Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 04-Ιουν-2017 09:21

    "Σωσίβιο" για την Μηχανική έργα ύψους €120 εκατ.

    "Σωσίβιο" για την Μηχανική έργα ύψους €120 εκατ.
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Τον πόλεμο για να παραμείνει βιώσιμη προσπαθεί να κερδίσει η Μηχανική, που τα τελευταία χρόνια έχει χάσει πολλές μάχες, καθώς βρίσκεται αντιμέτωπη με κλοιό πιστωτών.

    Το σχήμα GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με την ελληνική τεχνική εταιρεία, μειοδότησε για την έκτη εργολαβία (Αχαΐα- Σαγαίικα) του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, έχοντας καταθέσει προσφορά ύψους 34,6 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί σε έκπτωση 74,3 εκατ. ευρώ.

    Στο έργο αυτό μαζί με τη σιδηροδρομική εργολαβία, ύψους 86,7 εκατ. ευρώ (έκπτωση 45,2%), από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο (Μποζαϊτικα της Πάτρας) θα στηριχθεί το στοίχημα των επικεφαλής της Μηχανικής να βρουν "σημείο ισορροπίας”.

    Η έκτη εργολαβία του Πάτρα-Πύργος

    Η εταιρεία μειοδότησε, προσφέροντας έκπτωση 53,40%, με την οικονομική προσφορά να ανέρχεται σε 34,6 εκατ. ευρώ έναντι αρχικού προϋπολογισμού ύψους 74,3 εκατ. Ωστόσο, η συμβασιοποίηση της συγκεκριμένης εργολαβίας, όπως και του οδικού άξονα, θα καθυστερήσει, ενώ είναι αμφίβολο εάν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί έως το τέλος της χρονιάς.

    Εξάλλου, όπως έχει αποκαλύψει το Capital.gr, η χρηματοδότηση του έργου δεν έχει ακόμη εξασφαλιστεί, με τη διαδικασία ένταξής του στο νέο ΕΣΠΑ να αναμένεται ότι θα ξεκινήσει το προσεχές διάστημα. Και αυτό επειδή τα έργα (πράξεις), που αποτελούνται από πολλά υποέργα, για να χαρακτηριστούν ως ώριμα προς ένταξη απαιτείται να έχει προκηρυχθεί το 70% της συνολικής αξίας τους.

    Να σημειωθεί ότι ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε τον Νοέμβριο του 2016, ότι το οδικό έργο Πάτρα - Πύργος έχει συγκεκριμένη χρηματοδότηση, η οποία έχει διασφαλιστεί.

    Ψαθόπυργος-Ρίο

    Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές, μεταξύ της GD Infrastrutture και της ΕΡΓΟΣΕ, με την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών να τοποθετείται για το προσεχές Φθινόπωρο.

    Σε επίπεδο αρχικού -πριν από την προσφερθείσα έκπτωση- προϋπολογισμού το Ψαθόπυργος - Ρίο είναι το μεγαλύτερο που έχει υπογραφεί από τον Σεπτέμβριο του 2014, οπότε συμβασιοποιήθηκε η υλοποίηση των υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο Κιάτο - Ροδοδάφνη, αρχικού προϋπολογισμού 273 εκατ. ευρώ, με μέση έκπτωση 17,24%, και με ανάδοχο την ΜΕΤΚΑ.

    Τα δύο αυτά projects εκτιμάται ότι θα μπορούσαν λειτουργήσουν, ως ένα βαθμό, ως σανίδα σωτηρίας για την Μηχανική που βρίσκεται από τον Απρίλιο του 2015 σε καθεστώς αναγκαστικής διαχείρισης.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ