Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 17-Σεπ-2019 00:05

    Η πυρίτιδα έχει ανακαλυφθεί!

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Μακάριου Β. Λαζαρίδη

    Η πυρίτιδα έχει εφευρεθεί. Άγνωστο το πότε και από ποιόν, όμως έχει εφευρεθεί. Συνεπώς, δεν χρειάζεται να την επανεφεύρουμε –κάτι που αποτελεί προσφιλή πρακτική στη χώρα που ζούμε. Εάν αναρωτιέστε σε τι ακριβώς αναφέρομαι, αυτό δεν είναι άλλο από τον σωστό τρόπο ανάπτυξης μιας χώρας. 

    Στη δική μας -και επειδή κάποια πράγματα μάθαμε να τα κάνουμε με τον λάθος τρόπο- ένας ασφαλής τρόπος είναι να διδασκόμαστε από το παράδειγμα εκείνων που το έκαναν πριν από εμάς.

    Ας πάρουμε το παράδειγμα της Τοσκάνης, μιας περιοχής η οποία μοιράζεται πολλά κοινά χαρακτηριστικά με αρκετές περιοχές της ελληνικής περιφέρειας. Ποια είναι η διαφορά; Ότι από το 1985 και μετά –και χωρίς καμία παρέκκλιση από εκεί και πέρα– η κυβέρνηση κατέστησε την αγροτική φυσιογνωμία της περιοχής, τίτλο τιμής για τους κατοίκους της. Οργάνωσε την αγροτική παραγωγή με ένα σαφές κανονιστικό πλαίσιο με οδηγίες για κάθε περιοχή, για κάθε δραστηριότητα, για κάθε προϊόν. Όταν, δε, η αγροτική παραγωγή ‘συνδέθηκε’ με τη μεσαιωνική ταυτότητα της περιοχής, το αποτέλεσμα ήταν ότι η Τοσκάνη από μία από τις πιο φτωχές περιφέρειες της Ευρώπης μετατράπηκε σε μία από τις πλέον επισκέψιμες και αναγνωρίσιμες περιοχές όχι μόνο σε προϊόντα αλλά και σε τοπόσημα.

    Τι πρέπει να κάνουμε; Απλά να σχεδιάσουμε την παραγωγή μας με ανταγωνιστικό τρόπο ανάλογα με την προσδοκία της κατανάλωσης. Να προωθήσουμε τρόπους συνεννόησης και συναπόφασης όλων των φορέων σε τοπικό, περιφερειακό και κεντρικό πολιτικό επίπεδο. Να προσεγγίσουμε την αγροτική παραγωγή, τον πολιτισμό και τον τουρισμό ως μια ενιαία αντίληψη τόσο στον σχεδιασμό όσο και στην επικοινωνία τους.

    Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει λάβει το μήνυμα. Και για τον λόγο αυτό έχει επεξεργαστεί ένα σχέδιο συγκροτημένης και μακρόπνοης στρατηγικής προκειμένου να αποτυπώσει συνολικά τον δυναμισμό της ελληνικής περιφέρειας, την ομορφιάς της και των προϊόντων της. Στην Καβάλα το αντιμετωπίζουμε ως την απόλυτη δημιουργική πρόκληση για το άμεσο μέλλον. 

    Γνωρίζουμε καλά ότι το κλειδί για το εύπορο αύριο του τόπου μας είναι η σύνδεση της περηφάνιας για τα αγροτικά μας προϊόντα με αυτήν για την ιστορία μας, την παράδοσή μας και τον πολιτισμό μας. 

    Παρουσιάζοντας τον περασμένο Ιούνιο το αναπτυξιακό σχέδιο της Π.Ε. Καβάλας με την κωδική ονομασία "Καβάλα 2020 - 2050", που συνέταξα με το Χαροκόπειο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, το πρώην ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης (νυν Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος) και το Επιμελητήριο Καβάλας, είχα επισημάνει την ανάγκη ο τομέας της γεωργίας στο νομό μας να αποκτήσει τάσεις "τριτογενοποίησης" διαμέσου της εφαρμογής συνδυασμένων πολιτικών ανάπτυξης της υπαίθρου και στήριξης του εισοδήματος των κατοίκων της, με έμφαση: Στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, στον προσανατολισμό των καλλιεργειών και της αγροτικής βιομηχανίας στην παραγωγή βιοκαυσίμων, την ορθολογική οργάνωση της παραγωγής και της εμπορίας των αγροτικών προϊόντων, στον ποιοτικό έλεγχο και την άψογη συσκευασία και τυποποίηση των προϊόντων, τη σύνδεση ανάμεσα στον τουρισμό, τον πολιτισμό, την αγροδιατροφή και την καινοτομία.

    Στόχος είναι τα αποτελέσματα του πλάνου να μην είναι μια θεωρητική προσέγγιση διασύνδεσης ανάμεσα στον τουρισμό, τον πολιτισμό, τον πρωτογενή τομέα με την αγροδιατροφή μέσα από τις νέες τεχνολογικές πρακτικές, αλλά η ουσιαστική τους εφαρμογή σε συγκεκριμένα προϊόντα - νέα συνεργατικά δίκτυα που θα αναλάβουν την εξέλιξη αυτής της αναπτυξιακής προοπτικής. 

    Να επιτευχθεί στην πράξη η αναπτυξιακή κινητοποίηση του ενδογενούς δυναμικού και ιδιαίτερα του πλέον δυναμικού τμήματος, που είναι οι τουριστικές επιχειρήσεις και οι επιχειρήσεις του πρωτογενούς τομέα, σε στενή συνεργασία με τους επιστημονικούς - ερευνητικούς φορείς, την Περιφέρεια και τους Δήμους, μέσα από την υιοθέτηση ενός ρεαλιστικού αναπτυξιακού υποδείγματος βασισμένο στα νέα προϊόντα που δύναται να δημιουργηθούν. 

    Στο πλαίσιο αυτό έχω προτείνει:

    - Διοργάνωση ημερίδων με θέμα αγροδιατροφή, τουρισμός, πολιτισμός και καινοτομία για τη διαδρομή των αγροτικών προϊόντων σε περιοχές  του Νομού Καβάλας όπως στην περιοχή Νέστου με τις πατάτες Λεκάνης που είναι οι καλύτερες της χώρας, το λευκό σπαράγγι και στο Παγγαίο με το σταφύλι, τις ελιές και το αμύγδαλο. 

    - Συνεργασία με σχετικές επαγγελματικές οργανώσεις, με εκπαιδευτικά ιδρύματα, επιμελητήρια, επιχειρήσεις και ειδικούς σε κάθε τομέα που θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων βιομηχανιών τροφίμων, την ποιοτική αναβάθμιση αυτών ή την εναλλακτική χρήση τους (βιοκαύσιμα). 

    - Εκπόνηση μελέτης για το αντικείμενο αγροδιατροφή, τουρισμός, πολιτισμός και καινοτομία για τη διαδρομή των αγροτικών προϊόντων. Δημιουργία στρατηγικής ταυτότητας (branding) για τα προϊόντα του Νομού που συνδυάζουν την αγροδιατροφή, τον τουρισμό, τον πολιτισμό και την καινοτομία. 

    Η πρόσφατη ετυμηγορία του ελληνικού λαού ήταν το έναυσμα να ξεκινήσουμε επιτέλους μια δυναμική, συνολική και αποτελεσματική διαχείριση και σύνδεση του αγροτικού με το ελληνικό τουριστικό προϊόν. 

    Μόνο έτσι θα σταματήσουμε επιτέλους να εφευρίσκουμε κάθε φορά την πυρίτιδα.

    * Ο κ. Μακάριος Β. Λαζαρίδης είναι Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας Νέας Δημοκρατίας 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ