ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Visa: έρχονται δραστικές αλλαγές στις πληρωμές και στο εμπόριο

Visa: έρχονται δραστικές αλλαγές στις πληρωμές και στο εμπόριο

Οι πληρωμές γίνονται αόρατες και οι κάρτες θα λειτουργούν και ως μέσο ταυτοποίησης του καταναλωτή

«Στα επόμενα 5 χρόνια θα έχουμε περισσότερες αλλαγές στο χώρο του εμπορίου και των πληρωμών από οποιαδήποτε άλλο κλάδο».

Ο Vish Sowani είναι αντιπρόεδρος της Visa International με περιοχή ευθύνης τις σχέσεις με τις εταιρείες τεχνολογίας στον χρηματοπιστωτικό κλάδο (σ.σ. οι αποκαλούμενες και fintech) στην Ευρώπη, και δείχνει ιδιαίτερα ενθουσιασμένος αναφορικά με τις εξελίξεις που υπάρχουν και αλλάζουν ταχύτατα και δραστικά το τοπίο και στις πληρωμές.

«Στο χώρο των πληρωμών βλέπουμε να εισέρχονται εταιρείες από πολλούς και διαφορετικούς κλάδους. Εμείς στη Visa θέλουμε να είμαστε ο προτιμητέος συνεργάτης για όλες τις νέες fintech εταιρείες» σημειώνει ο κ. Sowani, μιλώντας στο CNN Greece.

Η συνάντηση με τον κ. Sowani έγινε στο πλαίσιο της φετινής Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, όπου ο αντιπρόεδρος της Visa βρέθηκε για μία ομιλία η οποία επικεντρώθηκε στο αποκαλούμενο expectation economy (σ.σ. «οικονομία των προσδοκιών» σε ελεύθερη μετάφραση).

«Οι καταναλωτές περιμένουν ότι μπορούν να κάνουν τα πάντα τη στιγμή που το θέλουν, ακόμη και τις πληρωμές τους» εξηγεί ο κ. Showani, σπεύδοντας να τονίσει ότι στόχος της Visa είναι να δηλώνει παρών σε όλο το φάσμα των πληρωμών με στόχο την παροχή της καλύτερης δυνατής εμπειρίας.

«Μας ενδιαφέρει να προσφέρουμε ευκολία και ασφάλεια σε κάθε είδους πληρωμές» δηλώνει ο κ. Sowani, σημειώνοντας ότι σκοπός της Visa είναι να επεκτείνει το οικοσύστημα και τις συνεργασίες της.

Η ομάδα του κ. Sowani έχει ως περιοχή την ευθύνη την Ευρώπη, η οποία δείχνει να ηγείται παγκοσμίως στο χώρο της υιοθέτησης των ψηφιακών τεχνολογιών στο χώρο των πληρωμών με τη χρήση των κινητών συσκευών και των ανέπαφων συναλλαγών να αυξάνεται διαρκώς.

«Η ταχύτητα με την οποία εξελίσσονται τα πράγματα είναι τέτοια που δεν σε αφήνει να αναπνεύσεις» δηλώνει χαρακτηριστικά το στέλεχος της Visa. «Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν ξεκινήσαμε πριν από ένα χρόνο είχαμε 6 εταιρείες από το χώρο του fintech με τις οποίες ξεκινήσαμε να συνεργαζόμαστε. Τώρα έχουμε φθάσει τις 212 και ο αριθμός αυτός αυξάνεται διαρκώς».

Όσον αφορά στην Ελλάδα, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετέχουν -αυτή τη στιγμή- 6 εταιρείες, τις οποίες ο κ. Sowani απέφυγε να κατανομάσει. «Πρόκειται για μεγάλες εταιρείες από διαφορετικούς κλάδους και ορισμένες εξ αυτών δεν περιμένετε να τις ακούσετε να ασχολούνται με το χώρο των πληρωμών».

Σύμφωνα με τον κ. Sowani, η διεύρυνση του ανταγωνισμού είναι μία θετική εξέλιξη και θα δούμε αρκετές νέες υπηρεσίες να κάνουν την εμφάνιση τους, καθώς οι καταναλωτές περιμένουν να έχουν εμπειρία αντίστοιχη με εκείνη που τους παρέχεται μέσα από τα smartphone τους.

Οι πληρωμές γίνονται αόρατες

Η μεγάλη αλλαγή που έρχεται είναι πως οι αλλαγές θα γίνουν «αόρατες». Δηλαδή, η διεκπεραίωση μίας συναλλαγής θα γίνεται αυτόματα χωρίς ο καταναλωτής να κάνει κάποια κίνηση βγάζοντας την κάρτα ή το smartphone του. «Θα μπαίνεις στο λεωφορείο και θα βγαίνεις από αυτό και θα χρεώνεσαι το αντίτιμο του εισιτηρίου» φέρνει ως παράδειγμα ο κ. Sowani μία περίπτωση για την οποία υπάρχουν ήδη πιλοτικά έργα. Τέτοιου είδους συναλλαγές γίνονται ήδη σε υπηρεσίες που σχετίζονται με τη χρήση ταξί (Beat, Uber κλπ) αλλά αναμένεται να επεκταθούν σε πολλούς και διάφορους τομείς, όπως τα σούπερ μάρκετ, όπου θα βγαίνεις από το κατάστημα και θα χρεώνεται αυτόματα η κάρτα σου για τα ψώνια που έχεις κάνεις χωρίς να περνάς από το ταμείο!

«Από την εποχή του check out, περνάμε σε εκείνη του check in» τονίζει ο αντιπρόεδρος της Visa, εννοώντας ότι το σημαντικό θα είναι το σημείο πώλησης να αναγνωρίζει την ταυτότητα σου και να προσαρμόζει στη συνέχεια τις προσφορές στις συνήθειες σου και να ολοκληρώνει αυτόματα τις συναλλαγές, προσφέροντας την καλύτερη δυνατή εμπειρία. «Εδώ είναι ένας τομέας όπου οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης θα παίξουν σημαντικό ρόλο» σημειώνει ο κ. Sowani.

Για τη Visa, οι αλλαγές αυτές είναι μία σημαντική ευκαιρία. «Η Visa θέλει να είναι ένας από τους βασικούς τρόπους ταυτοποίησης του καταναλωτή» δηλώνει ο κ. Sowani. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι θα μπορείς να εισέρχεται σε ένα κατάστημα ή γενικότερα έναν χώρο με την κάρτα Visa σου και αυτομάτως το σύστημα να καταλαβαίνει ποιος είσαι. Οι εφαρμογές είναι πολυάριθμες και ένα παράδειγμα είναι ο χώρος των μεταφορών. Στο μετρό του Λονδίνου αντί για ηλεκτρονικό εισιτήριο μπορείς να εισέλθεις με την χρεωστική ή την πιστωτική σου κάρτα και μετά από μερικές ημέρες χρήσης να χρεώνεσαι με το αντίτιμο του εισιτηρίου που κάλυψε τις ανάγκες σου!