο ΒΕΛΟΣ  τα έτη 1977 1978 1989 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1989 1990

7 Σεπτεμβριου 2019

Μετα απο πληροφορια που εφθασε σε μενα οτι το πλοιο θα αποπλευσει πρωινες ωρες εβαλα το ξυπνητηρι στις 0600 το πρωι μετα απο 35 χρονια για να σηκωθω να προλαβω το ΒΕΛΟΣ

…οχι ομως ως πληρωμα του οπως τοτε το 1983 αλλα ως αποστρατος Αξιωματικος και να προλαβω να το ξαναδω να αποπλειει απο το Ναυσταθμο οπως παλια για τελευταια φορα

Ετσι κουβαλωντας φωτογραφικες μηχανες καμερες κλπ βρεθηκα πρωι πρωι στον μωλο Δραπετσωνας ανεβασμενος στο φαρο του λιμενοβραχιονα για να το δω και να το απαθανατισω για τον τελευταιο αποχαιρετισμο …

Η ωρα ειναι 0930 οταν το ειδα να ερχεται απο τον Ναυσταθμο με πορεια το δυαλο περαματος επιβλητικο ομορφο εντυπωσιακο οπως τοτε τιποτα δεν ειχε αλλαξει εξωτερικα

…ομως δεν ειχε ελικες
…δεν ειχε πηδαλια
…δεν ειχε μηχανες καμια δικη του προωση
…ενα ρυμουλκο το ρυμουλκουσε πρωρα και ενα κρατουσε την πρυμνη του σε ευθεια πορεια
μα το πιο βασικο ηταν ενα και μοναδικο

..ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ
δεν εβλεπα κανεναν στα καταστρωματα του

…δεν εβγαζε μαυρο καπνο ντουμανι καμμια τζινινιερα του
……δεν ακουγονταν κανενας θορυβος κανενας ηχος καμμια αναγγελια απο τα μεγαφωνα ολα ηρεμα σιωπηλα αθορυβα

ο πονος μεγαλος για μενα να βλεπω αυτη την εικονα του πρωην πλοιου μου του ΒΕΛΟΥΣ να περναει λαβωμενο …απο μποστα μου και δεν αντεξα

…δακρυα κυλησαν απο τα ματια μου πολλα εκει μονος μου σε μια γωνια του μωλου Δραπετσωνας να βλεπω την ζωη μου το αγαπημενο μου πλοιο να ταξιδευει για τελευταια φορα ….

εντεκα [11 ] ολοκληρα χρονια εμεινα εκει μεσα

…4015 ημερες εμεινα κοντα του μοιρατηκαμε τα παντα
…χιλιαδες ωρες εκανα βαρδιες στα λεβητοστασια μεσα σε θορυβο ζεστη ξενυχτη κουραση
..επεζησα απο θαυμα οταν το 1987 εγινε εκρηξη στον Νο3 Λεβητα και πηρε μεγαλη φωτια με αποτελεσμα την ολικη καταστροφη του λεβητα και την 6μηνη ακινησια του πλοιου μεχρι την ολικη αναυλωση του

μεσα σε αυτο το πλοιο εζησα βιωσα την μεγαλυτερη κληση 47,5 μοιρε κληση τα πυροβολα αγγιξαν την θαλασσα και τοτε σκεφτηκα ”οτι ηρθε το τελος μου μονος μου στο λεβητοστασιο μεσανυχτα μεσα στην αγρια νυχτα περνωντας τον καβο ντορο για την αποστολη διασωσης της ΒΕΛΙΝΑΣ απο την ΣΚΥΡΟ

Σημερα λοιπον τραβηξα τις τελευταιες φωτογραφιες απο το αγαπημενο μου πλοιο
σημερα τραβηξα βιντεο το τελευταιο του ταξιδι

σημερα εκλαψα για πρωτη φορα βλεποντας αψυχο κουφαρι να περναει λαβωμενο λιγα μετρα απο εμπρος μου και εγω για πρωτη φορα να λειπω....να μην ειμαι μεσα κατω στο λεβητοστασιο και αυτο δεν μπορεσα να το διαχειριστω πιστεψτεμε

Μετα απο δυο χρονια απαξιωσης εγκαταλειψης και αποκρυψης του απο το Φαληρο που ηταν τα τελευταια χρονια διπλα στον ΑΒΕΡΩΦ ως πλοιο μουσειο φευγει για προορισμο την Θεσσαλονικη. Οι λογοι οχι πολλοι αλλα ενας

Καποιος ηλιωμενος εξωθεσμικος οικονομικος παραγοντας για υστεροφημικους προωπικους λογους εξουσιαζοντας με την δυναμη του τα παντα και τους παντες ανεξαρτητου αξιωματος θεσων κλπ εδωσε την εντολη εξαφανιστε το ΒΕΛΟΣ ,να μην υπαρχει στελτετο οσο μακρια μπορειτε …

δεν θελω να υπαρχει η παρουσια ουτε καν η ιστορια και ως ενα απο τα τρι FLETCHER που διασωζονται παγκοσμιως απο τα 250 πλοια που ναυπηγηθηκαν την περιοδο του πολεμου
και βεβαια εδω και 2 χρονια μεθοδευονταν η πιο αθορυβη μετακινηση απαξιωση του και βρεθηκε η λυση

επιστολη του Δημαρχου Θεσσαλονικης Μπουταρη να του το στειλουν στην πολη του …..
μετα την παρουσια του ΑΒΕΡΩΦ στην Θεσσαλονικη και πριν ακομη περασουν λιγοι μηνες απο τοτε που εφυγε το ΑΒΕΡΩΦ δρομολογησαν να στελνουν το ΒΕΛΟΣ

Ενα ειναι σιγουρο με αυτη την παρουσια του πλοιου στην θεσσαλονικη ξεκινησε με υπουλο βρωμικο τροπο η αργη μεθοδικη εξαφανιση του ΒΕΛΟΥΣ

Το τι θα συμβει πολλα σεναρια ακουγονται ειτε ειναι αληθεια ειτε ψεμματα το μελλον θα δειξει ποια θα ειναι η τυχη του

Η ιστορια του πλοιου αρχιζει απο το Αμερικανικο ναυτικο και την συμμετοχη στον πολεμο με την Ιαπωνια ,συννεχιζοντας στο Ελληνικο Ναυτικο μεσα απο την τριανταδυαχρονη [ 32 [ παρουσια ως μαχιμη μοναδα του στολου μας

διανυοντας 300 000 ναυτικα μιλια συμμετεχοντας σε απειρες διασωσεις ναυαγων ασθενων και πολιτων προσφεροντας ανθρωπιστικο εργο στους πολιτες αυτης της χωρα οπου και οποτε το ειχαν αναγκη

Ποτε στην ναυτικη του παρουσια αυτο το πλοιο δεν υπεστη καποια βλαβη και να ζηττηθει η βοηθεια καποιου ρυμουλκου και βλεποντας σημερα να το τραβανε ρυμουλκα βουρκωσα δακρυσα πονεσα πολλοι λιγοι θα καταλαβουν ολα οσα εγγραψα σημερα και θα νιωσουν τα ιδια συναισθηματα ανεξαρτητου βαθμου τιτλου ειδικοτητας

Καποιοι αλλοι ομως θα τριβουν τα χερια τους χαρουμενοι απο χαρα και ικανοποιηση βλεποντας οτι αρχισε να υλοποιειται το βρωμικο σχεδιο της εξαφανισης του

Τον τελευαταιο λογο θα έχουν τα 854 ενεργα μελη της ομάδας που υπηρετησαμε στο ΒΕΛΟΣ και οι 5440 ανθρωποι που η τυχη τους εφερε να εχουν υπηρετησει στο ενδοξο αυτο πλοιο

Τα οπλα μας η δυναμη μας ειναι μονο ενα

Η ΑΓΑΠΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΜΑΣ
Με εκτιμηση δακρυα συγκινηση και πονο

1983 Ναυσταθμος Σαλαμινας,  Αντιτορπιλικο ΒΕΛΟΣ

Ειναι μεσημερι και απο τα μεγαφωνα του πλοιο μας ενημερωνουν οτι αυριο στις 0800 το πλοιο θα αποπλευσει για παρακολουθηση τουρκικης ασκησης που θα διεξαγονταν στο κεντρικο Αιγαιο

Η δικοικηση του πλοιου μας ενημερωνει οτι επιστροφη μηχανικων ηλεκτρολογων θα ειναι στις 2400 τα μεσανυχτα για τις υπολοιπες ειδικοτητες του πλοιου η επιστροφη θα ειναι στις 0600 το πρωι

Περαμα 2300 βρισκομαστε οσοι απο το πληρωμα θα επρεπε να επιστρεψουμε μεσα το βραδυ καθως και καποιοι αλλοι ναυτες που δεν ηθελαν να ξυπνησουν τοσο πρωι και προτιμησαν να επιστρεψουν απο το βραδυ μεσα στο πλοιο γλυτωνοντας το πρωινο ξυπνημα,

εκει ολοι σαν μια μεγαλη παρεα πιναμε την τελευταια μπυριτσα μας τρωγοντας το τελευταιο σαντουιτς και περνωντας το φερυμπωτ περασαμε απεντι στα Παλουκια

Οταν φθασαμε στο ΒΕΛΟΣ οι μεν μηχανικοι ηλεκτολογοι κατεβηκαμε στα μηχανοστασια λεβητοστασια να κανουμε αφη λεβητων και να ειμαστε STANDBAY στις 0880 για αποπλου του πλοιο απο το Ναυσταθμο για το κεντρικο Αιγαιο

…0700 …προετοιμασια απαρσεως πλοιου ακουγεται δυο φορες με συριγμο απο τα μεγαφωνα του πλοιου

..0730 παρα τας θεσεις απαρσεως ακουγεται παλι η ενημερωση απο τα μεγαφωνα του πλοιου

…0745 εις ταξιν απαρσεως πλοιου ανηγγειλαν για τελευταια φορα τα μεργαφωνα

…να μεινουμε σε μονους καβους ακουστηκε η βροντερη φωνη του κυβερνητη απο την δεξια βαρδιολα της γεφυρας

η κλιμακα ειναι πανω στο πλοιο ενημερωσε τον Υπαρχο ο υπολογος .ΓΕ

..καλωδιο ρευματος απο ξηρα μεζεμενο στο πλοιο ανεφερε ο Αος μηχανικος στον Κυβερνητη

….καλωδιο τηλεφωνο αποσυνδεδεμενο απο το πλοιο ανεφερε ο Υπολογος επιστασιας Ηλεκτρολογων στον Υπαρχο Αο μηχανικο

….μολα ολα ακουστηκε και παλι δυνατα η εντολη του Κυβερνητη απο την γεφυρα

….αναποδα ηρεμα και οι δυο εδωσε εντολη ο κυβερνητης

…μαυρος καπνος ντουμανι ξερναγαν και οι δυο τσιμινιερες του πλοιου

…στροβιλοαμενιστηρες ανεβααν στο φουλ στροφες και ο ηχος του στροβιλου ακουγοντα απο τα μηχανοστασια επανωστα καταστρωματα

….αλλαγη σημαιων ακουστηκε απο τα μεγαφωνα του πλοιου

…ακινησια δεξια ακουστηκε απο τα μεγαφωνα του πλοιου μαζι με συριγμο

…ο κυβερνητης ορθιος σττην γεφυρα χαιρεταει στρατιωτικα και τις σημαιες των αλλων πλοιων που τον χαιρετουν

ολο το πληρωμα σε σταση προσοχης παρατεταμενο στα καταστρωματα

…το ρυμουλκο ΑΝΤΑΙΟΣ να βρισκεται αριστερα στην πλωρη μας διεταξε ο κυβερνητης τον σηματονομο του πλοιου που ειχε επαφη με τον καπετανιο του ρυμουλκου

..κρατει η αριστερη το αναποδα
… ηρεμα προσω η δεξια
…μεσον τιμονι φωναξε ο κυβερνητης

…μεσον ειναι κυριε κυβαρνητα απαντησε ο ναυτης αρμενιστης του εμπορικου ναυτικου απο την εσωτερικη κλειστη γεφυρα

…αλλαγη σημαιων ακουστηκε απο τα μεγαφωνα του πλοιου και απο εκεινη την στιγμη στον ιστο του πλοιου κυμματιζει η Ελληνικη σημαια

…κρατει το αναποδα η δεξια
…προσω ηρεμα και η δεξια
..αριστερα 15 λεει ο κυβερνητης
…αριστερα 15 ειναι κυριε κυβερνητα απαντα ο τιμονιερης
…Καθαιρεση στυλιδιων αναγγελουν τα μεγαφωνα

…..το προσωπικο στο προστεγο και στο επιστεγο να μεινουν αραιωμενοι σε σταση ημιαναπαυσης μεχρι να εξελθουμε απο την Ψυτταλεια

..διαλυση απαρσεως αναγγελουν τα μεγαφωνα του πλοιου ,
…παραλαβη φυλακης 0700 1300 εν πλω

,,τοποθετηση διπλων συρματων ασφαλειας στα κυρια καταστρωματα
…να γινει καλη στερεωση υλικων και βοητικων μηχανηματων σκευων τηλορασεων αντλιων κλπ γιατι η κατασταση θαλασσης θα ειναι 7 μποφορ γεματο αναφορα απο τον Υπαρχο στον Κυβερνητη ακουγονται απο τα μεγαφωνα του πλοιου

…στεγανότητα πλοιου [ z ] o Αξιωματικος ΕΒ να αναφερει στον υπαρχο
…ολοταχως το προσω πορεια 250

,,,στροφες 160 πορεια 260 δεξαμενοπλοιο εμπρος δεξια μας αναφερει ο Αξιωματιικος γεφυρας στο Κυβερνητη κρατησου περισσοτερο αριστεροτερα εδωσε εντολη ο Κυβερνητης ανοικτα των Φλεβων

…Αφη υπερθεμων στους λεβητες εδωσε εντολη ο κυβερνητης μεχρη θερμοκρασιες 650F
… ..αφη υπεθερμων και των δυο λεβητων ανεφερε ο ΑΦ γεφυρας στον κυβερνητη
…..θερμοκρασια λεβητων 600 F ανεφερε ο ΑΦ στον κυβερνητη
,,,θερμοκρασια 650 F ανεφερε ο ΑΦ στον κυβερνητη
….180 στροφες εδωσε εντολη ο κυβερνητης
…200 στροφες εδωσε εντολη ο κυβερνητης
220 στροφες εδωσε ο κυβερνητης

24 ναυτικα μιλια η ταχυτητα μας εδειξε το δρομομετρο του πλοιου αναφερει ο ΑΦ γεφυρας στον κυβερνητη

…ο κυβερνητης καθησε μετα απο διωρο στην εξωτερικη γεφυρα στην πολυθρονα του πιο ηρεμος απο ποτε καθαρα ολα μπροστα μας μπορουσε τωρα να χαλαρωσει λιγακι πινοντας το πρωτο του καραβισιο καφε που του εφερε ο προσωπικος του καμαρωτος στην γεφυρα

.πορεια 268 εδωσε εντολη ο ΑΦ γεφυρας στον τιμονιερη
268 πορεια ειναι απαντησε ο τιμονιερης κουμης

πες μου σε ποση ωρα θα ειμαστε στο Καβο Ντορο ρωτησε τον ΑΦ γεφυρας ο κυβερνητης
σε δυο ωρες κυριε κυβερνητα θα καβατζαρουμε τον καβο ντορο

παραλαβη φυλακης εν πλω 0700 1300 ακουστηκε απο τα μεγαφωνα του πλοιου
και απο εκεινη την στιγμη ενας αλλος κοσμος αρχισε να κινειται και να δινει ζωη κινηση στα μηχανηματα και σε ολο το πλοιο

μεσα απο τις επαγγελματικες τους γνωσεις αλλα και την καταθεση ψυχης και σωματος καθ ολο το 24ωρο που βρισκονται μεσα στο πλοιο ταξιδευοντας το

 

Προτάσεις