Τοπικές Ειδήσεις

Καθαιρείται η γέφυρα στο Χαράκι και αποκαθίστανται οι ζημιές στο νησί

Ομοφώνως ενέκρινε στην προχθεσινή συνεδρίασή της, η Οικονομική Επιτροπή τους όρους δύο διαγωνισμών με την διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, για την ανάθεση των έργων ‘Καθαίρεση της κατεστραμμένης γέφυρας Μάκκαρη επί της Εθνικής Οδού Ρόδου – Λίνδου’, συνολικού προϋπολογισμού 500.000,00 € (με ΦΠΑ) και ‘Κατεπείγουσες Επεμβάσεις Αποκατάστασης Βλαβών στο Οδικό Δίκτυο Αρμοδιότητας ΠΝΑΙ στις Δημοτικές Ενότητες Αρχαγγέλου, Αφάντου, Λίνδου, Νότιας Ρόδου, Καμείρου και Αταβύρου του Δήμου Ρόδου’, προϋπολογισμού 3.000.000,00 € (με ΦΠΑ).
«Τα θέματα ήρθαν εκτάκτως (εκτός ημερησίας διατάξεως) στην συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε αργά το απόγευμα της Δευτέρας και εγκρίθηκαν ομοφώνως. Αυτό σημαίνει ότι ανοίγει πλέον ο δρόμος για να γίνουν άμεσα οι διαδικασίες του άρ.32 του Ν.4412 για επείγουσες τέτοιες καταστάσεις ώστε να προχωρήσουμε στην άμεση καθαίρεση της γέφυρας του ποταμού Μάκκαρη στο Χαράκι, λόγω του κινδύνου κατάρρευσης και του υπολοίπου τμήματος, στην αποκατάσταση των βλαβών στο οδικό δίκτυο του νησιού, καθώς και στην αποκατάσταση των καταστροφών από τις κατολισθήσεις που προκλήθηκαν από τις πρόσφατες πλημμύρες που έπληξαν τη Ρόδο στις 5 και 25 Νοεμβρίου 2019», τόνισε με δηλώσεις του στην «δημοκρατική», ο αντιπεριφερειάρχης και μέλος της Οικονομικής Επιτροπής, κ. Φιλήμονας Ζαννετίδης.
Θυμίζουμε ότι σε έκτακτη συνεδρίασή της, στις 2 Δεκεμβρίου 2019, η Οικονομική Επιτροπή της ΠΝΑι, η οποία συνήλθε υπό την προεδρία του περιφερειάρχη, Γιώργου Χατζημάρκου, ενέκρινε πίστωση συνολικού ύψους 3,5 εκατ. €, για τα παραπάνω έργα.
Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά στη γέφυρα του ποταμού Μάκκαρη στο Χαράκι, τμήμα της οποίας κατέρρευσε από τα έντονα καιρικά φαινόμενα της 25ης Νοεμβρίου και αφού μέρες πριν η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου της ΠΝΑΙ είχε προβεί στο κλείσιμό της, για προληπτικούς λόγους λόγω της υψηλής επικινδυνότητας, είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος κατάρρευσης και του εναπομείναντος τμήματος αυτής.
Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα έχει ως αποτέλεσμα την πρόκληση βλάβης στον κεντρικό αγωγό μεταφοράς νερού στην πόλη της Ρόδου που διέρχεται κάτω από το πρώτο (προς βορρά) άνοιγμα της γέφυρας και την πρόκληση πλημμυρικών φαινομένων, διότι η κατεστραμμένη γέφυρα λειτουργεί πλέον ως ανάχωμα στην υδραυλική ροή του ποταμού.
Εκτός αυτών, η άμεση καθαίρεση της γέφυρας θα επισπεύσει σημαντικά τον συνολικό χρόνο κατασκευής της νέας γέφυρας στη θέση της κατεστραμμένης. Όσον αφορά στο οδικό δίκτυο του νησιού, η έκταση των βλαβών σε τμήματα αυτού έχουν διαμορφώσει συνθήκες επισφαλούς διέλευσης και κυκλοφορίας και για τον λόγο αυτό απαιτούνται άμεσα χωματουργικές εργασίες για την αποκατάστασή τους.
Όπως δήλωσε χτες, ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος: «Αυτή την στιγμή, διαχειριζόμαστε τις αποφάσεις για την καθαίρεση της υφιστάμενης γέφυρας. Ήδη λάβαμε μια απόφαση στην Οικονομική Επιτροπή να ξεκινήσει ο διαγωνισμός.
Οι Τεχνικές μας Υπηρεσίες εργάζονται πυρετωδώς για να ολοκληρώσουν το γραφειοκρατικό κομμάτι αυτής της απόφασης για την καθαίρεση και την ανάθεση των εργασιών για τις πρώτες αποκαταστάσεις βλαβών σε όλο το νησί. Σαν χρόνος αντίδρασης, θα σας έλεγα ότι είναι μαγικός –και όχι ικανοποιητικός!»
Όσον αφορά τις μελέτες για την νέα γέφυρα, ο κ. Χατζημάρκος είπε πως θα είναι σε θέση να απαντήσει έως το τέλος του μηνός, αφού η γραφειοκρατία και η νομοθεσία δεν διευκολύνουν τις διαδικασίες για έργα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • ΤΣΑΜΠΙΚΟΣ    12.12.2019 00:44

    ΚΑΛΑ ΟΛΑ ΦΤΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΣΤΕΝΑΧΩΡΗΣΩ ΛΙΓΟ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΒΡΟΧΟΠΤΩΣΕΩΝ !
    ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΒΡΕΧΕΙ ΓΙΑΤΙ Η ΡΟΔΟΥ ΛΙΝΔΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΟΤΑΜΙ ΚΑΙ ΛΙΜΝΗ ?
    ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΠΛΥΜΗΡΙΖΕΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ? ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΤΑ ΦΡΕΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΦΕΥΓΕΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΑΠ ΤΟ ΔΡΟΜΟ Η’ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΠΝΙΓΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ???

    ΓΙΑΤΙ ΠΛΥΜΗΡΙΖΕΙ Η ΡΟΔΟΥ ΛΙΝΔΟΥ ΞΑΝΑΡΩΤΩ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟΤΕΧΝΙΕΣ, ΤΑ ΦΡΕΑΤΙΑ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ?
    Η ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ……………………………..

    ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ ΑΦΟΥ ΓΙΝΕΙ ΛΙΜΝΗ ΚΑΙ ΠΟΤΑΜΙ Η ΡΟΔΟΥ ΛΙΝΔΟΥ ΑΦΟΥ ΦΥΓΟΥΝ ΠΙΑ ΤΑ ΝΕΡΑ ΜΕΤΑ ΜΕΝΟΥΝ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΕΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΙ ΠΕΤΡΕΣ ΑΥΤΕΣ ΝΑ ΠΕΤΑΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΛΛΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΖΗΜΙΕΣ ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΤΖΑΜΙΑ, ΒΑΘΟΥΛΟΜΑΤΑ ΣΤΑ ΑΜΑΞΙΑ… ΛΕΥΤΑ ΣΤΟΥΣ ΦΑΝΑΡΤΖΙΔΕΣ ΔΗΛΑΔΗ………..

    ΚΑΙ ΣΑΣ ΡΩΤΩ ΟΛΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΒΡΕΧΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΟΔΟ ?

    ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΠΙΑ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟ ΕΡΓΟ ΔΕ ΞΕΡΩ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΜΙΑ ΛΥΣΗ ΝΑ ΦΕΥΓΟΥΝ ΤΑ ΝΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΓΕΜΙΖΕΙ ΜΕ ΠΕΤΡΕΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ ???

Σχολιασμός άρθρου