Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 19-Απρ-2019 07:49

    Πάτρα-Πύργος: Αρχίζουν τα έργα στον…μισό αυτοκινητόδρομο

    Πάτρα-Πύργος: Αρχίζουν τα έργα στον…μισό αυτοκινητόδρομο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    "Πιστεύω ότι στο επόμενο τρίμηνο, τετράμηνο, θα έχουμε και στα οκτώ τμήματα του αυτοκινητοδρόμου (σ.σ.: Πάτρα-Πύργος) εγκατεστημένα συνεργεία” είχε αναφέρει τον Μάιο του 2018 (συνέντευξη, ρ/σ Alpha) ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Λίγους μήνες αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 2018 στη συνέντευξη Τύπου στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας υποσχόταν ότι "μέχρι το τέλος του 2018, το έργο θα ξεκινήσει".

    Τελικά, μόλις κατά το ήμισυ ο οδικός άξονας, μήκους 75 χλμ., θα μπορούσε να ξεκινήσει να κατασκευάζεται την επόμενη -Μεγάλη- εβδομάδα, εάν επαληθευθούν όσα δήλωσε, χθες, στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών. Δηλώσεις που ίσως, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, να μην έχουν πραγματικό αντίκρισμα, καθώς ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι οριστικές μελέτες εφαρμογής των έργων.

    Τέσσερα χρόνια γράψε-σβήσε...

    Απαιτήθηκαν περίπου τέσσερα χρόνια για να βρεθεί κοντά στη γραμμή εκκίνησης το έργο, της τάξης των 250 εκατ. ευρώ, το οποίο συμβατικά θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε τριάμισι χρόνια.  Υπενθυμίζεται ότι στις 26 Μαρτίου 2015 ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ακύρωσε τον προγραμματισμένο διαγωνισμό του έργου, αρχικού προϋπολογισμού της τάξης των 450 εκατ. ευρώ, ώστε αυτό να επαναδημοπρατηθεί ως οκτώ διαφορετικές εργολαβίες με απώτερο στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη συμμετοχή μικρότερων εργοληπτικών εταιρειών.

    Χθες, ο κ. Σπίρτζης απέδωσε την καθυστέρηση στις "επί δύο χρόνια διαπραγματεύσεις και αλληλογραφίες με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να καταφέρουμε να έχουμε έναν αυτοκινητόδρομο, από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με διαχωριστική νησίδα, γιατί υπήρχαν πάρα πολλά προβλήματα. Να σας θυμίσω, η αλληλογραφία ξεκίνησε με το να κάνουμε μια λωρίδα και ΛΕΑ, ανά κατεύθυνση”.

    ...για να ξεκινήσει η κατασκευή του μισού δρόμου

    Βέβαια, ακόμη και τέσσερα χρόνια μετά, εργοτάξια θα στηθούν-παραμένει αβέβαιο εάν αυτό θα γίνει το Πάσχα- σε τέσσερις μόνο εργολαβίες (Σαγαίικα – Βάρδα, Κάτω Αχαΐα – Σαγαίικα, Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας – Κάτω Αχαΐα και Μιντιλόγλι – Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας), που αντιστοιχούν στο ήμισυ του δρόμου.

    Οι υπόλοιπες τέσσερις; Η συμβασιοποίηση του τμήματος Αμαλιάδα-Κυλλήνη θα καθυστερήσει, καθώς δύο από τις εταιρείες που αποκλείσθηκαν από το έργο έχουν προσφύγει στο ΣτΕ και η υπόθεση θα εκδικαστεί στις 11 Ιουνίου. Στις δύο εργολαβίες Δουναίικα – Πύργος και  Βάρδα-Κυλλήνη το τοπίο παραμένει θολό, καθώς ο ανάδοχος, το σχήμα Τοξότης- Ομάδα κατασκευών του ομίλου Καλογρίτσα δεν έχει ακόμη καταφέρει να προσκομίσει τις εγγυητικές επιστολές που απαιτούνται για την υπογραφή των συμβάσεων με το ελληνικό Δημόσιο. Στο τμήμα Τμήμα Αμαλιάδα – Δουναίικα με ανάδοχο την Intrakat εκκρεμεί η υπογραφή της σύμβασης, διαδικασία που τοποθετείται το προσεχές διάστημα, αλλά δεν θα πραγματοποιηθεί άμεσα.

    Ως αποτέλεσμα, ακόμη κι αν ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή των πέντε τμημάτων του οδικού άξονα (συμπεριλαμβανομένου του Αμαλιάδα – Δουναίικα με ανάδοχο την Intrakat, όπου εκκρεμεί η συμβασιοποίηση) παραμένει άγνωστο πότε θα αρχίσει η κατασκευή των υπόλοιπων τριών τμημάτων. Με άλλα λόγια, ο οδικός άξονας, ως ενιαίο σύνολο, δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί ούτε έως το τέλος του 2023 !

    Το έργο

    Από τα 75 χιλιόμετρα του οδικού άξονα, 13 χλμ. αποτελούν διαπλάτυνση και βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης της Εθνικής οδού Πάτρα - Πύργος και τα υπόλοιπα περίπου 62 χλμ., διαμορφώνονται με νέα χάραξη. Ο αυτοκινητόδρομος, προβλέπεται να έχει τετράιχνη διατομή πλάτους 21,3 μέτρων και θα έχει και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Ακόμη, θα διαθέτει δύο Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο, τύπου jerse.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ