Το 2016, προσφέρθηκε στην Καναδή ζωγράφο Allyson Glenn η Καλλιτεχνική Φιλοξενία (Art Residency) του Μουσείου Βορρέ στην Παιανία Αττικής, ένα διαχρονικό μουσείο για τη σύγχρονη και τη λαϊκή ελληνική τέχνη. Το μουσείο είναι, επίσης, γνωστό για τους εκτενείς κήπους του, οι οποίοι έχουν σχεδιαστεί από τον ιδρυτή του, τον αείμνηστο Ίωνα Βορρέ, παρουσιάζοντας μια συλλογή γλυπτικής που φτάνει στα χίλια χρόνια, τα αγάλματα έχουν τοποθετηθεί στο χώρο με στρατηγικό τρόπο, έτσι ώστε να προκαλούν έκπληξη, αλλά και ικανοποίηση στον επισκέπτη που έχει επίγνωση της τέχνης. Τα γλυπτά είναι αντίγραφα αρχαίων ελληνικών θεών, σειρήνων και άλλων μορφών που έπαιξαν πρωταγωνιστικούς ή δευτερεύοντες ρόλους στην Ελληνική Αρχαιότητα.

Η Allyson είχε γοητευθεί από τους κήπους με τις «πολλές μυθολογικές αναφορές, τις κατάφυτες εκτάσεις, τα όμορφα αντικείμενα και γλυπτά, όλα περιφραγμένα εντός λίθινων τειχών.» Ενώ καταπιανόταν με τα σύγχρονα τεχνουργήματα, την τράβηξε «το κάλεσμα της Σειρήνας» του κήπου και των σιωπηλών κατοίκων του, τόσο έντονα που μεταμόρφωσε την Glenn, σε μια από τις ευφάνταστες και επινοητικές «περιπλανώμενες» του Michel de Certeau, περνώντας ώρες ατελείωτες σε αυτό το τόσο δημιουργικό περιβάλλον σχεδιάζοντας, φωτογραφίζοντας και πάνω απ’ όλα φέρνοντας ξανά και ξανά στο νου το ενδεχόμενο οι «θεοί με τις ανθρώπινες ζωές» της αρχαίας Ελλάδας να μπορούν να παρέχουν πληροφορίες πολύτιμες για τους ταραχώδεις καιρούς μας. Εξ’ άλλου, αυτοί, οι ίδιοι θεοί και οι ενέργειές τους πρόσφεραν το έδαφος για την ανάδυση της φιλοσοφίας, έθεσαν το θεμέλιο για τα αρχέτυπα της ψυχολογίας, ενέπνευσαν τους ομοίους του Σαίξπηρ και, ας μην ξεχνάμε, έγιναν οι δραματικές περσόνες των αλληγορικών ζωγραφικών έργων της Αναγέννησης.

Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες, η Allyson Glenn έχει αναπτύξει μια δυναμική ζωγραφική πρακτική παράγοντας σειρές από πίνακες που διερευνούν μια ιδέα σε βάθος. Ας θυμηθούμε τις σειρές της Ανθρώπινο Ζώο (Human Animal) και Καταλύτης (Catalyst) που εκτέθηκαν το 2017 στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού και είχαν εξαιρετικά θετική ανταπόκριση. Για τα προτεινόμενα Περάσματα, η Glenn παρουσιάζει μια σειρά από έντεκα πίνακες, όπου επαναφηγείται παλιές ιστορίες, διερευνώντας νέες δυνατότητες στο να καταστούν οι αρχαίοι θεοί και οι ενέργειές τους «ορατές» στους (και πιθανόν συναφείς με τους) καιρούς μας, μέσα από μια σειρά ζωγραφικών και δημιουργικών «στρατηγικών» μετακίνησης μεταξύ παρελθόντος και παρόντος.

Επιμέλεια έκθεσης: Δρ. Κατερίνα Πιζάνια

Η έκθεση passages / περάσματα αποτελείται από δύο μέρη:

Στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού, από τις 13 Ιουνίου έως τις 8 Ιουλίου, 2019 και στο Μουσείο Βορρέ, Παιανíα Aττικής, από τις 24 Ιουνίου έως τις 15 Ιουλίου, 2019.

Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας του Καναδά στην Ελλάδα


 Κεντρική φωτογραφία θέματος: Απαγορευμένη Αισθητική, 2018