Δοκιμάζουμε το Mazda 2 1.5 Auto 90 PS


Η επιθυμία των μηχανικών της Mazda να επιβληθούν έναντι των ανθρώπων του marketing είναι διαρκής. Ποιος κερδίζει; Ας το δούμε στην περίπτωση του πιο μικρού μοντέλου της γκάμας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 15/1/2020

Τη στιγμή που η τεχνολογία Skyactiv X πηγαίνει τη μηχανολογία των Ιαπώνων της Mazda σε άλλο επίπεδο με το πολύ ταλαντούχο CX-30, η βάση των μοντέλων της φίρμας δεν πάει πίσω προσφέροντας γνήσια, αποδοτική ατμοσφαιρική τεχνολογία χωρίς turbo και άλλα τεχνολογικά gismos, με την τεχνολογία Skyactiv G. Η premium πρόταση της made in Japan κατασκευής στα supermini είναι το «2», ένα κανονικό, παλιάς σχολής supermini με συμπαγείς διαστάσεις όσο-τόσο και πέντε πόρτες.

Έχει πολλά ωραία χαρακτηριστικά, όπως είναι η σχεδίαση του αμαξώματος που πάει χέρι χέρι με την άριστη ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος. Στο εσωτερικό, οι άνθρωποι τη φίρμας έχουν εξελίξει μια αισθητική και φιλοσοφία που δείχνει ελιτίστικη, απλοϊκή και κορυφαία καλαίσθητη.

το Mazda 2 έρχεται κόντρα σε όλα τα δεδομένα της κατηγορίας του

Αν κάποιος έκρυβε το σήμα της Mazda από το τιμόνι, θα έπαιρνε όρκο ότι εδώ υπάρχει κάτι ακριβό και ανθεκτικό. Δείτε, για παράδειγμα, το ταμπλό. Δεν έχει μαλακά πλαστικά, αλλά δείχνει ότι θα αντέξει μια ζωή. Ακόμη, οθόνη floating, αν και μικρή, αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακό ταχύμετρο στο κέντρο του ταμπλώ και πολλές ανέσεις για την εξοπλιστική έκδοση Tacumi. Δεν υπάρχουν ψεγάδια πολλά. Το MZD Connect σύστημα πολυμέσων θέλει χρόνο προσαρμογής, αλλά για ιαπωνικό αυτοκίνητο μας έλειψαν οι χώροι για μικροαντικείμενα εμπρός και πίσω.

Στον μηχανολογικό στίβο, 1500άρι μοτέρ 90 PS και ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο ίσως δεν λένε πολλά σε πρώτη ανάγνωση, όμως –όπως πάντα- οι μηχανικοί της εταιρείας έχουν υπερβάλλει εαυτούς, με ψαγμένη σχεδίαση και μηχανολογία για γραμμική, μεταξένια απόδοση και οικονομία. Μέχρι και τη ροπή των 148 Nm λίγη δεν τη λες, καθώς είναι ανταγωνιστική ακόμη και απέναντι σε turbo σύνολα. Η δε μέση κατανάλωση των 6,0 λίτρων ανά 100 km είναι απόδειξη ότι η Mazda δεν αστειεύεται. Να αναφέρουμε, πάντως, για την ιστορία ότι το ίδιο μοτέρ προσφέρεται στο Mazda 2 με 75 και με 115 PS, πέραν των 90 του αυτοκινήτου δοκιμής μας. Το αυτοκίνητο δεν είναι νευρικό, έχει οδηγικό χαρακτήρα και είναι ένα εξαιρετικό σύνολο για οδήγηση. ΟΚ, δεν υπάρχουν paddles στο τιμόνι για αλά F1 αλλαγές σχέσεων και το κιβώτιο είναι αργό συγκρινόμενο με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά το γεγονός ότι είναι προηγμένο με πολλά «καλούδια» και επιπλέον σπορ χαρτογράφηση του επιτρέπει μια αξιοπρέπεια σε γρήγορη οδήγηση.

Με 17.228 ευρώ το Mazda 2 έρχεται κόντρα σε όλα τα δεδομένα της κατηγορίας του, καθώς είναι από τα πιο συμπαγή, με περιορισμένους χώρους, χωρίς turbo αλλά και με τιμή που δεν τη λες μικρή. Είναι, όμως, υπερεξοπλισμένο (Lane Depature Warning System (LDWS) και Blind Spot Monitoring System (BSM), για να αναφέρουμε μόνο δύο από τα πολλά στοιχεία εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας) και τελικά το ιαπωνικό supermini αποτελεί μια πολύ ελκυστική πρόταση για όποιον ξέρει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA 2 SKYACTIV-G 1.5 90PS AUTO 2020   TIMH €16   ΤΕΛΗ €115,64

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.496, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 66(90)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 148/4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12 sec, τελική 177 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,8 L/100km, 118 g/km

MAZDA 2 SKYACTIV-G 1.5 90PS AUTO 2020

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΕΙΣ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ