Οδηγούμε το νέο Ford Focus ST με 280 PS

29.542 Επισκέψεις στο άρθρο (9/7/2019)

Στη Νίκαια της Γαλλίας, οδηγούμε τη νέα γενιά του Focus ST και βλέπουμε την εξελιγμένη ερμηνεία που δίνει η Ford σε ό,τι αφορά τα γρήγορα μικρομεσαία της εποχής μας.


Σε γνώριμα μονοπάτια, στη Νίκαια της Γαλλίας και στην περίφημη διαδρομή Route Napoleon, βρεθήκαμε για να γνωρισουμε από κοντά τη νέα γενιά του Focus ST, πάνω στην τέταρτη γενιά του μικρομεσαίου Ford. Tα γαλλικά μονοπάτια που προαναφέραμε βέβαια έφτασαν να γίνουν «γνώριμα» από τη στιγμή που τις ίδιες αλληλουχίες στροφών είχε διαλέξει η εταιρεία για να μας δειξει πολλά νέα της προϊόντα τα τελευταία χρόνια, μεταξύ άλλων και του Fiesta ST, της Mustang Bullitt και πολλών ακόμη.   

Και είναι ένα ευχάριστο ραντεβού ομολογουμένως, διότι είχαμε από την αρχή την πεποίθηση ότι, όπως έγινε με το Fiesta ST αλλά και με το ίδιο το Focus στις απλές εκδόσεις του, η Ford θα είχε δουλέψει με την καθιερωμένη δέσμευση ως προς την ευχαρίστηση του οδηγού.

Το νέο ST, σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση δεν ξεφεύγει σημαντικά από τις γραμμές και τις κατευθύνσεις που τέθηκαν αρχικά για το απλό Focus. Bέβαια, υπάρχει ένας νέος πιο άγριος προφυλακτήρας εμπρός, νέα μάσκα με πιο ανοικτές γρίλιες, το πίσω σπόιλερ το οποίο είναι αισθητά ανασηκωμένο προς τα πάνω, φυσικά μια τετράδα από ειδικής σχεδίασης ζάντες 18 ή 19 ιντσών, αλλά και δύο μεγαλούτσικες απολήξεις της εξάτμισης πίσω. Η εικόνα του μοντέλου περνά απευθείας το μήνυμα ότι εδώ έχεις να κάνεις με κάτι σπορ, δεν καταφεύγει όμως σε ακρότητες και εύκολους εντυπωσιασμούς. Αφ΄ενός διότι αυτό δεν ταιριάζει συνολικά με την τωρινή γενιά, αφ΄ετέρου διότι πάντα θα υπάρχει το περιθώριο για κάτι πιο δυνατό και «άγριο» (λέγε με RS) και αυτό είναι κάτι που καλό είναι να το κρατήσουμε στη σκέψη μας.

To κλασσικό μπλε αλλά και το πορτοκαλί χρώμα, επίσης τυπικό για Focus ST από τη δεύτερη γενιά και μετά, δίνουν με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο την πληροφόρηση ότι αυτό είναι το γρήγορο μικρομεσαίο της Ford, με την παλέτα ωστόσο να έχει και άλλες προτάσεις.
 
Τεχνικά, οι επιλογές περιστρέφονται γύρω από τον τετρακύλινδρο EcoBoost κινητήρα με 280 ίππους ενώ δίπλα του στις εκθέσεις θα σιγοντάρει και ένας ντίζελ EcoBlue, με 190 ίππους σε αυτήν την γενιά. Και όπως στην Ευρώπη ο ανταγωνισμός στα hot hatch επιβάλει ουσιαστικά και ντίζελ, έτσι καθιστά βασική και τη στέισον βάγκον έκδοση. Και τέτοιο Focus ST θα μπορεί να ζητηθεί λοιπόν, για το πελατολόγιο που συχνά αποκαλούμε «ανήσυχους οικογενειάρχες».

Η άφιξη στην Ελλάδα θα γίνει προς το φθινόπωρο, με τιμές που ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστές.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Mercedes
test center