Η καινοτομία για την Canon αποτελεί μέρος μιας εξελικτικής διαδικασίας

Η καινοτομία για την Canon αποτελεί μέρος μιας εξελικτικής διαδικασίας

Με τον συνδυασμό τεχνογνωσίας και ανθρώπινου δυναμικού, η Canon έχει εξαιρετικά θετικές προοπτικές στην ελληνική αλλά και παγκόσμια αγορά


O πρόεδρος και CEO της Canon  στην Ευρώπη Yuichi Ishizuka, βρέθηκε πρόσφατα στην Αθήνα για μια ολιγοήμερη επίσκεψη. Με 39 χρόνια εργασιακής εμπειρίας στην Canon, εκ των οποίων τα 35 χρόνια εκτός Ιαπωνίας, ο κ. Ishizuka μάς περιέγραψε τη σημασία που δίνει η Canon στην ανάπτυξη των τοπικών αγορών, αλλά και την ιδιαίτερη προσοχή της στις πολιτισμικές διαφορές κάθε αγοράς. Το "Forbes" είχε την ευκαιρία μιας συνομιλίας μαζί του, στην οποία συζητήθηκε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων για την Canon, εταιρεία που διαθέτει εξαιρετική τεχνογνωσία σε όλο το φάσμα των τεχνολογιών απεικόνισης, ενώ η παρουσία της στην Ελλάδα ενισχύεται σταθερά τα τελευταία χρόνια.

- Η Canon έχει επιλέξει την Ελλάδα ως την έδρα του πανευρωπαϊκού κέντρου υποστήριξης των πελατών της. Είστε ικανοποιημένος από τη μέχρι τώρα συνεργασία σας; Έχετε επιπλέον σχέδια επέκτασης της παρουσίας σας στη χώρα μας;

Η Ελλάδα έχει υποστεί επί σειρά ετών τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, κάτι που αντανακλάται και στους οικονομικούς δείκτες της εταιρείας μας, ωστόσο τα δύο τελευταία χρόνια παρατηρείται αξιοσημείωτη βελτίωση. Στόχος μας είναι να συνεισφέρουμε στη βελτίωση της αγοράς, τόσο στο B2B όσο και στο B2C τμήμα. Όσον αφορά τη συνεργασία μας με την Teleperformance, η οποία ανέλαβε το έργο του κέντρου πελατειακής υποστήριξης της Canon, η απόδοση είναι εξαιρετική, κάτι το οποίο αντανακλάται στην πρόσφατη βράβευσή μας για την καλύτερη συνεργασία στην Ευρώπη σε επίπεδο outsourcing υπηρεσιών τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Επιδίωξή μας είναι να ενισχύσουμε αυτήν τη συνεργασία, καθώς για μας είναι ύψιστης σημασίας ο πελάτης να έχει άριστη επαφή με την Canon.

- Δεδομένου ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις στην εποχή μας, τι κάνει η Canon για να ενισχύσει τη θέση της σε αυτόν τον τομέα;

Θεωρώ ότι η ψηφιακή καινοτομία είναι μέρος μιας εξελικτικής διαδικασίας, ωστόσο αποτελεί την είσοδο σε ένα μακρύ ταξίδι με διαρκείς αλλαγές. Καθώς η εξειδίκευσή μας εντοπίζεται στον τομέα της απεικόνισης, έχουμε προχωρήσει σε συγκεκριμένες στρατηγικές κινήσεις κατά την τελευταία δεκαετία.

Η προσάρτηση των εταιρειών Axis, Milestone και BriefCam στο δυναμικό μας είναι το εφαλτήριο για νέες προοπτικές, όπως και το τμήμα Canon Medical Systems (ειδικά με την ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης της Toshiba Medical στο σχήμα μας).

- Με ποιον τρόπο η Canon ενσωματώνει την τεχνολογική καινοτομία στα νέα της προϊόντα και λύσεις; Υπάρχει διαφορά στο R&D της εταιρείας σε σχέση με ό,τι ίσχυε πριν από μία δεκαετία;

Υπάρχει τεράστια διαφορά στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης, ειδικά με την είσοδο της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) σε όλες τις διαδικασίες. Χρησιμοποιούμε ΑΙ για να διαπιστώσουμε τις πραγματικές ανάγκες των πελατών μας, ανά γεωγραφική περιοχή, και να καθορίσουμε τις τεχνολογίες που θα πρέπει να περιέχουν, αλλά και τους σκοπούς που θα πρέπει να εξυπηρετήσουν τα μελλοντικά μας προϊόντα.

Ωστόσο, κατά την άποψή μου, η πρωταρχική μας επένδυση αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, καθώς όποια τεχνολογία και αν κατέχει κανείς, σε τελική ανάλυση, τα πάντα αφορούν ανθρώπους και γίνονται από ανθρώπους. Τα τελευταία 20 χρόνια το ποσοστό των επενδύσεών μας στο R&D κυμαίνεται μεταξύ 7% και 9% και αυτό θεωρώ ότι θα πρέπει να είναι το επίπεδο στο οποίο θα κινούμαστε.

Μην ξεχνάτε ότι το χρονικό πλαίσιο μιας διαδικασίας έρευνας και ανάπτυξης μπορεί να εκτείνεται σε πολλές δεκαετίες, όπως στην περίπτωση της ανάπτυξης του αισθητήρα τύπου CMOS, η οποία ξεκίνησε το 1987, αλλά εφαρμόστηκε σε τελικό προϊόν το 2003. 

Σε άλλες περιπτώσεις, όπως, για παράδειγμα, σε ανταλλαγή τεχνογνωσίας με άλλη εταιρεία, η εφαρμογή μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και μέσα σε λίγους μήνες, όπως στην περίπτωση του πρώτου mini copier με εναλλάξιμο toner cartridge.

- Ποιοι πιστεύετε ότι είναι οι κύριοι ανταγωνιστές σας και παράγοντες ανατροπών (disruptors);

Δεν θεωρώ σκόπιμο να σκεπτόμαστε με γνώμονα τον ανταγωνισμό, αλλά τους πελάτες και το πώς θα είμαστε οι πρώτοι που θα τους εξυπηρετήσουμε καλύτερα. Οπωσδήποτε οι μεγάλες τεχνολογικές διαταραχές, όπως η μετάβαση από την αναλογική στην ψηφιακή φωτογραφία ή η εμφάνιση του iPhone και η καθιέρωση των smartphones ως de facto συσκευών λήψης φωτογραφίας και βίντεο, έχουν επηρεάσει θεμελιωδώς την εταιρεία μας. 

Ωστόσο, ο πραγματικός μας στόχος είναι η νεολαία, τα παιδιά που έχουν μάθει να τραβούν φωτογραφίες και βίντεο με το smartphone χωρίς δισταγμούς, αλλά και χωρίς πολλές απαιτήσεις ποιότητας. Αν ένα 10% αυτών των παιδιών θελήσει να αναβαθμίσει την ποιότητα, αυτό θα οδηγήσει σε διπλασιασμό των κερδών μας. Επομένως, κάθε διαταραχή που έρχεται δεν αποτελεί μόνο πρόκληση, αλλά και ευκαιρία για ανάπτυξη.

- Ποιες είναι οι προσδοκίες σας για το 2020;

Πιστεύω ότι οι προοπτικές μας είναι εξαιρετικές και ότι θα προσφέρουμε νέα προϊόντα για την αγορά σας, αλλά και για όλο τον κόσμο. Βλέπω μεγάλες προοπτικές υγιούς ανάπτυξης και σταθερής επένδυσης σε νέες καινοτομίες, που θα εξασφαλίσουν την ομαλή μας πορεία σε έναν ευμετάβλητο κόσμο, με διακυμάνσεις και συνεχείς αλλαγές.

* Αναδημοσίευση από την ελληνική έκδοση του περιοδικού Forbes