Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 27-Απρ-2024 14:52

    Πόρισμα κόλαφος των αμερικανικών αρχών για την Tesla - Εντόπισαν "κρίσιμα κενά ασφαλείας" στο σύστημα αυτόματου πιλότου

    25471821
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Οι ομοσπονδιακές αρχές για την οδική ασφάλεια στις ΗΠΑ εντόπισαν ένα "κρίσιμο κενό ασφαλείας" στο σύστημα αυτόματης πλοήγησης της Tesla που θεωρούν ότι συνέβαλε σε τουλάχιστον 467 αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, εκ των οποίων 13 υπήρξαν θανατηφόρα ενώ δεκάδες άλλα οδήγησαν σε σοβαρούς τραυματισμούς. 

    Τα ευρήματα προέρχονται από μια ανάλυση της Εθνικής Αρχής Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας επί 956 ατυχημάτων στα οποία πιστεύεται ότι χρησιμοποιούνταν το σύστημα αυτόματης πλοήγησης της Tesla η οποία δημοσιεύτηκε την Παρασκευή, μετά από έρευνα τριών ετών. 

    Ο σχεδιασμός του συστήματος της Tesla "οδήγησε σε κακή χρήση που θα μπορούσε να προβλεφθεί και σε δυστυχήματα που θα μπορούσαν να αποφευχθούν", ανέφερε η έκθεση της NHTSA. Το σύστημα δεν "εξασφάλιζε επαρκώς την προσοχή του οδηγού και την κατάλληλη χρήση", επισήμανε.

    Η έκθεση της NHTSA υποδεικνύει ως προβλήματα ένα "αδύναμο σύστημα εμπλοκής του οδηγού" καθώς και το ότι το σύστημα αυτόματου πιλότου παραμένει ενεργοποιημένο ακόμα και όταν ο οδηγός δεν δίνει την δέουσα προσοχή στο δρόμο ή στην οδήγηση. 

    Πιθανή εντολή για νέα ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων

    Η υπηρεσία είπε επίσης ότι ανοίγει μια νέα έρευνα για την αποτελεσματικότητα του ενημέρωσης λογισμικού που είχε κάνει η Tesla στο πλαίσιο μιας ανάκλησης των οχημάτων της τον Δεκέμβριο.  Αυτή η ενημέρωση είχε σκοπό να διορθώσει τα ελαττώματα του αυτόματου πιλότου τα οποία εντόπισε  η NHTSA.

    Η εθελοντική ανάκληση κάλυψε 2 εκατομμύρια οχήματα Tesla στις ΗΠΑ και υποτίθεται ότι θα έπρεπε να έχει βελτιώσει ειδικά τα συστήματα παρακολούθησης οδηγών των οχημάτων της Teslas που είναι εξοπλισμένα με Autopilot.

    Η NHTSA αναφέρει στην έκθεσή της ότι η ενημέρωση λογισμικού την οποία έκανε η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν πιθανώς ανεπαρκής, καθώς συνεχίζουν να αναφέρονται περισσότερα σφάλματα που συνδέονται με το Autopilot. Επίσης εκπρόσωπός της δήλωσε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο να υποχρεώσeι της Tesla να ανακαλέσει εκ νέου τα συγκεκριμένα 2 εκατ. οχήματα προκειμένου να ενημερώσει το λογισμικό τους. 


    Σε ένα πρόσφατο παράδειγμα, ο οδηγός ενός οχήμτος της Tesla στην κομητεία Σνόχομις της Ουάσιγκτον, χτύπησε και σκότωσε έναν μοτοσικλετιστή στις 19 Απριλίου, σύμφωνα με αρχεία που έλαβαν το CNBC και το NBC News. Ο οδηγός είπε στην αστυνομία ότι χρησιμοποιούσε αυτόματο πιλότο τη στιγμή της σύγκρουσης.

     

    Τα ευρήματα της NHTSA είναι τα πιο πρόσφατα σε μια σειρά εκθέσεων ρυθμιστών και εποπτικών αρχών που έχουν αμφισβητήσει την ασφάλεια της τεχνολογίας Autopilot της Tesla, την οποία η εταιρεία προωθεί  ως βασικό στοιχείο διαφοροποίησης από άλλες εταιρείες αυτοκινήτων.

    Στον ιστότοπό της, η Tesla λέει ότι το Autopilot έχει σχεδιαστεί για να μειώνει τον "φόρτο εργασίας" του οδηγού μέσω προηγμένου cruise control και τεχνολογίας αυτόματου συστήματος διεύθυνσης.

    Δεν έχει απαντήσει η Tesla

    Η Tesla δεν έχει απαντήσει ακόμη στην έκθεση της NHTSA.

    Μετά τη δημοσίευση της έκθεσης NHTSA, δυο γερουσιαστές ζήτησαν, με δηλώσεις τους από τις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές να απαιτήσουν από την Tesla να περιορίσει τη λειτουργία Autopilot της "στους δρόμους για τους οποίους αυτό έχει σχεδιαστεί". 

    Στον ιστότοπο του εγχειριδίου κατόχου, η Tesla προειδοποιεί τους οδηγούς να μην ενεργοποιούν  τη λειτουργία Autosteer του Αυτόματου πιλότου "σε περιοχές όπου ενδέχεται να υπάρχουν ποδηλάτες ή πεζοί". "Προτρέπουμε την υπηρεσία να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποτρέψει αυτά τα οχήματα να θέσουν σε κίνδυνο ζωές", δήλωσαν οι γερουσιαστές.

    Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο Tesla ήρθε σε συμβιβασμό με την οικογένεια του Ουέλτερ Χουάνγκ, ενός μηχανικού της Apple και πατέρα δύο παιδιών, ο οποίος πέθανε σε ατύχημα όταν το Tesla Model X με τα χαρακτηριστικά Autopilot χτύπησε σε φράγμα αυτοκινητόδρομου. 

    Επιμένει ο Μασκ: Ποντάρουμε το μέλλον της Tesla στην αυτόνομη οδήγηση

    Μπροστά σε αυτά τα γεγονότα, η Tesla και ο Διευθύνων Σύμβουλος Έλον Μασκ εξέπεμψαν την περασμένη εβδομάδα ισχυρό μήνυμα ότι ποντάρουν το μέλλον της εταιρείας στην αυτόνομη οδήγηση.

    "Αν κάποιος δεν πιστεύει ότι η Tesla θα λύσει τα ζητήματα αυτονομίας, δεν πρέπει να είναι επενδυτής στην εταιρεία", δήλωσε ο Μασκ  κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Tesla την Τρίτη ενώ πρόσθεσε: "Θα το κάνουμε".

    Ο Έλον Μασκ έχει υποσχεθεί εδώ και  χρόνια στους πελάτες και τους μετόχους  του ότι η Tesla θα μετατρέψει τα υπάρχοντα αυτοκίνητά της σε αυτοοδηγούμενα οχήματα με σταδιακές ενημερώσεις λογισμικού. Ωστόσο, η εταιρεία προσφέρει μόνο συστήματα υποβοήθησης οδηγού και δεν έχει παράγει αυτοοδηγούμενα οχήματα μέχρι σήμερα.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ