Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 03-Απρ-2020 07:42

    Από τι εξαρτάται το έργο της γραμμής 4 του μετρό

    Από τι εξαρτάται το έργο της γραμμής 4 του μετρό
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Την έκδοση του διατακτικού του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) επί των αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσαν τα δύο υποψήφια σχήματα Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy και J&P Άβαξ-Ghella-Alstom για την α’ φάση της γραμμής 4 του Μετρό αναμένουν στο υπουργείο Υποδομών και την εποπτευόμενη από αυτό Αττικό Μετρό, προκειμένου να λάβουν αποφάσεις για το διαγωνισμό του έργου.

    Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, η απόφαση επί των ασφαλιστικών μέτρων του ΣτΕ θα μπορούσε να οδηγήσει στη διατήρηση στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, δηλαδή της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών, ενός μόνο εκ των δύο υποψηφίων σχημάτων. Βέβαια, το υπουργείο Υποδομών, συναρτήσει της απόφασης του ΣτΕ, εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα για το έργο με προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ. Ακόμη και αυτό της επαναπροκήρυξης του διαγωνισμού, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες. 

    Οι δύο κοινοπραξίες έχουν προσφύγει η μία κατά της άλλης με αίτημα τον αποκλεισμό (της έτερης) από το διαγωνισμό, όπως και την εκ νέου αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών (του κάθε σχήματος). Η έκδοση του διατακτικού του ΣτΕ, που αναμένεται τις επόμενες ημέρες, θα προσδιορίσει τις κινήσεις της Αττικό Μετρό. Αυτό με δεδομένο ότι εκκρεμεί η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών, που θα σηματοδοτήσει την έναρξη της β’ φάσης του διαγωνισμού.

    Πάντως, το έργο, που θα μπορούσε να αποτελέσει ισχυρό ανάχωμα στην αναμενόμενη ύφεση λόγω κορονοϊού, μετράει, ήδη, καθυστέρηση ενός χρόνου, από τον Μάρτιο του 2019 οπότε ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής των τεχνικών και οικονομικών προσφορών.

    Το έργο

    Συμβατικά ο χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών είναι οκτώ χρόνια. Ωστόσο, όλα θα κριθούν από το πότε θα ξεκινήσει να υλοποιείται το έργο. Εάν οι κατασκευαστικές εργασίες ξεκινήσουν το 2021, εκτιμάται ότι δεν θα είναι δυνατόν να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό πριν από το 2030, εάν ληφθούν υπόψη έκτακτοι παράγοντες, όπως ο εντοπισμός αρχαιολογικών ευρημάτων κτλ.

    Το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή είναι μήκους 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή).

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ