Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 26-Ιουν-2013 09:38

    Πώς επηρεάζει τις εγχώριες κατασκευές το "κανόνι" της Alpine

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Η χρεοκοπία της Alpine BAU έρχεται σε μία στιγμή που η δραστηριότητα του αυστριακών συμφερόντων ομίλου στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα περιορισμένη, με τον ετήσιο τζίρο της εταιρείας πριν από μία πενταετία να υπολογίζεται στα 50 εκατ. ευρώ. Συνεπώς, είναι μικρού βεληνεκούς οι κλυδωνισμοί που προκαλεί στην ελληνική αγορά η μεγαλύτερη εταιρική πτώχευση στην Αυστρία μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, όπως αναφέρουν παράγοντες των κατασκευών. 

    Η κατασκευαστική, που είχε εξαγοραστεί από την ισπανική FCC, υπέβαλε πριν από μία εβδομάδα αίτηση πτώχευσης, αδυνατώντας να διαχειριστεί το υψηλό παθητικό (υποχρεώσεις και equity) που διαμορφώνεται στα 2,56 δισ. ευρώ. Η πτώχευση της Alpine υπολογίζεται ότι θα επιβαρύνει κατά 420 εκατ. ευρώ  τα ετήσια αποτελέσματα της FCC που ήδη κατά την περασμένη χρήση είχαν επιβαρυνθεί με ζημιές 420 εκατ. ευρώ (σχετιζόμενες με την Alpine).

    Συρρικνώθηκε η δραστηριότητα τα τελευταία χρόνια

    Η Alpine δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, ενώ το 1997 ίδρυσε το υποκατάστημα της Ελλάδας, την Alpine Bau GmbH Ελλάς με έδρα το Νέο Ψυχικό. Το 2008 απασχολούσε 250 άτομα στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας τζίρο της τάξης των 50 εκατ. ευρώ. 

    Τα τελευταία έργα που εκτελούσε στην χώρα η εταιρεία περιλαμβάνουν: 

    - το Τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα σε κοινοπραξία με την ΤΕΡΝΑ (επικεφαλής του κονσόρτσιουμ), με το μεγαλύτερο μέρος του να έχει ολοκληρωθεί,

    - το σταθμό μετεπιβίβασης Χαϊδάρι του τμήματος Αιγάλεω-Χαϊδάρι της επέκτασης της γραμμής 3 και

    - το τμήμα Δερβένι-Κόμβος Λαγκαδά του κάθετου άξονα Δερβένι-Σέρρες-Προμαχώνας. 

    Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Alpine θα μπορούσε να αντικατασταθεί από την κοινοπραξία, σε περίπτωση που αυτό κρινόταν απαραίτητο. 

    Η Ελλάδα υπήρξε μία από τις πρώτες χώρες δραστηριοποίησης της Alpine εκτός Αυστρίας και Γερμανίας, με τη σήραγγα εκτροπής του Φράγματος Θησαυρού στη Δράμα να είναι ένα από τα πρώτα projects που υλοποίησε ο κολοσσός «εκτός έδρας».

    Η Alpine έχει κατασκευάσει τη Σήραγγα Αρτεμισίου στην εθνική οδό Κορίνθου - Τριπόλεως, το τμήμα Ν. Καρβάλη-Χρυσούπολης της Εγνατίας Οδού, μήκους 14,5 χλμ, την παράκαμψη της Αρχαίας Ολυμπίας και το τμήμα Σεπόλια-Θηβών της επέκτασης της γραμμής 2 του Μετρό Αθήνας.

    Όσον αφορά τη νομική υπόσταση του ελληνικού υποκαταστήματος της Alpine, νομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι η Alpine Bau Ελλάς τίθεται σε καθεστώς πτώχευσης.

    Σε κάθε περίπτωση, η κατάρρευση της Alpine σηματοδοτεί την έξοδο από την εγχώρια αγορά κατασκευών ενός παίκτη με σημαντική παρουσία, μειώνοντας ενδεχομένως τον αριθμό των διεκδικητών των νέων έργων, όπως αναφέρουν παράγοντες.

    dimitris.delevegos@capital.gr
    follow@ddelevegos

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ