Σας αρέσει η μεταμόρφωση της Skoda;

6.788 Επισκέψεις στο άρθρο (6/1/2020)

Εσείς πως προτιμάτε τη Skoda; Ενδιαφέρουσα και καινοτόμα ή συμβατική και πιο premium; Με Roomster και Yeti, ή Karoq και Kodiaq;

Εσάς ποια φάση της Skoda σας άρεσε; Η φάση που η μάρκα δημιουργούσε ενδιαφέροντα, παιχνιδιάρικα και καινοτόμα μοντέλα όπως το Yeti και το Roomster; Ή η νέα φάση όπου η μάρκα ακολουθεί τον όμιλο λανσάροντας συμβατικά αλλά με περισσότερα premium στοιχεία μοντέλα;

Στα μάτια του περισσότερου κόσμου οι φάσεις της Skoda είναι δύο.  Η μία αυτή που ξεπέρασε εαυτόν και παρά τις δυσκολίες του ανατολικού μπλοκ επέζησε με αξιοπρέπεια μέχρι το 1991. Η άλλη, η εποχή που ξεκίνησε με την ιδιοκτησία της VW και την πρώτη σύγχρονη γενιά Octavia που εκτόξευσε τη μάρκα σε αυτό που είναι σήμερα.

Και φυσικά οι δύο αυτές φάσεις δεν συγκρίνονται. Όμως η δεύτερη φάση, μέσα στον όμιλο VW έχει τη δική της ιστορία, με μία ακόμη μεταμόρφωση. Όσο η Skoda ήταν ανερχόμενη, όσο ήταν το success story του ομίλου, με την πρώτη Octavia, και αργότερα τη Fabia και την πρώτη Superb να κατακλύζουν τις αγορές της ανατολικής και δυτικής Ευρώπης και αργότερα και της μέσης ανατολής και της Κίνας, η μάρκα απολάμβανε μια δημιουργική ελευθερία που της επέτρεπε να λανσάρει μοντέλα πιο ιδιαίτερα και ξεχωριστά.

Έτσι είδαμε το Roomster, μία πρόταση στην κατηγορία των πολυμορφικών τελείως αντισυμβατική. Σχεδιαστικά και λειτουργικά το Roomster ήταν μοναδικό, τόσο, που ακόμη και σήμερα παραμένει ένα από πιο μοσχοπούλητα μεταχειρισμένα.

Η κορύφωση όμως αυτής της σχεδιαστικής της αυτοδυναμίας ήρθε με το Yeti. Το πρώτο SUV της Skoda δεν έμοιαζε με κανένα άλλο. Ήταν όμορφο, παιχνιδιάρικο, χαριτωμένο, αλλά και τετράγωνο, μυώδες και σκληροτράχηλο την ίδια στιγμή. Απέσπασε κορυφαίες κριτικές, βραβεύτηκε όσο κανένα άλλο μοντέλο του ομίλου VW, και έμεινε ένα κλασσικό κομμάτι στην ιστορία της Skoda.

Με το facelift όμως του Yeti και αργότερα με την αντικατάστασή του με ένα μοντέλο που ούτε καν το όνομα δεν διατήρησε, ήταν εμφανές πως η Skoda υπό τον όμιλο VW έχασε τον δημιουργικό της αέρα. Τα νέα μοντέλα της, το Karoq και το Kodiak είναι κομψά, όμορφα, ποιοτικά και δημοφιλή, είναι όμως τελείως συμβατικά, δεν ξεχωρίζουν, μοιάζουν μεταξύ τους και με τα μοντέλα της Seat, και έχουν πεπατημένη σχεδίαση που φέρνει σε όλη την κατηγορία των γερμανικών κυρίως SUV.

Φυσικά αυτό αρέσει σε πολλούς. Είναι πιο premium και συντηρητικά, όμως για άλλους οι μέρες που η μάρκα έφτιαχνε τα Roomster και τα Yeti ήταν καλύτερη.

Εσείς τι λέτε; Ποια φάση της Skoda σας αρέσει περισσότερο; Η νέα ποιοτική αλλά συντηρητική φάση της; Ή η πιο παιχνιδιάρικη και δημιουργική φάση που πλέον φαίνεται να αποτελεί παρελθόν; Τι λέτε;

Mercedes
moto