Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115PS


Υποδεχόμαστε στην Ελλάδα το VW T-Cross, το νέο και μικρότερο μέλος της οικογένειας των SUV της Volkswagen και το οδηγούμε θέλοντας να απαντήσουμε στο ερώτημα της φίρμας: Πόσα χωράει μια μέρα με T-Cross;

  • KEIMENO:ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: VOLKSWAGEN, Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
  • 5/4/2019

Μάλλον πολλά, παρά τα μόλις 4,11 μέτρα μήκους του νέου συμπαγούς μοντέλου (μόλις δώδεκα εκατοστά πιο μικρό από το T-Roc και 5,5 εκατοστά μακρύτερο από το Polo, για να έχετε μια τάξη μεγέθους) που έρχεται να συμπληρώσει την οικογένεια των T-Roc, Tiguan και Touareg. Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0 το T-Cross έρχεται χρονικά αρκετά μετά το SEAT Arona και λίγο πριν το Skoda Kamiq, τα άλλα αδέλφια του από το VW Group. Με σχεδιαστικά γονίδια περισσότερο από το Touareg δείχνει αυστηρό αλλά με φρέσκιες πινελιές στα φωτιστικά εμπρός-πίσω και με πολλές προτάσεις εξατομίκευσης με 12 χρώματα αμαξώματος και έγχρωμα στοιχεία εξοπλισμού που δίνουν μια «άλφα» νεανικότητα, διαφορετικότητα. Η μάσκα, τα εμπρός φωτιστικά σώματα και το σπόιλερ είναι έξυπνα σχεδιασμένα προσθέτοντας οπτικά πλάτος. Το δε ύψος του φτάνει τα 1,58 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,55 μέτρα. Χαρακτηριστικό με μαύρα διακοσμητικά στοιχεία είναι και το πίσω μέρος που δείχνει «αρχοντικό».

Η VW μας ενημερώνει ότι «ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 597 χιλιοστά πιο ψηλά από το δρόμο, ενώ οι πίσω επιβάτες είναι ακόμα πιο ψηλά, στα 652 χιλιοστά. Συγκριτικά, οι θέσεις στο εσωτερικό βρίσκονται 10 εκατοστά πιο ψηλά σε σχέση με το Polo, γεγονός που εγγυάται πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα». Η τελευταία έρχεται και από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες αλλά και από την σχετικά κυβισμένη καμπίνα. Στην οποία μπαίνεις εύκολα, εμπρός και πίσω χάρη στις μεγάλες του πόρτες.

Εδώ το ταμπλό θυμίζει έντονα T-Roc με το συνδυασμό ακμών του που σαφώς και δείχνει νεανικότερο χάρη στις χρωματικές πινελιές στοιχείων του όπως είναι η κονσόλα, το τιμόνι αλλά και οι ενθέσεις του ταμπλό. Κατά τα tech ειωθότα, το T-Cross έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων και μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών και πολλές δόσεις διασύνδεσης (4 θύρες USB!) και επικοινωνία με App Connect.

Σε επίπεδο χώρων υπάρχουν όσοι περιμένεις από ένα σοφά διαρρυθμισμένο εσωτερικό ενώ το πίσω κάθισμα –αναμενόμενο πια από τη VW- είναι συρόμενο κατά το διαμήκη άξονα κατά 14 εκατοστά προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, με αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών να κυμαίνεται από 347 μέχρι 417 λίτρα, ενώ φτάνει μέχρι τα 1.243 λίτρα με τις πίσω πλάτες σε οριζόντια θέση. 

Ίσως όμως το σημαντικότερο βήμα που κάνει το T-Cross είναι ότι σε επίπεδο ασφαλείας έρχεται εξοπλισμένο σαν…Touareg. Στο βασικό εξοπλισμό του περιλαμβάνονται το σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου (Front Assist) με λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring) και ποδηλάτων με αυτόνομη πέδηση (City Emergency Brake), Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, με ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι (Lane Assist), η κλήση έκτακτης ανάγκης, η υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμους με κλίση (Hill Start Assist).

Ακόμα, το σύστημα προστασίας επιβατών (σε κρίσιμες καταστάσεις προεντείνει τις ζώνες ασφαλείας, αυξάνει την πίεση των φρένων και αφήνει ένα μικρό κενό στα παράθυρα και στην ηλιοροφή), το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου (Blind Spot Detection), η αναγνώριση κόπωσης οδηγού (Driver Alert System), το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, και το πλήρως αυτοματοποιημένο cruise control. Επιπλέον αυτών, υπάρχει το Hill Start Assist (υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφορικό δρόμο) και το Adaptive Cruise Control που ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με την επιθυμητή ταχύτητα, για πιο άνετη οδήγηση. Τέλος, το προαιρετικό Light Assist ρυθμίζει και εναλλάσσει αυτόματα τα μεγάλα φώτα (η γνωστή μεγάλη «σκάλα») των προβολέων ανάλογα με την κίνηση στους δρόμους.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις από μηχανολογικής σκοπιάς περιλαμβάνουν τον διάσημο πλέον 1000άρη ΕΑ211 TSI turbo βενζινοκινητήρα (που εφοδιάζεται με φίλτρο μικροσωματιδίων) με 95 ίππους και μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ή 115 ίππους με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο DSG με 7 σχέσεις. Ο πρώτος προσφέρει  μέγιστη ροπή 175 Nm από τις 2.000 έως τις 3.500 rpm και επιταχύνει το T-Cross σε 11,5 δευτερόλεπτα από στάση στα 100 km/h ενώ προσφέρει τελική 180 km/h. Η ισχυρότερη έκδοση έχει ροπή 200 Nm και επιταχύνει το T-Cross στα πρώτα 100 km/h από στάση σε 9,9 sec με τελική στα 193 km/h. Ακόμη για όσους ενδιαφέρονται για diesel υπάρχει ένας 1.6 TDI PS, τετρακύλινδρος κινητήρας, με μηχανικό 5 σχέσεων ή DSG 7 σχέσεων με ροπή στα 250 Nm και επιδόσεις που ορίζονται από 12 sec για τη διαδικασία επιτάχυνσης στα 100 km/h. Μέσα στο 2020 θα μας έρθει και ο 1500άρης TSI των 150 ίππων. Όλες οι εκδόσεις κινητήρων διαθέτουν σύστημα start/stop και ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση ενώ τα διπλοσύμπλεκτα έχουν δύο modes, normal και sport. Προφανώς δεν περιμένετε τετρακίνηση στο T-Cross.

Το T-Cross λανσάρεται στην Ελλάδα με βασική έκδοση εξοπλισμού την έκδοση Life, η οποία είναι ένα επίπεδο πάνω από αυτή που διαθέτει το εργοστάσιο ως βασική. Ως αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο έχει ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και στην «εισαγωγική» του έκδοση. Επιπρόσθετα του πλούσιου εξοπλισμού που διαθέτει το T-Cross υπάρχουν πολλές επιλογές και πακέτα εξατομίκευσης. H έκδοση Life διαθέτει δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών, συρόμενο πίσω κάθισμα, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, πίσω LED φωτιστικά σώματα, air-condition, περιοριστή ταχύτητας και τα συστήματα Front Assist με λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring) και ποδηλάτων με αυτόνομη πέδηση (City Emergency Brake), προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist), Blind Spot Detection, κλήση έκτακτης ανάγκης,  υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμους με κλίση (Hill Start Assist).

Επίσης, διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα συνοδηγού με κρυφό συρτάρι, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα και μεταβλητό χώρο αποσκευών. Επιπρόσθετα, το επίπεδο εξοπλισμού Style περιλαμβάνει προβολείς LED με δυναμική ρύθμιση δέσμης φωτός, ράγες οροφής σε ασημί απόχρωση, μπροστινά καθίσματα sport/comfort, φωτισμό περιβάλλοντος καμπίνας, αυτόματο κλιματισμό Climatronic, Ενεργό σύστημα ελέγχου ταχύτητας και απόστασης από προπορευόμενα οχήματα και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Οι πρώτες εντυπώσεις μας από το νέο VW T-Cross

Στην ανοιξιάτικη εξόρμησή μας με τα πρώτα T-Cross που ήρθαν στην Ελλάδα είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση 1.0 TSI 115 ίππων με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων στην έκδοση Style. H πρώτη εικόνα που αποκομίζεις είναι ότι το αυτοκίνητο δείχνει σαν μια μικρογραφία ενός μεγάλου, σοβαρού και ικανού SUV (η απόσταση του πατώματος στα 18 εκατοστά άλλωστε του επιτρέπει να μην έχει κάποια ατυχή επαφή εντός ή εκτός ασφάλτου). Η δύναμη του κινητήρα και ο συνδυασμός με το 6άρι κιβώτιο αποτυπώνονται όμορφα με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και έλεγχο αμαξώματος υψηλού επιπέδου χάρη στη γεωμετρία του αυτοκινήτου με τους τέσσερις τροχούς να είναι κυριολεκτικά ακροβολισμένοι στα τέσσερα άκρα του αμαξώματος. Στο κράτημα συντελούν και τα ελαστικά της Hankook, Ventus Prime 3 διάστασης 205/55-R17. Η στιβαρότητα δε είναι εξαιρετική (απότοκο της καλής πλατφόρμας) και η άνεση θυμίζει κάποιο μεγαλύτερο μοντέλο της φίρμας.

Το νέο T-Cross διατίθεται στην Ελλάδα από 17.400 €, στην έκδοση 1.0 TSI 95PS με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, στην έκδοση Life, με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό. Η έκδοση Style είναι η πιο πλούσια, με αναβαθμισμένο εξοπλισμό. Στο λανσάρισμα, διαθέσιμες είναι οι εκδόσεις με τους κινητήρες 1.0 TSI και 1.6 TDI. Πιο αναλυτικά οι τιμές είναι οι παρακάτω.