Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 23-Απρ-2019 07:45

    Μυστήριο με την έναρξη κατασκευής της Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου

    Μυστήριο με την έναρξη κατασκευής της Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 12:28

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Αύριο, τελικά, θα φανεί, εάν ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης θα καταφέρει να διαψεύσει όσους υποστηρίζουν ότι η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος που "θα επιβλέψει" ο ίδιος δεν αποτελεί παρά μαγική εικόνα. Σήμερα, σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, ο υπουργός Υποδομών θα επισκεπτόταν τα εργοτάξια των αναδόχων που έχουν υπογράψει συμβάσεις για τις τέσσερις από τις οκτώ εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου, στον Αλισσό, στο 11ο χλμ. και στη διασταύρωση Βάρδας, στο 35ο χλμ. από το τέλος της παράκαμψης Πατρών. Ωστόσο, η επίσκεψη αναβλήθηκε για αύριο, σύμφωνα με τη νεότερη πληροφόρηση.

    Πρόκειται για τα δύο τμήματα Μιντιλόγλι – Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας και Κάτω Αχαΐα – Σαγαίικα με ανάδοχο την εταιρεία GD Infrastrutture και για τα τμήματα Σαγαίικα – Βάρδα  και ΒΙΠΕ Πάτρας – Κάτω Αχαΐα με ανάδοχο την εταιρεία Interkat. Τα δύο τελευταία υπεγράφησαν την περασμένη εβδομάδα, ενώ αυτά της GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με την Μηχανική, μόλις χθες.

    Όπως αναφέρουν πληροφορημένες πηγές, το "μυστήριο" που σκεπάζει τη φερόμενη, για αύριο, έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών σχετίζεται με το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν στηθεί εργοτάξια. Για να στηθούν εργοτάξια, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, απαιτείται να πραγματοποιηθεί η διαδικασία της παραλαβής του εδάφους του έργου.

    Προσκομίζονται δηλαδή, στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών, μεταξύ άλλων, τα προβλεπόμενα τοπογραφικά διαγράμματα, το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των εργασιών και τα οργανογράμματα, διαδικασία για την οποία εκτιμάται ότι απαιτείται περίπου ένας μήνας.

    Με τα συγκεκριμένα δεδομένα, οι εργασίες στον μισό αυτοκινητόδρομο που αντιστοιχεί στις τέσσερις υπογραφείσες συμβάσεις, εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν το καλοκαίρι. Αλλά και στην περίπτωση αυτή -ακόμη και μετά την αναμενόμενη υπογραφή της σύμβασης για το τμήμα Αμαλιάδα – Δουναίικα με ανάδοχο την Intrakat- παραμένει άγνωστο τι μέλλει γενέσθαι με τις δύο εργολαβίες Δουναίικα – Πύργος και Βάρδα-Κυλλήνη, όπου ανάδοχος είναι το σχήμα Τοξότης- Ομάδα κατασκευών του ομίλου Καλογρίτσα.

    Το σχήμα των εταιρειών Καλογρίτσα αδυνατεί να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες εγγυητικές επιστολές για την υπογραφή της σύμβασης με αποτέλεσμα να είναι αβέβαιο πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή των δύο αυτών τμημάτων.

    Μία ακόμη προβληματική εργολαβία αφορά το τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη, όπου δύο από τις εταιρείες που αποκλείσθηκαν από το έργο, προσέφυγαν στο ΣτΕ και πέτυχαν την λήψη ασφαλιστικών μέτρων, με την εκδίκαση της κύριας υπόθεσης να έχει οριστεί για τις 11 Ιουνίου.

    Με άλλα λόγια, ακόμη κι αν το μυστήριο με την έναρξη των έργων στο 50% του οδικού άξονα λυθεί, το τοπίο σχετικά με τις υπόλοιπες τρεις (εξαιρουμένης αυτής της Intrakat) εργολαβίες θα παραμείνει θολό.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ