Βιτρίνα το «Νήσος Μύκονος» για το διαγωνισμό

Αλλά το «Νήσος Ρόδος» των... 28 Μαΐων στην άγονη

24/04/2015 - 22:48

Πριν από λίγες μέρες δημοσιεύθηκαν στη «Διαύγεια» οι υπουργικές αποφάσεις που κατακυρώνουν στη Hellenic Seaways και το πλοίο της «Νήσος Μύκονος» δύο δρομολόγια που συνδέουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με το λιμάνι της Καβάλας.

Πριν από λίγες μέρες δημοσιεύθηκαν στη «Διαύγεια» οι υπουργικές αποφάσεις που κατακυρώνουν στη Hellenic Seaways και το πλοίο της «Νήσος Μύκονος» δύο δρομολόγια που συνδέουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με το λιμάνι της Καβάλας.

Η δρομολόγηση ενός πλοίου ηλικίας 10 ετών, από τα πιο σύγχρονα του εγχώριου ακτοπλοϊκού στόλου, για μια διετία στη γραμμή ήταν λογικό να προκαλέσει την ικανοποίηση των νησιωτών.

Κι ιδιαίτερα των Λημνιών που επί σειρά ετών ταλαιπωρούνται απίστευτα.

Λίγα 24ώρα ωστόσο μετά τη δημοσίευση των υπουργικών αποφάσεων, το «Νήσος Μύκονος»... εξαφανίζεται και στη θέση του ανακοινώνεται ότι θα μπουν το «Αριάδνη» και το «Νήσος Ρόδος».

Για να είμαστε ακριβείς το «Νήσος Μύκονος» θα συνεχίσει να εκτελεί δρομολόγια στην άγονη γραμμή ως τις 14 Ιουνίου. Από την επομένη όμως, δηλαδή από τις 15 Ιουνίου και ως τις 6 Σεπτεμβρίου, δηλαδή την περίοδο της υψηλής τουριστικής κίνησης το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Πάρου- Νάξου και τη γραμμή Ικαρίας -Σάμου. Δηλαδή και σε αυτή την περίπτωση γίνεται σύμπτυξη γραμμών.

Συνεχίζεται ο εμπαιγμός
Είναι εντυπωσιακό ότι τα δύο δρομολόγια με το υψηλότατο τίμημα τα κέρδισε το «Νήσος Μύκονος», κατασκευής του 2005, αλλά θα εκτελούνται από δύο πλοία ναυπηγημένα το πρώτο το 1987 (Νήσος Ρόδος) και το δεύτερο το 1996 (Αριάδνη).

Στην ουσία έχουμε να κάνουμε με έναν καθαρό εμπαιγμό των νησιωτών, παρότι η Hellenic Seaways κινείται στο πλαίσιο που θέτει ο διαγωνισμός.

Το «Νήσος Ρόδος» έχει μήκος 192,5 μέτρα, η ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει με βάση όσα αναφέρει η ιστοσελίδα της εταιρείας είναι 23 μίλια ανά ώρα και μπορεί να μεταφέρει 1.600 επιβάτες.

Το πλεονέκτημά του είναι ότι μπορεί να μεταφέρει 750 Ι.Χ. οχήματα. Μπορεί να χαρακτηριστεί δηλαδή πλοίο τύπου Ro - Pax. Οι καμπίνες του είναι ελάχιστες, μόλις 60 και έχει 172 κλίνες.

Το πλοίο αναμένεται να αντιμετωπίσει δυσκολίες στα λιμάνι της Σάμου και της Ικαρίας, σύμφωνα με ορισμένους ναυτιλιακούς κύκλους λόγω του μεγάλου μεγέθους του.
Το «Νήσος Μύκονος» πέραν του ότι είναι 18 χρόνια νεότερο έχει μικρότερο μήκος, 141 μέτρα, μπορεί και δένει γρήγορα και εύκολα στα μικρά λιμάνια, μπορεί να μεταφέρει 1.918 επιβάτες και αναπτύσσει ταχύτητα 28 μιλίων ανά ώρα (μέγιστη). Όμως το γκαράζ του χωράει μόλις 418 Ι.Χ. Οι καμπίνες του οριακά καλύπτουν το όριο των 100 κλινών που είχε τεθεί στο διαγωνισμό.

Το «Αριάδνη» είναι ναυπηγημένο το 1996 αλλά του έγινε ριζική μετασκευή το 2007. Έχει μήκος 196 μέτρα, μπορεί να μεταφέρει 560 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 1.845 επιβάτες, η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει ανέρχεται στα 27,5 μίλια ανά ώρα.

Τι κάνει το υπουργείο
Η αλλαγή αυτή των πλοίων στις άγονες γραμμές και όχι μόνο, συνέβαινε κατά κόρον και στο πρόσφατο παρελθόν και αποτέλεσε αντικείμενο δριμείας κριτικής από τους φορείς και τους κατοίκους των νησιών που ξαφνικά διαπίστωναν ότι είναι υποχρεωμένοι να μετακινούνται με υποδεέστερα πλοία απ’ αυτά που έπρεπε.

Το εντυπωσιακό στην περίπτωσή μας είναι ότι αυτό συνέβη με το... καλημέρα, πριν καν ξεκινήσει η νέα σύμβαση για την άγονη του Βορείου Αιγαίου.

Και το ερώτημα είναι πώς αντιδρά το υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά και οι φορείς των νησιών μας που κυρίως θα είναι οι χρήστες αυτών των πλοίων.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey