Τοπικές Ειδήσεις

Υπόμνημα κατοίκων Κρεμαστής για το Πολεοδομικό Σχέδιο

Υπόμνημα κατέθεσαν χτες οι κάτοικοι της Κρεμαστής, εκφράζοντας τις αντιρρήσεις τους στην διαδικασία χάραξης κι εφαρμογής του πολεοδομικού σχεδίου στην περιοχή, το οποίο προωθεί ο Δήμος Ρόδου, καθώς θεωρούν ότι, το σχέδιο αντί να επιλύσει, δημιουργεί επιπλέον προβλήματα λειτουργικότητας.
Το θέμα που έφερε στην δημοσιότητα η “δ” τον περασμένο Νοέμβριο, όταν οι κάτοικοι είχαν ξεκινήσει έναν “αγώνα” δρόμου για να συγκεντρώσουν υπογραφές, συνίσταται στο γεγονός πως η πολεοδομική μελέτη σχεδιάστηκε πριν από 10-15 χρόνια με ευθύνη του πρώην Δήμου Πεταλούδων και σήμερα δεν μπορεί να εφαρμοστεί, αφού η Κρεμαστή αναπτύσσεται συνεχώς, με την κατασκευή ξενοδοχείων, καταστημάτων και οικιών, με αποτέλεσμα τα δεδομένα να αλλάζουν συνεχώς.
Μάλιστα το τοπικό συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας Κρεμαστής δεν συναίνεσε ούτε και συμφώνησε με την πολεοδομική μελέτη.

Στο υπόμνημα αναφέρουν μεταξύ άλλων τα εξής:
Εμείς που υπογράφουμε, κάτοικοι του οικισμού Κρεμαστής, έχουμε να επισημάνουμε σημαντικές αρνητικές πλευρές του προτεινόμενου Σχεδίου Πόλης Κρεμαστής, το οποίο οδεύει παρά τις δικές μας σοβαρότατες αντιρρήσεις για θεσμοθέτηση.
1. Το σχέδιο πόλης Κρεμαστής το οποίο ταλαιπωρείται πάνω από 30 χρόνια για να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα συμφέροντα, επεκτείνεται παρά τη θεσμοθέτηση του ΓΠΣ Πεταλουδών και των συγκεκριμένων θεσμοθετημένων ορίων, αυθαίρετα σε μια έκταση η οποία καθορίστηκε από μια γενική αναφορά γύρω από τα όρια του οικισμού και με μια σύμβαση η οποία είχε γίνει προ 20ετίας περίπου.
2. Η παραμονή της κατάστασης του οικισμού Κρεμαστής ως έχει σήμερα έχει δημιουργήσει εμπορικές και άλλες χρήσεις οι οποίες καλύπτουν τις ανάγκες των κατοίκων της Κρεμαστής και των γύρω περιοχών τις οποίες έρχεται να καταργήσει ουσιαστικά το Σχέδιο Πόλης, καταδικάζοντας επαγγελματίες στην ανεργία και την υποαπασχόληση.
Σ’ αυτήν την κατάσταση οδηγεί βίαια η πεζοδρόμηση της κεντρικής οδού του οικισμού και η μεταφορά της κίνησης περιμετρικά. Η εκτίμηση της σωστής θεωρητικά λύσης της μεταφοράς της κίνησης περιμετρικά του οικισμού δημιουργεί τεράστια κοινωνικά προβλήματα τα οποία οι φωτισμένοι αρμόδιοι τα υποτιμούν και τα θάβουν.
3. Οι περιμετρικές οδοί οι οποίες προτείνονται για την συγκέντρωση της κυκλοφορίας από και προς το αεροδρόμιο βρίσκονται εκτός συγκεκριμένων προδιαγραφών, τις οποίες θα έπρεπε να καλύπτουν, ώστε οι οικιστικές περιοχές που περιβάλλουν να έχουν την κάλυψη της ασφάλειας στην κίνηση και ιδιαίτερατην προστασία από το θόρυβο και την μόλυνση του περιβάλλοντος. Δεν λύνουν το πρόβλημα μιας παρακαμπτήριας οδού η οποία και θα συγκεντρώνει τη τεράστια κίνηση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες από αεροδρόμιο προς πόλη και αντίστροφα. Από μια πρώτη ματιά στο υφιστάμενο ανάγλυφο της γύρω περιοχής το εγχείρημα αυτό φαίνεται να είναι άτοπο, αφού δεν έχει μελετηθεί η χάραξη τους στην πράξη αλλά μόνο επί χάρτου.
4. Οι κυκλικοί κόμβοι οι οποίοι προτείνονται δεν παίρνουν υπόψη τους την γενικότερη διάταξη της κυκλοφορίας, είναι ανεφάρμοστοι και υπάρχει ο κίνδυνος δημιουργίας περισσότερων προβλημάτων παρά τη λύση τους.
5. Εξακολουθούν τα προβλήματα αντιπλημμυρικής προστασίας, της γέφυρας του Κρεμαστενού ποταμού, του βιολογικού, της παράκτιας περιοχής τα οποία θάβονται από το προτεινόμενο σχέδιο πόλης.
6. Οι αλλαγές οι οποίες έγιναν μεταξύ της Α’, Β’ και Γ’ ανάρτησης του προτεινόμενου σχεδίου πόλης Κρεμαστής είναι σημαντικές και αφορούν μεταξύ άλλων σε τροποποιήσεις και του ορίου επέκτασης του σχεδίου πόλης πέραν της οριογραμμής, η οποία έχει καθοριστεί από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Πεταλουδών. Οι αλλαγές αυτές ανατρέπουν τις μέχρι σήμερα ορισμένες από το ΓΠΣ χρήσεις γής και μεταβάλλουν τις αξίες των ακινήτων χωρίς προηγούμενη τροποποίηση του ΓΠΣ με σοβαρές οικονομικές και άλλες επιπτώσεις στους ιδιοκτήτες.
7. Για τις αλλαγές αυτές δεν υπήρξε ατομική ενημέρωση των ιδιοκτητών ώστε να λάβουν γνώση της διαφοροποίησης στην επέκταση με αποτέλεσμα να μην αντιληφθεί έγκαιρα ο κάθε ιδιοκτήτης τις τροποποιήσεις.
8. Συνεχίζει εν έτι 2018 να σχεδιάζεται η περιοχή της επέκτασης του οικισμού Κρεμαστής χωρίς κτηματογράφηση, εσκεμμένα για να είμαστε στο σκοτάδι σε σχέση με τις ιδιοκτησίες μας και τι ακριβώς ρυμοτομείται από το προτεινόμενο σχέδιο πόλης. Διαδικασία η οποία πρέπει να σταματήσει άμεσα προκειμένου να προχωρήσει η κτηματογράφηση και να υπάρξει πλήρης διαφάνεια σε σχέση με τις ιδιοκτησίες.Το σχέδιο πόλης έχει άμεση σχέση με τις ιδιοκτησίες, αφορά άμεσα τη διαμόρφωση του κάθε οικοπέδου την εισφορά σε γή και χρήμα και δεν μπορεί να προχωρήσει σε θεσμοθέτηση χωρίς την πλήρη εικόνα των επιπτώσεων. Επιπλέον επιβάλλεται η κτηματογράφησηπρίν την έγκριση του Σχεδίου Πόλης και για το λόγο του κτηματολογικού κανονισμού του κτηματολογίου Ρόδου, στο οποίο η καταγραφή των ιδιοκτησιών δεν είναι με συντεταγμένες όπως στο Εθνικό Κτηματολόγιο, αλλά με ατομικά κτηματολογικά διαγράμματα ο συσχετισμός των οποίων τόσο μεταξύ τους όσο και με την υφιστάμενη κατάσταση έχει πολλές διαφοροποιήσεις.
9. Από τα παραπάνω συμπερασματικά γίνεται σαφές ότι οι μελετητές δεν έλαβαν υπόψη την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης τόσο ως προς τις χρήσεις, όσο και ως προς τα κυκλοφοριακά δεδομένα, τις σχεδιαστικές αρχές που ψηφίστηκαν και θεσμοθετήθηκαν από το εγκεκριμένο ΓΠΣ/ΣΧΟΑΠ τόσο ως προς τις χρήσεις, όσο και ως προς τις κινήσεις, τα υφιστάμενα πραγματικά δεδομένα προκειμένου να εκτιμηθεί σωστά η δυνατότητα εφαρμογής των προτεινόμενων τροποποιήσεων στην πράξη. Αντίθετα προτείνονται αποσπασματικές παρεμβάσεις τόσο ως προς τις χρήσεις γης όσο και ως προς την κυκλοφορία που εκτός του ότι δεν μπορούν να εφαρμοστούν θα οδηγήσουν σε ανεπανόρθωτες καταστάσεις και θα επιφέρουν καταστροφικές συνέπειες.
Για όλους αυτούς τους προαναφερόμενους λόγους απαιτούμε:
Α. Να παγώσει οποιαδήποτε διαδικασία ολοκλήρωσης του σχεδίου πόλης Κρεμαστής έως ότου ολοκληρωθεί η μελέτη κτηματογράφησης.
Β. Η επέκταση του σχεδίου πόλης να γίνει στα πλαίσια που προβλέπει το ΓΠΣ άλλως να ακολουθηθεί η διαδικασία τροποποίησης του ΓΠΣ.
Γ. Οι περιμετρικές οδοίταχείας κυκλοφορίας του σχεδίου πόλης να είναι δευτερεύουσες δημοτικές οδοί ή πεζόδρομοι. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να παρθεί υπόψη η κατάφορη προσβολή του περιβάλλοντος και τα μέτρα προστασίας τα οποία είναι απαραίτητα.
Δ. Να γίνει πλήρης ενημέρωση των ιδιοκτητών ώστε να αντιληφθούν κατά πόσο προσβάλλονται τα δικαιώματά τους και ανάλογα να πράξουν.
Ε. όχι στην πεζοδρόμηση του κεντρικού εμπορικού δρόμου της Κρεμαστής και να παρθούν όλα τα κατάλληλα μέτρα όπως την διαπλάτυνση του δρόμου κάτω από το κάστρο ώστε η εμπορική δραστηριότητα στο κέντρο του σημερινού οικισμού να συνεχίσει τόσο για το καλό των ιδιοκτητών όσο και των καταναλωτών.
Ζ. Να ληφθεί υπόψη η υφιστάμενη οικοδομική διαμορφωμένη κατάσταση του οικισμού στον σχεδιασμό και οι υφιστάμενες χρήσεις γης.
Η. να επανεξεταστεί. Η πλήρης κατάργηση των έξι (6) κυκλικών κόμβων διότι είναι ανεφάρμοστοι σύμφωνα με την γενικότερη διάταξη της κυκλοφορίας, και θα δημιουργήσουν τεράστιο πρόβλημα στην προσβασιμότητα της κυκλοφορίας των οχημάτων προς και από την Κρεμαστή θα αποτελέσουν δε παγίδα στους κατοίκους της Κρεμαστής αλλά και στους επισκέπτες σε περίπτωση ανάγκης διαφυγής.

Θ. Ο σχεδιασμός είναι μια πολιτικοοικονομική διαδικασία που επιφέρει αλλαγές σε όλα τα επίπεδα. Για την ορθολογική μελέτη και εφαρμογή του σχεδιασμού απαιτείται οι αποφάσεις να λαμβάνονται μετά από διαπραγμάτευση και συμμετοχή των πολιτών και πολύ περισσότερο των χρηστών του χώρου. Χρειάζεται να εντοπιστούν τα προβλήματα, να αναζητηθούν τα αίτια τους, και μέσα από μια συλλογική διαδικασία να προταθούν οι σωστές και άμεσα εφαρμόσιμες λύσεις. Θα πρέπει μέσα από μια συλλογική – πολιτική διαδικασία να προκύψουν στόχοι, προσανατολισμός προς το μέλλον, όραμα. Σχεδιασμός χωρίς στόχους, προσανατολισμό και όραμα δεν έχει ούτε νόημα, ούτε πορεία, δεν αποτελεί σχεδιασμό.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου