Σύμφωνα με πληροφορίες βρέθηκε πλοιοκτήτης που πλειοδότησε σε διαγωνισμό και το πλοίο μπαίνει πλέον σε φάση επισκευής

Ξανά στις θάλασσες το «Ταξιάρχης» της ΝΕΛ!

04/08/2018 - 10:19 Ενημερώθηκε 06/08/2018 - 13:30

Μετά από 3,5 χρόνια παροπλισμού του στο λιμάνι του Λαυρίου, το «Ταξιάρχης» της πάλαι ποτέ κραταιής NEL Lines, αναχώρησε ρυμουλκούμενο από το «Christos XL» για τα Αμπελάκια Σαλαμίνας και το δρομολόγιο αυτό αναμένεται να αποτελέσει την απαρχή μιας νέας «ζωής» για το νορβηγικό σκαρί, που κατασκευάστηκε το μακρινό 1976 και «φορά» τα σινιάλα της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου από το 1999 ως και σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι χθες ήταν προγραμματισμένος να διεξαχθεί ανοικτός πλειοδοτικός διαγωνισμός από τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου με σκοπό την εκποίηση και απομάκρυνση του πλοίου εκτός λιμένα, ως επικίνδυνο και επιβλαβές. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες για το «Ταξιάρχης» φέρεται όχι απλώς να έχει εκφράσει ενδιαφέρον, αλλά να προχώρησε εν τέλει και σε προσφορά αγοράς γνωστός πλοιοκτήτης, που δραστηριοποιείται ήδη στο Αιγαίο με άλλα οχηματαγωγά (Ro/Ro) πλοία. Κάτι που αναμένεται να δώσει την ευκαιρία στο μήκους 136 μέτρων σκαρί για μια νέα «καριέρα» στις ελληνικές θάλασσες.

Τις επόμενες ημέρες κιόλας αναμένεται να ξεκινήσουν οι απαραίτητες εργασίες επισκευής του πλοίου, το οποίο δεν είχε την ίδια τύχη με τα υπόλοιπα της NEL Lines, που είτε «βουλιάζουν»
παροπλισμένα σε κάποιο μώλο είτε οδηγήθηκαν σε κάποιο διαλυτήριο.

Αν μάλιστα σκεφτεί κανείς πως μόλις πριν από λίγες ημέρες αποχώρησε από τη γραμμή της Λέσβου ένα άλλο οχηματαγωγό πλοίο, που συνέδεε το νησί μας (αλλά και τη Λήμνο) με τη Βόρεια Ελλάδα, το «Πελαγίτης», δεν αποκλείεται το επόμενο διάστημα να δούμε το «Ταξιάρχης» να επιστρέφει στα νερά του Βορείου Αιγαίου μετά από αρκετά χρόνια, εξυπηρετώντας ξανά, ακούραστα, τους κατοίκους του νησιού μας.

 

Στο διαλυτήριο του Αλιαγά

Και το «Παναγία Πάρου» της ΝΕΛ

Στο τουρκικό διαλυτήριο του Αλιαγά, στην περιοχή της Σμύρνης, οδηγήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα το πλοίο «Παναγία Πάρου» της πρώην Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου. Το πλοίο είχε κατασκευαστεί το 1996 στη Γαλλία, με μήκος 102 μέτρα, αναπτύσσοντας ταχύτητα 37,5 κόμβων. Είχε τη δυνατότητα να μεταφέρει 576 επιβάτες και 150 ΙΧ. Στη χώρα μας ήρθε για τη C-Link Ferries το 2005, ιδιοκτησίας Απόστολου Βεντούρη. Ο πρώην ισχυρός άνδρας της ΝΕΛ το ναύλωσε για λογαριασμό της το καλοκαίρι του 2006 στη γραμμή Λαύριο, Πάρος, Νάξος, Κατάπολα, Αμοργός. Η ΝΕΛ προχώρησε στην αγορά του τον Φεβρουάριο του 2007, «φορώντας» τα σινιάλα της ως και το 2012. Τον Ιούλιο εκείνης της χρονιάς ναυλώθηκε στη μαροκινή εταιρεία Inter Shipping, προκειμένου να δρομολογηθεί στο στενό του Γιβραλτάρ, συνδέοντας την ισπανική Ταρίφα με το Τάνγκερ Μεντ του Μαρόκου. Όμως δεν ξεκίνησε ποτέ δρομολόγια εκεί, λόγω διαστάσεων, παρά μόνο κάποια λιγοστά από το λιμάνι Αλγκεθίρας. Η αμέλεια αυτή των Μαροκινών, σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος μετασκευής του, οδήγησαν στον παροπλισμό του τον Δεκέμβρη του 2012. Είναι η περίοδος που η ΝΕΛ αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, με τις οφειλές να απειλούν τη βιωσιμότητά της. Έκτοτε το πλοίο παρέμεινε εγκαταλελειμμένο, η ΝΕΛ κατέρρευσε και το «Παναγία Πάρου» δεν βγήκε ποτέ σε πλειστηριασμό. Τα ξημερώματα της 21ης Απριλίου 2017 βυθίστηκε μέσα στο λιμάνι Ίσλα Βέρντε, ύστερα από εισροή υδάτων. Η ανέλκυσή του έγινε 164 μέρες μετά από τις ισπανικές αρχές και πλέον ολοκλήρωσε το τελευταίο του ταξίδι προς το Αλιαγά πριν τη διάλυσή του.

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey