Φρόσω Κορρού: «Αν χάσουμε το σκοπό να γινόμαστε καλύτεροι η ζωή είναι βαρετή»

Εξαιρετικά ταλαντούχα η Φρόσω Κορρού έχει υπογράψει την κίνηση σε πάμπολλες σημαντικές παραστάσεις. Μια συζήτηση μαζί της μας αποκάλυψε ένα σπάνιο άνθρωπο με άποψη, ευαισθησία και πολύπλευρη σκέψη.

Φρόσω Κορρού: «Αν χάσουμε το σκοπό να γινόμαστε καλύτεροι η ζωή είναι βαρετή»

Η τελευταία παράσταση που συν σκηνοθετείς με τον Δημήτρη Κουρούμπαλη έχει τον τίτλο «Striptease» και πρωταγωνιστούν τέσσερα αγόρια. Τι τους ζητήσατε να κάνουν;
Να φέρουν το δικό τους κόσμο στη σκηνή, να μοιραστούν μαζί μας προσωπικές σκέψεις, εξομολογήσεις κι όλο αυτό ξεκινά από την δική μας ανάγκη χαράς, χιούμορ και αλήθειας. Κουράστηκα από την θεατρίλα. Γι' αυτό και στην παράσταση δεν υπάρχει καμία θεατρική σύμβαση. Ο Σπύρος Κατσιάνος, ο Διονύσης Λάνης, ο Σωτήρης Μανίκας και ο Σταύρος Τσουμάνης είναι οι ηθοποιοί που παίζουν και κάθε χαρακτήρας που υποδύονται βγαίνει μπροστά λέει την ιστορία του και στήνει ένα δικό του κόσμο. Υπάρχουν βέβαια κάποιες ενώσεις και προκύπτουν ποιητικές στιγμές. Το «Striptease» έχει τη φόρμα της επιθεώρησης, έχει νούμερα, μουσική, χορό, τραγούδι και θεματικά αγγίζει ιστορίες που αφορούν όλους. Μιλάμε για τον έρωτα, για το φόβο, για το πώς θα ήταν η ζωή μας χωρίς την λέξη κρίση, για το AIDS. Σατιρίζουμε την επικαιρότητα με ένα δικό μας τρόπο και υπάρχουν δυνατές κωμικές στιγμές. Μάλιστα όταν δίνει το έναυσμα ο ηθοποιός συμμετέχει και το κοινό κι αυτό είναι καταπληκτικό.

Τι σε έχει κουράσει στο θέατρο;
Βλέπω πολλές παραστάσεις και δυστυχώς δε βλέπω να κατατίθεται κάτι καινούργιο. Γίνονται παραστάσεις σε κάτι απαράδεκτους χώρους. Το να παίξεις θέατρο σε έναν εγκαταλελειμμένο χώρο έχει μία δυναμική, έχει κάτι να πει, αλλά το θέμα είναι πως συνδέεις αυτή την επιλογή με την παράσταση. Δεν έχει νόημα να το κάνεις απλά για να το κάνεις χωρίς να υπάρχει μια ιδέα γύρω από αυτό. Ο Πίτερ Μπρουκ έκανε θέατρο πάνω σε ένα χάλι, αλλά δεν είχε δέκα πέντε προβολείς από πάνω του για να το παίξει θέατρο και για να πει κάτι πολύ δυνατό. Οι περισσότεροι δεν δημιουργούν ένα ιδιαίτερο τοπίο, υπάρχει μια φλυαρία και μια ψευτιά. Σήμερα δεν κάνουμε θέατρο για την ψυχή μας, κάνουμε θέατρο για την εικόνα μας. Λείπουν οι ιδέες και η τόλμη.

Φρόσω Κορρού: «Αν χάσουμε το σκοπό να γινόμαστε καλύτεροι η ζωή είναι βαρετή» - εικόνα 1
Φρόσω Κορρού

Διδάσκεις κίνηση σε δραματικές σχολές και παράλληλα, με τον σύντροφο σου Δημήτρη Κουρούμπαλη έχετε συστήσει την εταιρεία So7 όπου κάνετε μαθήματα σε αποφοίτους δραματικών σχολών, ενώ οργανώνεται και κύκλους εργαστηρίων. Είναι υψηλό το γνωστικό επίπεδο των μαθητών;
Υπάρχουν κενά στις γνώσεις αλλά δεν φταίνε τα παιδιά. Όταν έρχεται ένα παιδί και δεν έχει ιδέα ποιος είναι ο Χατζιδάκις ή ο Μπέκετ είναι υποχρέωση του εκπαιδευτικού να τους συστήσει. Ο δάσκαλος οφείλει να μαγέψει τον μαθητή και να τον οδηγήσει στη γνώση, να τον κάνει να θέλει να δει μια ταινία του Μπέργκμαν για παράδειγμα. Δεν υπάρχουν γοητευτικοί δάσκαλοι. Κρίμα γιατί μόνο μέσα από τη γνώση γινόμαστε καλύτεροι. Αν χάσουμε το σκοπό να γινόμαστε καλύτεροι η ζωή είναι βαρετή. Στη So7ασχολούμαστε κυρίως με το σωματικό θέατρο και φροντίζουμε οι σπουδαστές να αποκτήσουν έναν εσωτερικό άξονα και να αναπτύξουν κουλτούρα και αισθητική.

Συνάντησες στην πορεία σου γοητευτικούς δασκάλους;
Ναι. Όταν έφυγα από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης για τη Γαλλία φοίτησα στο Πανεπιστήμιο Paris VIII St. Denis απ’ όπου και πήρα το μεταπτυχιακό της δίπλωμα πάνω στην «Τέχνη του θεάματος» και μου αρχικά μου έκανε εντύπωση το γεγονός ότι έκανα μαθήματα φιλοσοφίας. Αναρωτιόμουν τι σχέση μπορεί να έχει η φιλοσφία με το γεγονός ότι είμαι χορεύτρια. Σύντομα κατάλαβα ό,τι το σώμα είναι όλη η φιλοσοφία. Αυτό αλλάζεις συνολικά την έκφραση μας. Το μυαλό μπλοκάρει το σώμα, πάμε και φτιάχνουμε ένα σώμα που δεν είναι δικό μας. Το φοβόμαστε. Μόνο να το κατηγορούμε ξέρουμε αν έχει παχύνει, αν έχει αδυνατίσει…Οφείλουμε ένα σεβασμό στο σώμα. Άλλαξε τη ζωή μου ο πλούτος των μαθημάτων που διδάχτηκα στο εξωτερικό. Και δεν ήταν μόνο τα μαθήματα, ήταν η ηθική. Η ηθική είναι αισθητική. Άλλαξε η αισθητική και η ηθική μου.

Φρόσω Κορρού: «Αν χάσουμε το σκοπό να γινόμαστε καλύτεροι η ζωή είναι βαρετή» - εικόνα 2
Δημήτρης Κουρούμπαλης

Κατά τη γνώμη σου, την τελευταία δεκαετία, ποιος άνθρωπος έφερε κάτι νέο στο καλλιτεχνικό τοπίο της χώρας;
Ο Γιώργος Λούκος ήταν ο άνθρωπος που έστησε γέφυρα ανάμεσα σ’ εμάς, τους Αθηναίους, και μεγάλα διεθνή ονόματα στον τομέα του θεάτρου και του χορού. Οι επιλογές του μας έδειξαν ποια είναι η σύγχρονη χορευτική δημιουργία. Ξεφύγαμε λίγο από το χώρο του μπαλέτου. Αποκτούμε εμμονές στην Ελλάδα και τα πράγματα λειτουργούν κάποιες φορές σαν φωτοβολίδα. Τώρα ας πούμε διανύουμε μια περίοδο όπου όλα τα παιδιά θέλουν να κάνουν μιούζικαλ. Πάμε στο πολυθέαμα λοιπόν αλλά...πως πάμε; Τι ξέρουν τα παιδιά από ρυθμική ή από μουσική;

Με το Δημήτρη Κουρούμπαλη τι σας έχει φέρει κοντά καλλιτεχνικά;
Το κοινό όραμα. Έχουμε κοινό προβληματισμό για τη ζωή μας και για τον τόπο που ζούμε. Οι δουλειές μας προκύπτουν όταν μας πιάνει στεναχώρια γι’ αυτό που βιώνουμε. Τότε θέλουμε να βγούμε να πούμε κάτι άλλο.

Περισσότερες πληροφορίες

Striptease

  • Επιθεώρηση
  • Διάρκεια: 65 '

Τέσσερις νέοι ηθοποιοί σατιρίζουν καθημερινές καταστάσεις, ερωτικές κι εργασιακές σχέσεις της γενιάς των εικοσάρηδων. Κάθε παράσταση εξελίσσεται διαφορετικά, με άλλους καλεσμένους και τη συμμετοχή του κοινού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.