1. Μετάβαση στο περιεχόμενο
  2. Μετάβαση στο κύριο μενού
  3. Μετάβαση σε περισσότερους ιστοτόπους της DW

Γονδολιέρηδες στις μεγαλουπόλεις

21 Ιουλίου 2017

Για την επιλογή του καπέλου απαιτείται υψηλό αισθητικό κριτήριο. Για όσους ακολουθούν πιστά τις νέες τάσεις της μόδας οι ειδικοί προτείνουν το ψάθινο καπέλο του γονδολιέρη ή ακόμη και το καπέλo τύπου κουβά.

https://p.dw.com/p/2gwmB
Εικόνα: DW

Οι εκπρόσωποι της γερμανικής βιομηχανίας μόδας μπορεί να παραπονιούνται για τους μειωμένους τζίρους τους που σημειώθηκαν φέτος, ωστόσο στους τζίρους των κατασκευαστών καπέλων και σκούφων παρατηρείται άνοδος. Οι νέες τάσεις της μόδας στον κόσμο των καπέλων παρουσιάζονται σε ειδική έκθεση για αξεσουάρ στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας αυτές τις μέρες.

Τα καπέλα που θα φορεθούν
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του διοργανωτή της έκθεσης Μίχαελ Αρλτ το ιταλικό «καπέλο του γονδολιέρη» θα κατακτήσει τις μεγαλουπόλεις της Γερμανίας την ερχόμενη άνοιξη και το καλοκαίρι. Τα μικρά ψάθινα καπέλα με το ίσιο στρίφωμα μπορούν να φορεθούν από γυναίκες αλλά και από άνδρες. Για τις γυναίκες ωστόσο είναι στη μόδα τα καπέλα που έχουν ένα μικρό βέλο. «Σε λίγα χρόνια δεν θα το βλέπεις αυτό πια», αναφέρει με σιγουριά ο Αρλτ.

Τα καπέλα παρέχουν προστασία από την UV ακτινοβολία
Τα καπέλα παρέχουν προστασία από την UV ακτινοβολία Εικόνα: picture-alliance/dpa/F. Gentsch

Αυξημένη είναι και η ζήτηση για τα γνωστά ψάθινα καπέλα Παναμά με το φαρδύ μπορ, η τιμή των οποίων ανάλογα με τον βαθμό επεξεργασίας που έχουν υποστεί και το υλικό τους, μπορεί να αγγίξει ακόμη και τα 3.000 ευρώ. Όσον αφορά τα υφασμάτινα καπέλα κερδίζει έδαφος αυτή τη στιγμή το απλό καπέλο τύπου κουβά (bucket hat), το οποίο θυμίζει έντονα το καπέλο του ψαρά.

Ποιοι είναι αυτοί που αγοράζουν καπέλα;

Τώρα αυξάνεται η ζήτηση στα μοντέρνα καπέλα από τους νέους πάνω από 25 ετών
Αυξάνεται η ζήτηση στα μοντέρνα καπέλα από τους νέους πάνω από 25 ετώνΕικόνα: picture-alliance/maxppp/T. Somerset

Όπως παρατηρεί ο Αρλτ, οι πελάτες που αγοράζουν καπέλα είναι όλο και πιο νέοι. Ενώ παλαιότερα μόνο η γενιά των «50 και» φορούσε καπέλα, σήμερα αυξάνεται η ζήτηση στα μοντέρνα καπέλα από τους νέους πάνω από 25 ετών. Παρά το γεγονός ότι είναι κομάτι της νέας μόδας, το καπέλο παρέχει προστασία από την UV ακτινοβολία κατά την διάρκεια των διακοπών μας. Αυτό αποτελεί ένα σημαντικό επιχείρημα για την αγορά ενός καπέλου. Με ένα ψάθινο καπέλο μπορεί ωστόσο να προστατευτεί κανείς ακόμα και από το ψιλόβροχο.

Παραδοσιακά περισσότερα καπέλα αγοράζουν οι άνδρες. Σ' αυτούς οφείλεται το 60% του τζίρου των 160 καταστημάτων καπέλων της Γερμανίας, σύμφωνα με την ειδικό μόδας Κίρστεν Ράινχαρντ από την κοινότητα των καταστημάτων καπέλων της Γερμανίας. Ενώ τα καταστήματα του εμπορίου μόδας κλείνουν το ένα μετά το άλλο, ο αριθμός των καταστημάτων καπέλων παραμένει σταθερός τα τελευταία έτη. Τον περασμένο χρόνο στον τζίρο από τις πωλήσεις καπέλων σημειώθηκε αύξηση κατά 1,6% ενώ φέτος, μόλις στο πρώτο εξάμηνο του 2017, αύξηση κατά 2%. Η Ράινχαρντ ωστόσο δε θέλει να αναφέρει απόλυτους αριθμούς. Οι άνδρες που έχουν αραιωμένα μαλλιά είναι κατά κανόνα αυτοί που φορούν πιο πολύ καπέλο. Αυτή η κατηγορία ανδρών ξόδεψε πέρσι κατά μέσο όρο 61,13€ για την αγορά νέων καπέλων. Σύμφωνα με τα στοιχεία των εμπόρων, τα γυναικεία καπέλα, παρά τα συχνά ακριβά διακοσμητικά στοιχεία που διαθέτουν, είναι κατά μέσο όρο 49,31 ευρώ φτηνότερα. Τέλος, για τα παιδικά καπέλα οι γονείς ξοδεύουν μόλις 15 ευρώ.

Ούτα Κναπ (dpa) / Νατάσα Κουκουγιάννη