Δοκιμάζουμε το οικονομικότατο Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 PS


Αφήσαμε στο παρελθόν όσα περάσαμε, τηρώντας τα μέτρα της καραντίνας, και πήραμε τους δρόμους για να οδηγήσουμε σε γνωστές διαδρομές. Και το πράξαμε με μεγάλη οικονομία καυσίμου, δηλαδή πίσω από το τιμόνι του νέου Peugeot 208.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 23/5/2020

Με το νέο 208, η Peugeot έδειξε ότι μπορεί να διακριθεί εάν πάψει να προσπαθεί να μιμηθεί τόσο πολύ τους Γερμανούς και να ισχυροποιήσει τη γαλλική ταυτότητά της. Η σχεδίαση του καινούργιου supermini οχήματός της και η έμφαση που έδωσε στις εταιρικές αξίες της, αναφορικά με την καινοτομία και την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας της στους πετρελαιοκινητήρες, το αποδεικνύουν έμπρακτα.

Το καινούργιο 208 με τον 1.5 BlueHDi των 100 PS (όπως ανακοινώνεται επίσημα η μέγιστη ισχύς του) προσδιορίζει σαφώς το νέο ύφος που υιοθέτησε η εταιρεία για τα μοντέλα της. Αισθητικά, ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο στην κατηγορία και έχει λανσαριστεί με τη φιλοδοξία ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα και λιγότερο ρυπογόνα supermini. Για το δεύτερο στοιχείο, συμβάλλουν σημαντικά τόσο οι περισσότερο εξελιγμένοι πετρελαιοκινητήρες, με τους οποίους εφοδιάζεται το νέο Peugeot, όσο και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοσή του.

Ο 1.5 BlueHDi

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
PEUGEOT 208 1.5 BLUEHDi 100 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Εξελίχθηκε για να πληροί το πρότυπο «Euro 6d-TEMP» (ή αλλιώς «Euro 6.2») αναφορικά με τους εκπεμπόμενους ρύπους και το διοξείδιο του άνθρακα. Ο κινητήρας αυτός εξελίχθηκε σε συνεργασία του Ομίλου PSA με τη  Ford και –όπως ανακοινώθηκε– διαθέτει περίπου 200 πατέντες για να επιτευχθεί ο στόχος της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου. Στην περίπτωση της Peugeot, συνδυάζεται με τη νέα πλατφόρμα «CMP» («Common Modular Platform») στην οποία βασίζεται το καινούργιο 208, καθώς είναι μικρότερος σε διαστάσεις από ό,τι ο 1.6 BlueHDi τον οποίο αντικατέστησε. Διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης και σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής των οξειδίων του αζώτου, με τη χρήση διαλύματος «ΑdBlue», που συμβάλλουν στη μικρότερη κατανάλωση και εκπομπή ρύπων. Σε συνδυασμό με την ύπαρξη του συστήματος «Start & Stop», η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι μόλις 3,2 lt/100 km, βάσει του πρωτοκόλλου «NEDC», ενώ η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι 85-86 g/km, αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το καινούργιο 208 με τον 1.5 BlueHDi των 102 PS (όπως είναι η πραγματική, ονομαστική μέγιστη ισχύς του), απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Βεβαίως, βάσει του πρωτοκόλλου «WLTP», οι αριθμοί αλλάζουν. Έτσι, η μέγιστη τυποποιημένη κατανάλωση φτάνει τα 4,1 l/100 km, ενώ η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα φτάνει τα 107 g/km. Ωστόσο, ισχύουν οι κατά «NEDC» τιμές.

Με ήρεμο ρυθμό

Αυτός είναι ο τρόπος για τον οποίο πρέπει να σκέφτεσαι για τη συγκεκριμένη έκδοση του 208 και να την αντιμετωπίζεις αντίστοιχα. Το γαλλικό supermini, το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020», θα δείξει τον πραγματικό του χαρακτήρα όσο επιλέγεις να προσαρμόζεις το στυλ οδήγησης σε ήρεμη μετακίνηση. Εφόσον ο οδηγός εκμεταλλεύεται τη ροπή του κινητήρα μπορεί να κινείται οικονομικά σε κατανάλωση και χωρίς θόρυβο στο εσωτερικό του οχήματος. Η ροπή του κινητήρα είναι ικανοποιητικότατη, αν και θα θέλαμε να εφαρμόζεται σε χαμηλότερες rpm από τις περίπου 1.750 rpm που αρχίζει να γίνεται αποδοτική η εφαρμογή της στους εμπρός τροχούς.

Γενικά, η καλή ροπή σε κάνει να οδηγείς με μία σχέση μεγαλύτερη στο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων και η εν κινήσει επιτάχυνση κρίνεται καλή για τα δεδομένα του οχήματος. Έτσι, επιτυγχάνεται οικονομία καυσίμου και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας μετρήσαμε κατανάλωση 4,8 l/100 km.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα, η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας. Η ρύθμισή της είναι σχετικά σφιχτή για τα δεδομένα που έχουμε συνηθίσει σε ένα γαλλικό όχημα, ιδίως αυτής της κατηγορίας, αλλά δεν κουράζει τους επιβάτες κατά το ταξίδι. Στα αρνητικά, θα σημειώσουμε τον διαθέσιμο χώρο στο πίσω κάθισμα και το πορτμπαγκάζ, σε σχέση με τα ανταγωνιστικά μοντέλα, καθώς και τη θέση του τιμονιού.

Εν κατακλείδι, το Peugeot 208 1.5 BlueHDi των 100 PS προτάσσει την οικονομία καυσίμου και την πρακτικότητα για να προσελκύσει τους υποψήφιους αγοραστές, εκτός από το προφανές, δηλαδή την ξεχωριστή και έντονη σχεδιαστική ταυτότητά του.

Διαβάστε, επίσης: Έξι μοντέλα της Peugeot που σημάδεψαν την εποχή τους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 208 1.5 BLUEHDi 100 PS 2020   TIMH €16.500   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 75 (102)/3.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,4 sec, τελική 188 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,1 L/100km, 85 g/km

PEUGEOT 208 1.5 BLUEHDi 100 PS 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΤΥΛ, ΠOIOTHTA ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΣ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΣΦΙΧΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΓΙΑ ΓΑΛΛΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ).