Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 07-Μαϊ-2019 08:12

    Το Πάσχα δεν έφερε την άνοιξη στο λιανεμπόριο

    Το Πάσχα δεν έφερε την άνοιξη στο λιανεμπόριο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Νέα επιδείνωση του δείκτη επιχειρηματικών προσδοκιών στο λιανεμπόριο τον Απρίλιο, μήνα που "έπεσε” εφέτος η Πασχαλινή περίοδος, δείχνουν στα στοιχεία του ΙΟΒΕ. Με τους λιανέμπορους να μεταθέτουν τις όποιες θετικές ειδήσεις την επόμενη περίοδο. Την ίδια στιγμή χαμηλά παραμένει η καταναλωτική εμπιστοσύνη, με 1 στους 2 καταναλωτές να αναμένουν επιδείνωση της οικονομικής τους κατάστασης.

    Για του λόγου το αληθές ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στο Λιανικό Εμπόριο κινήθηκε στις 94 μονάδες (από 95,5), κινούμενος πολύ χαμηλότερα όμως από την αντίστοιχη περυσινή επίδοση (106,5). Με τις εκτιμήσεις των επιχειρήσεων για τις τρέχουσες πωλήσεις τους να είναι πλέον αρνητικές, και τον σχετικό δείκτη να κινείται στις -17 (από +3) μονάδες. Αποτέλεσμα 5 στις 10 επιχειρήσεις (ποσοστό 48%) να δηλώνει μειωμένες πωλήσεις. Ωστόσο ευελπιστούν πως το επόμενο τρίμηνο οι πωλήσεις τους θα ενισχυθούν.

    Όσον αφορά στις παραγγελίες προς τους προμηθευτές, το σχετικό ισοζύγιο να κινείται έντονα πτωτικά, ενώ ήπια ανοδικά κινούνται οι προβλέψεις για την απασχόληση (+24 από +22 μον.).

    Ειδικότερα στον κλάδο Τρόφιμα – Ποτά – Καπνός οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις είναι πλέον αρνητικές, στις – 5 μονάδες και φαίνεται ότι οι προσδοκίες μετατίθενται στις πωλήσεις της επόμενης περιόδου, καθώς το σχετικό ισοζύγιο ενισχύεται στις +48 μονάδες από +14. Πτωτικά κινείται ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στα Υφάσματα – Ένδυση – Υπόδηση, φθάνοντας στις 66,9 (από 86,9) μονάδες, σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από τα αντίστοιχα του προηγούμενου έτους (126,5 μον.).

    Από τα βασικά στοιχεία δραστηριότητας, πολύ ισχυρή είναι η πτώση στις εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις καταγράφοντας μεγάλη πτώση (στις -90 μον. ο δείκτης από -42), ενώ πτωτικά αλλά ηπιότερα κινούνται οι θετικές προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη πορεία τους (+13 μον. ο δείκτης από +29).

    Οι επιχειρηματικές προσδοκίες στα Πολυκαταστήματα κινούνται επίσης πτωτικά, με τον δείκτη να διαμορφώνεται στις 85,7 (από 92,0) μονάδες. Από τα επιμέρους στοιχεία, οι τρέχουσες πωλήσεις παραμένουν έστω και οριακά αρνητικές (στις -1 μον. το σχετικό ισοζύγιο), ενώ υποχωρεί έντονα το ισοζύγιο στις προβλέψεις για τις πωλήσεις της επομένης περιόδου (+2 από +24 μον.).

    Την ίδια στιγμή ο δείκτης καταναλωτικής τον Απρίλιο, διαμορφώθηκε στις -30,9 (από -31,6) μονάδες, και οι Έλληνες καταναλωτές παρέμειναν οι πλέον απαισιόδοξοι στην ΕΕ, με 1 στους 2 (ποσοστό 51%) να αναμένει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης. Οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώθηκαν στις -3,2 και -5,2 μονάδες αντίστοιχα.

    Το 46% των καταναλωτών προβλέπει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας, έναντι του 27% το οποίο αναμένει σταθερότητα. Το 53% προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, με το 87% των νοικοκυριών να μην θεωρεί καθόλου πιθανή την αποταμίευση στο επόμενο 12μηνο.

    Εν τω μεταξύ το 45% των νοικοκυριών προβλέπει μικρή ή αισθητή άνοδο της ανεργίας, το 38% των νοικοκυριών προβλέπει άνοδο τιμών με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό ενώ ποσοστό 65% (από 62%), ανέφερε πως αντλεί από τις αποταμιεύσεις του.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ