Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 08-Ιαν-2019 08:08

    Μαρίνα στη Νέα Μάκρη μετά το... 2021 οραματίζεται το Υποδομών

    Μαρίνα στη Νέα Μάκρη μετά το... 2021 οραματίζεται το Υποδομών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Μακρόοπνοα αναπτυξιακά σχέδια καταστρώνει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, που σχεδιάζει την υλοποίηση μαρίνας αναψυχής στη Νέα Μάκρη με ΣΔΙΤ. Πρόκειται για ένα χρονοβόρο εγχείρημα, καθώς μόνον ο τεχνικός σύμβουλος, που ακόμη δεν έχει επιλεγεί, θα χρειαστεί δύο χρόνια για να ολοκληρώσει το έργο του και να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του λιμένα.

    Πάντως, ο υπουργός, με απόφασή του προχωρά στην έγκριση δέσμευσης πίστωσης ύψους 144 χιλ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Τα χρήματα αυτά θα είναι η αμοιβή του τεχνικού συμβούλου, ο οποίος θα υποβοηθήσει τη διεύθυνση λιμενικών υποδομών (του αρμόδιου υπουργείου) για την κατάρτιση master plan για τη μαρίνα αναψυχής της Νέας Μάκρης.

    Ωστόσο, το έργο αυτό αποτελεί βούτυρο στο ψωμί για τους επικριτές του Χρ. Σπίρτζη. Το Φθινόπωρο του 2019- εάν όχι έως τον Μάιο- θα γίνουν εκλογές, η διαδικασία επιλογής του τεχνικού συμβούλου είναι ακόμη σε εξέλιξη, η Νέα Μάκρη είναι στη Βορειοανατολική Αττική και ο υπουργός Υποδομών θα είναι υποψήφιος στην Ανατολική Αττική, σύμφωνα με όλα τα σενάρια. Και δεν είναι η πρώτη φορά που ο υπουργός Υποδομών δείχνει την προτίμησή του στην Ανατ. Αττική,  με τον περασμένο Νοέμβριο να εξαγγέλλει τη δημιουργία δύο νέων σχολείων σε Πόρτο Ράφτη και Γλυκά Νερά.

    Η μαρίνα Νέας Μάκρης

    Όπως προκύπτει από την απόφαση Σπίρτζη, η Νέα Μάκρη "συγκεντρώνει πολλούς λόγους για τη δημιουργία ενός σύγχρονου τουριστικού λιμένα στο βορειοανατολικό παράκτιο μέτωπο της Αττικής. Ένας από τους λόγους αυτούς είναι η "παντελής απουσία σύγχρονης και κυρίως νόμιμης μαρίνας στο εγγύς παράκτιο μέτωπο, σε αντίθεση με το νότιο μέτωπο της Αθηναϊκής Ριβιέρας (Ζέα, Φλοίσβος, Άλιμος, Γλυφάδα, Βουλιαγμένη, κ.λ.π.)”.

    Επίσης, η στήριξη και αναδιοργάνωση του οικιστικού ιστού της περιοχής με προοπτική μετατροπής της παραθεριστικής σε μόνιμη κατοικία,  η εγγύτητα της περιοχής με το διεθνές αεροδρόμιο και με την Αθήνα και η απαιτούμενη ανάπλαση του περιαστικού χώρου σε συνέργεια με τις λοιπές δομές και εγκαταστάσεις της ευρύτερης ζώνης, είναι ορισμένες ακόμη από τις αιτίες για την δημιουργία μαρίνας στη Ν.Μάκρη, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση.

    Η απόφαση επικαλείται και το ερευνητικό πρόγραμμα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με θέμα "Εντοπισμός κατάλληλης θέσης για δημιουργία λιμένα σκαφών αναψυχής στην ακτή Νέας Μάκρης και διερεύνηση ακτομηχανικών προβλημάτων”. Σύμφωνα με το εν λόγω πρόγραμμα, η προτεινόμενη θέση για χωροθέτηση του λιμένα σκαφών αναψυχής στην ακτή της Ν. Μάκρης βρίσκεται επί της Λ. Ποσειδώνος 650 μ. νοτίως του υφιστάμενου Ναυτικού Ομίλου Ν. Μάκρης.

    Μετά το 2021

    Μέσω της διαδικασίας της διαπραγμάτευσης (άρθρο 128 Ν.4412/16), για το έργο, με κριτήριο τη χαμηλότερη προσφορά, θα επιλεγεί μία από τις εταιρείες Ρόγκαν και Συνεργάτες, Marnet, Τρίτων Σύμβουλοι Μηχανικοί και Διακογεωργίου Γεώργιος.

    Εν γένει ο ανάδοχος εκτός από τη σύνταξη master plan, θα υποβοηθήσει τη διεύθυνση λιμενικών υποδομών στην εκκίνηση των διαδικασιών αδειοδότησης και υπαγωγής στις διατάξεις του Ν.3389/2005 για τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

    Σε πρώτη φάση, ο ανάδοχος θα πρέπει να προσδιορίσει τις προδιαγραφές της μαρίνας αναψυχής (αριθμός θέσεων ελλιμενισμού κτλ), να δημιουργήσει γενικό προγραμματικό σχέδιο (master plan) και να εκπονήσει την (στρατηγική) μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

    Σε δεύτερη φάση, θα κληθεί να συγγράψει και να επεξεργαστεί τα τεύχη του διαγωνισμού, να συμβάλει, εάν χρειαστεί, στην προετοιμασία του φακέλου του έργου προς έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να είναι "παρών” μέχρι την ανάδειξη του αναδόχου που θα κατασκευάσει την μαρίνα.

    Η έναρξη κατασκευής του έργου, εάν... δεν ακυρωθεί από την επόμενη κυβέρνηση, τοποθετείται μετά το 2021: είκοσι τέσσερις μήνες χρειάζεται ο τεχνικός σύμβουλος, οι εκλογές του 2019 θα ξεχειλώσουν χρονικά το project, ενώ δεν έχει προβλεφθεί το απαιτούμενο διάστημα για την οριστική ανάδειξη του αναδόχου, τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τις πιθανές αντιδράσεις κατοίκων, φορέων κτλ.  

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ