Δοκιμή: Mercedes-AMG A35 sedan 4MATIC 306PS 2020


Με τους προβολείς να πέφτουν επάνω στην AMG A45S, η «μικρή» Α35 στην έκδοση sedan μοιάζει με μία υποψηφιότητα για Όσκαρ δεύτερου ρόλου. Να, όμως, που στον μαγικό κόσμο της Mercedes υπάρχει μονίμως χώρος για πολύ ευχάριστες εκπλήξεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/7/2020

Είναι νόμος: Το αυτοκίνητο που θα αγοράσεις με την καρδιά σου είναι εκείνο που θα σε κάνει να νιώσεις και πάλι το ξένοιαστο παιδί που πάντα κρύβεις μέσα σου. Από τα δεκάδες αυτοκίνητα που περνούν από τα χέρια μας, μπορεί κανείς να συναντήσει τα πάντα, από αυτά που ξεχνάς τι έχεις οδηγήσει με το που θα τα παρκάρεις έως εκείνα που θα σε σημαδέψουν για όλη σου τη ζωή (και όχι πάντα για τους σωστούς λόγους). Ανάμεσά τους, όμως, βρίσκεται μία σπάνια κατηγορία.

Εκείνα τα μετρημένα στα δάχτυλα των χεριών, που αφήνοντας αργά το απόγευμα τη δουλειά, αντί για το σπίτι και τις κοινωνικές δεσμεύσεις, ρίχνεις μαύρη πέτρα στον μποτιλιαρισμένο Κηφισό, και παίρνεις έτσι χωρίς πρόγραμμα τον δρόμο για τη Βόρεια Εύβοια. Και όταν κάποτε συνειδητοποιείς ότι έχει από ώρα νυχτώσει, βρίσκεσαι ήδη με αναμμένα φρένα και καυτά P-Zero στο Μαντούδι ή και ακόμη πιο πέρα, νιώθοντας κάτι από την έξαψη εκείνου του παιδιού που ξεχνούσε να γυρίσει σπίτι αργά το βράδυ από το παιχνίδι. Αυτά τα σπάνια αυτοκίνητα είναι εκείνα που πέρα από μάρκες, χρήματα, ρύπους, άλογα και λογικές, θα ήθελες να τα κάνεις δικά σου. Και σ’ αυτήν τη ελίτ ανήκει, χωρίς αμφιβολία, και η τετράθυρη Α35 AMG που βλέπετε.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MERCEDES-AMG A35 SEDAN 7G DCT 4MATIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ83

Θα αναρωτηθεί εύλογα κανείς τι έχει να προσφέρει μία prêt-à-porter έκδοση της haute couture Α45S, τη στιγμή που ούτε την υπογραφή «one man, one engine» της ΑΜG έχει στην ούγια, ούτε κουβαλάει πάνω της όλη τη wikipedia της σύγχρονης μηχανολογίας (και το drift mode, αχ τι πάθαμε!). H απάντηση είναι απλή:

Η Α45 είναι φτιαγμένη σαν ένα κοκτέιλ μολότοφ έτοιμη ανά πάσα στιγμή να κάνει άνω κάτω την έννομη τάξη των δρόμων και των ιερών και οσίων των supercars της αυτοκίνησης. Η Α35, από την άλλη, είναι ένα δροσιστικό κοκτέιλ οδηγικής ευχαρίστησης που το πίνεις αργά αργά, νιώθοντας κάθε γουλιά του να σε γεμίζει με τη χαρά της οδήγησης.

Απέναντι σε ένα μονίμως οπλισμένο με σηκωμένο το κοκοράκι 45άρι, αυτή εδώ η 35άρα είναι μία πιο πολύ πιο ισορροπημένη κατάσταση, ένα αυτοκίνητο που μπορείς να το προσεγγίσεις χωρίς φόβο και πάθος, να το οδηγήσεις εσύ και όχι εκείνο, να το νιώσεις δικό σου.

Κάθεσαι σε μια θέση οδήγησης υπόδειγμα, με πολύ καλά μπάκετ καθίσματα από αλκαντάρα που δεν σε αφήνουν να γλιστράς, και γύρω σου σε περιβάλλει ένα space odyssey περιβάλλον, με μία πολεμική εσάνς από το αισθητικό πάνθεον της AMG. Δεν λείπουν οι επιδόσεις (διάβολε, από πότε τα 300 άλογα μας είναι λίγα;), δεν λείπει το καθαρόαιμο σπορ υπόβαθρο σε τιμόνι και φρένα, υπάρχει και εδώ πανταχού παρών το καθηλωτικό πλαίσιο με τις ενισχύσεις και τα «δεσίματα» μιας AMG που σε κάνουν να περνάς τα κυματοειδή εσάκια ανηφορίζοντας προς τον Άγιο χωρίς να αφήνεις το γκάζι. Το δίλιτρο μοτέρ της A250 έχει αρκετή επιπρόσθετη τεχνολογία για να είναι πληθωρικό και γεμάτο λελογισμένη λύσσα σε όλη την κλίμακα των στροφών, την ίδια στιγμή που μπορεί να ανεβοκατεβάζει την κατανάλωση από τα απίστευτα 7,0 l/100km σε χαλαρό cruising μέχρι την Αρτάκη έως τα 11 l/100km, όταν αρχίζουν τα χορευτικά στις φουρκέτες προς τα ψηλά.

Όλα αυτά συνδέονται σε έναν χαρισματικό σύνολο, την απόλυτη χρυσή τομή μεταξύ σπορ ζητούμενου και casual καθημερινής χρήσης, με την ανάρτηση να προσαρμόζεται σχεδόν ιδανικά σε κάθε κατάσταση (μόνο στα εγκάρσια χαντάκια θα την ακούσεις) και το επτατάχυτο DCT να προσπαθεί φιλότιμα στις περισσότερες των περιπτώσεων, αν και όχι με την απαραίτητη σπιρτάδα σε πιο πιεστικούς ρυθμούς, ακόμη και στο πρόγραμμα Sport.

Η ουσία είναι πως αν με την 45άρα νιώθεις μονίμως σαν να ακουμπάς ένα ηλεκτροφόρο καλώδιο, με αυτήν εδώ έχεις το πλεονέκτημα να μπορείς να απολαμβάνεις την ίδια διαδρομή πολύ περισσότερο, να συμμετέχεις περισσότερο ενεργά στα τεκταινόμενα, να νιώθεις πιο κοντά στο αυτοκίνητο, να αλλάζεις γραμμές και να παίζεις κρυφτούλι με το apex απολαμβάνοντας τους τρόπους που εφευρίσκει να διορθώνει την τροχιά της και με την τετρακίνηση να διατηρεί τον ρόλο φύλακα-άγγελου σε βρεγμένα και γλιστερά. Προφανώς και κινείσαι μερικά κλικ κάτω σε ταχύτητα από τη μεγάλη, είναι λογικό. Όμως, στην Α35 είσαι εσύ που διατηρείς τον έλεγχο και έχεις στα χέρια σου ένα πιο παιχνιδιάρικο εργαλείο, το οποίο κάθε φορά σε εκπλήσσει με τη μοναδική του ικανότητα να αλλάζει ρόλους και χαρακτήρα.

Ύστερα από όλα αυτά, είναι προφανές ότι η A35 AMG θα μπορούσε να είναι η πιο σοφή επιλογή από την γκάμα των σπορ μοντέλων της εταιρείας πάνω στο πλαίσιο της A-Class. Είναι κατά πολύ φθηνότερη, είναι διαβολεμένα γρήγορη και σίγουρα είναι αυτή που θα ανταμείψει τον οδηγό της με περισσότερη αγνή ευχαρίστηση και λιγότερο κρύο ιδρώτα. Η A45S απαιτεί συνειδητοποιημένο και με γνώσεις χειριστή για να βγάλει όλη τη βαθιά τεχνολογική της υπεροχή. Ενώ σε ό,τι αφορά στην εσωτερική διαμάχη της 35άρας ανάμεσα σε sedan και hatchback, η πρώτη κερδίζει ξεκάθαρα σε κύρος και ελαφρώς σε μία πιο ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, λόγω κατανομής μαζών. Από την άλλη, η πεντάθυρη έχει υπέρ της το πιο νεανικό προφίλ αλλά και την αναμενόμενη μεγαλύτερη ευελιξία σε στενά στροφιλίκια.

Παίρνοντας τον δρόμο της επιστροφής, ξανά στους έρημους δρόμους των βουνών της πιο όμορφης γωνιάς της Ελλάδας και κατηφορίζοντας περασμένα μεσάνυχτα προς την Αθήνα, έχεις επιβεβαιώσει, για άλλη μια φορά, ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι μία από εκείνες τις σπάνιες περιπτώσεις που η άδεια κυκλοφορίας θα ήθελες να γράφει το όνομά σου. Αν όχι για τίποτε άλλο, τουλάχιστον γι’ αυτήν τη μοναδική ικανότητα της A35 να σε κάνει να γίνεσαι πάλι το παιδί που ξεχνιέται νυχτιάτικα να γυρίσει σπίτι από το παιχνίδι. Αυτά είναι τα αυτοκίνητα που θέλουμε να αγοράζουμε. Και αυτό είναι νόμος!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-AMG A35 SEDAN 7G DCT 4MATIC 2020   TIMH €60.080   ΤΕΛΗ €402

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.991, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 225(306)/5.800  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,8 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 9,8 L/100km, 164 g/km

MERCEDES-AMG A35 SEDAN 7G DCT 4MATIC 2020

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ-ΦΡΕΝΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΣΤΗ ΓΡΗΓΟΡΗ ΟΔΗΓΗΣΗ