Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Σερρών: Ίσες ευκαιρίες για τους μαθητές που εντάσσονται στην Ειδική Αγωγή

Την αλλαγή του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου, ώστε να αρθούν οι αδικίες και  να υπάρξει μεγαλύτερη ευελιξία στο ευαίσθητο ζήτημα της ειδικής αγωγής και  ίση μεταχείριση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ζητάει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Σερρών «Ο Εμ. Παπάς». Σε ψήφισμα που εξέδωσε ο σύλλογος αναφέρει τα εξής:
«Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών «Ο Εμμανουήλ Παπάς» σε συνεδρίαση του στις 15-01-20 ασχολήθηκε με το παραπάνω θέμα και  ομόφωνα αποφάσισε τα παρακάτω:
Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) είναι το σύνολο των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στο πλαίσιο των προβλέψεων της Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.  Η πολιτεία δεσμεύεται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στους αναπήρους όλων των ηλικιών και για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Δεσμεύεται επίσης να διασφαλίζει σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία, ανεξάρτητη διαβίωση, οικονομική αυτάρκεια και αυτονομία, με πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη (Ν.3699/2008-ΦΕΚ 199/2008).
Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια η Πολιτεία  δεν παρέχει ίσες ευκαιρίες σε μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, παρόλο που αυτές οι ανάγκες αυξάνονται χρόνο με το χρόνο όλο και περισσότερο, και αυτό παρατηρείται από το γεγονός ότι  το Υπουργείο Παιδείας δεν κάνει τον  απαιτούμενο αριθμό  προσλήψεων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής με αποτέλεσμα να υπάρχουν κενά που δεν καλύπτονται καθ΄ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Ακόμη, το ίδιο το Υπουργείο ενώ δίνει εγκρίσεις για κάποια κενά στην ειδική αγωγή δεν προχωρά σε προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών που να καλύπτουν τα ίδια τα κενά για τα οποία έχει δώσει εγκρίσεις.
Η κατάφορη αδικία στην ειδική αγωγή και απέναντι στα παιδιά που εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία εκπαίδευσης, συντελείται με πολλούς τρόπους.
Έτσι σε ένα τμήμα σχολείου ή σε ένα σχολείο όπου υπάρχουν παιδιά με ΕΕΑ περισσότερα του ενός (δύο, τρία, τέσσερα κλπ). το υπουργείο προσλαμβάνει έναν εκπαιδευτικό παράλληλης για μία τάξη ή για όλες τις τάξεις του σχολείου. Το ΚΕΣΥ τα τελευταία χρόνια ανακάλυψε μια πρωτοφανή πρωτοτυπία, προτείνοντας  ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης να τοποθετείται σε 2 ή τρία σχολεία, υπηρετώντας για παράδειγμα δύο μέρες στο ένα σχολείο και τρεις στο άλλο.
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς σε κάποιες συναδέλφισσες ειδ. Αγωγής προκύπτουν εγκυμοσύνες, οι οποίες κάνουν χρήση των αδειών που δικαιούνται, σύμφωνα με το νέο πλαίσιο αδειών που ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, ένα πάγιο αίτημα του κλάδου, με αποτέλεσμα να μην επιστρέφουν έως το τέλος της σχολικής χρονιάς. Τα κενά που προκύπτουν από τέτοιου είδους ή άλλης αιτιολογίας μακροχρόνιων αδειών, το Υπουργείο Παιδείας και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δε φροντίζουν να τα καλύψουν με αποτέλεσμα οι μαθητές των τμημάτων αυτών να τιμωρούνται και μένουν χωρίς παράλληλη στήριξη. 
Επίσης, γονείς μαθητών που το ΚΕΣΥ δεν εγκρίνει παράλληλη στήριξη για τα παιδιά τους αναγκάζονται να πληρώνουν από το υστέρημά τους ιδιωτική παράλληλη στήριξη μέσα στο Δημόσιο σχολείο, Δημοτικό ή Νηπιαγωγείο.
 Όσον αφορά τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης, οι διαγνώσεις από το ΚΕΣΥ που ορίζουν φοίτηση σε αυτά πρέπει να είναι τρεις τουλάχιστον, ενώ αν υπάρχουν δύο διαγνώσεις, το ΤΕ δεν εγκρίνεται να λειτουργήσει σε ένα Δημ. Σχολείο ή Νηπιαγωγείο. Προτιμά το ΚΕΣΥ και η εκάστοτε Διεύθυνση να αδικούν τα δύο παιδιά που έχουν γνωμάτευση για ΤΕ και να τους στερούν παντελώς το δικαίωμα στην ειδική αγωγή.
Δημιουργούνται τα εύλογα ερωτήματα: 
Οι μαθητές με ΕΕΑ έχουν ανάγκη παράλληλης στήριξης μόνο κάποιες ώρες την ημέρα και τις υπόλοιπες όχι;
Οι μαθητές με ΕΕΑ έχουν ανάγκη παράλληλης στήριξης μόνο κάποιες μέρες την εβδομάδα και κάποιες άλλες όχι;
Πόσο αποτελεσματικά μπορούν να εργαστούν με αυτά τα παιδιά οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής υπό αυτές τις συνθήκες;
Γιατί πρέπει να τιμωρούνται από το Υπ. Παιδείας με τη στέρηση της ειδ. αγωγής και εκπαίδευσης οι μαθητές που για κάποιο λόγο ο εκπαιδευτικός της Ειδ. Αγωγής κάνει χρήση μακροχρόνιας άδειας;
Οι μαθητές των οποίων οι γονείς αναγκάζονται να πληρώνουν ιδιωτική παράλληλη στήριξη είναι μαθητές β΄κατηγορίας; δεν έχουν ίσα δικαιώματα  με όλα τα παιδιά;
Ο μαθητές με γνωματεύσεις για ΤΕ όταν δεν συμπληρώνεται ο αριθμός 3 που απαιτείται είναι επίσης β΄κατηγορίας με λιγότερα δικαιώματα;
Για όλους τους παραπάνω λόγους το Υπουργείο Παιδείας οφείλει  άμεσα να διορθώσει το νομοθετικό πλαίσιο έτσι ώστε να αρθούν οι αδικίες και  να υπάρξει μεγαλύτερη ευελιξία στο ευαίσθητο ζήτημα της ειδικής αγωγής και  ίση μεταχείριση των μαθητών με ΕΕΑ.
Η ΔΟΕ να ασκήσει πίεση στο Υπουργείο ώστε να λυθούν τα παραπάνω προβλήματα.

Για  το Δ.Σ. του Συλλόγου

Ο  Πρόεδρος

Στεφάνου Πασχάλης

Η Γενική Γραμματέας                     

Ρατκίδου Φωτεινή»

Τελευταία ενημέρωση: 
Τετ. 22 Ιαν. 2020 - 11:40