Χανιά: Εκδήλωση της «Ανυπόταχτης Κρήτης» στο Ηράκλειο για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Ο Γιώργος Πιαγκαλάκης στην ΕΡΤ Χανίων(audio)

Εκδήλωση με θέμα “Αεροδρόμιο στο Καστέλλι Πεδιάδος: Μια φαραωνική επένδυση που πλήττει άνθρωπο και περιβάλλον” πραγματοποιείται αύριο Παρασκευή 19/4 και ώρα 6:30 μμ στο Πολύκεντρο στο Ηράκλειο, Ανδρόγεω 2.
Ομιλητές στην εκδήλωση θα είναι μέλος της Πρωτοβουλίας πολιτών για την διάσωση, προβολή και αειφόρο ανάπτυξη της Πεδιάδος και ο επικεφαλής της παράταξης «Ανυπόταχτη Κρήτη», υποψήφιος Περιφερειάρχης Γιώργος Πιαγκαλάκης.
Χανιά: Εκδήλωση της «Ανυπόταχτης Κρήτης» στο Ηράκλειο για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Ο Γιώργος Πιαγκαλάκης στην ΕΡΤ Χανίων(audio)

Στη σχετική ανακοίνωση της “Ανυπόταχτης Κρήτης” αναφέρονται τα εξής:

Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι βρίσκεται προ των πυλών. Το μόνο που απομένει για την έναρξη των εργασιών στην πεδιάδα του Καστελλίου είναι η επικύρωση από την ελληνική Βουλή, της συμφωνίας που υπογράφηκε πριν από 2 μήνες περίπου ανάμεσα στον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη και την εργολαβική κοινοπραξία ντόπιου και διεθνούς κεφαλαίου (ΤΕΡΝΑ+GMR Airports Limited).

Πρόκειται για μια επέμβαση που θα αλλάξει πλήρως και ανεπίστρεπτα τον χαρακτήρα και την κοινωνική σύσταση της περιοχής. Η εκρίζωση 200.000 ελαιοδένδρων σε έκταση 12.000 στρεμμάτων δεν θα μειώσει μόνο την ποσότητα και την ποιότητα του παραγόμενου ελαιολάδου της περιοχής, που είναι η 2η μετά την Μεσαρά, αλλά θα αφήσει άκληρους αρκετούς εκ των αγροτών της περιοχής, οι οποίοι θα πρέπει να αλλάξουν, ενδεχομένως, επάγγελμα ή να μεταναστεύσουν στα αστικά κέντρα της νήσου. Οι 260.000 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που θα εκλύονται κάθε χρόνο θα καταλήγουν στα 1,8 εκ. ελαιόδενδρα και όλα τα αγροτικά είδη της Πεδιάδας. Παράλληλα ενδέχεται να τεθεί σε κίνδυνο και η υγεία των κατοίκων στα αστικά κέντρα, καθώς η μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα θα καταλήγει στο φράγμα Αποσελέμη, άρα και στις βρύσες των σπιτιών σε Ηράκλειο και Άγιο Νικόλαο.

Πρόκειται για ένα ιδιωτικό, κατ’ουσίαν, αεροδρόμιο, την κατασκευή του οποίου θα χρεωθεί το δημόσιο, δηλαδή ο λαός και οι εργαζόμενοι, ενώ τα κέρδη του θα τα εισπράττει η εργολαβική κοινοπραξία για 37 χρόνια. Όπως σε όλα τα έργα ΣΔΙΤ, που επιβάλλονται από την ΕΕ, έτσι και σε αυτό, επωφελούνται αποκλειστικά οι ιδιώτες και ζημιώνεται το δημόσιο. Η αποπληρωμή των εργολάβων θα ανέλθει σε τουλάχιστον 500 εκ. ευρώ, ενώ τα έξοδα για απαλλοτριώσεις και οδικές υποδομές θα τα δανειστεί το ελληνικό κράτος από τους διεθνείς τραπεζίτες.

Όσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις που η κοινοπραξία επιφυλάσσει στους εργαζόμενους, φαίνεται ότι θα είναι στυγνά εκμεταλλευτικές. Αυτό συμπεραίνεται εύκολα λαμβάνοντας υπόψη ότι η αρχική μελέτη του υπουργείου Υποδομών προέβλεπε κόστος 850 εκ. ευρώ, ενώ η προσφορά της κοινοπραξίας κυμαίνεται στα 480 εκ. ευρώ, επειδή έγινε με… «τιμές κρίσης», όπως η ίδια παραθέτει. Παράλληλα, το νέο αεροδρόμιο αποτελεί μια ανορθόδοξη «λύση» της αυξημένης τουριστικής κίνησης. Η μεγάλη απόσταση από την πόλη του Ηρακλείου θα αυξήσει τόσο τη συνολική διάρκεια του ταξιδιού (περίπου 40΄ απαιτεί τώρα ο δρόμος Ηράκλειο-Καστέλλι), όσο και το συνολικό κόστος του.

Ακόμα, πρόκειται για μία ενδεχομένως επικίνδυνη για τον κρητικό λαό επένδυση λόγω των γεωπολιτικών της προεκτάσεων ή/και βλέψεων. Είναι, αρκετά παράδοξο το ότι δεν αξιοποιείται το υπάρχον στρατιωτικό αεροδρόμιο για τη μείωση του κόστους κατασκευής. Αντιθέτως, το νέο αεροδρόμιο θα χωροθετηθεί παράλληλα και σε άμεση επαφή με το στρατιωτικό. Αυτό μόνο τυχαίο δεν μπορεί να είναι από τη στιγμή που η Ελλάδα ανήκει στο ΝΑΤΟ και οι ΗΠΑ έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη χρήση του ως βάση για μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Είναι γνωστό άλλωστε ότι, η Κρήτη προωθείται από ευρωπαϊκά και αμερικάνικα επενδυτικά συμφέροντα να διαδραματίσει, σε στρατιωτικό και ενεργειακό επίπεδο, έναν αναβαθμισμένο ρόλο στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.

Σας καλούμε όλους στην εκδήλωση – συζήτηση της Ανυπόταχτης Κρήτης ώστε να συζητήσουμε και να συμβάλουμε στην οργάνωση της αντίστασης απέναντι στα σχέδια για νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Γιατί έργα σαν αυτό πρέπει να γίνονται με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων, τις ανάγκες των κατοίκων του νησιού κι όχι του κεφαλαίου, αλλά και την εξασφάλιση της ειρήνης.
Χανιά: Εκδήλωση της «Ανυπόταχτης Κρήτης» στο Ηράκλειο για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Ο Γιώργος Πιαγκαλάκης στην ΕΡΤ Χανίων(audio)

Σήμερα στην ΕΡΤ Χανίων μίλησε ο Γιώργος Πιαγκαλάκης, ο οποίος επίσης, αναφέρθηκε το πρόσφατα ψηφισμένο σχέδιο νόμου για τους αιγιαλούς.

Η ανακοίνωση της «Ανυπόταχτης Κρήτης» για τους αιγιαλούς:
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΙΓΙΑΛΟ-ΧΤΥΠΑΕΙ ΚΑΜΠΑΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
Ψηφίστηκε στις 15/4/19 το σχέδιο νόμου «I. Κύρωση της Συμφωνίας για την Ασιατική Τράπεζα Υποδομών και Επενδύσεων, II. Εναρμόνιση του Κώδικα Φ.Π.Α. με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/1065, III. Ενσωμάτωση των σημείων 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 2 και των άρθρων 4,6,7 και 8 της Οδηγίας 1164/2016, IV. Τροποποίηση του ν. 2971/2001 και άλλες διατάξεις.» όπου περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ρυθμίσεις για τους αιγιαλούς της χώρας. Αφήνουμε ασχολίαστο «το αντιδημοκρατικό του πράγματος» δηλαδή ένα τόσο σοβαρό θέμα για μια νησιωτική χώρα να μπαίνει σφήνα για να ψηφιστεί άρον άρον σ’ ένα πολυνομοσχέδιο.
Είναι σαφές πως οι τροποποιήσεις που ψηφίστηκαν θα αποτελέσουν ένα ακόμη καταστρεπτικό χτύπημα στο περιβάλλον, ενώ θα υπονομευτεί ακόμη περισσότερο ο κοινόχρηστος χαρακτήρας της παράκτιας και παρόχθιας ζώνης, που παραδίδεται βορά στα ντόπια και ξένα επιχειρηματικά συμφέροντα. Τέτοιος είναι ο προεκλογικός οίστρος του ΣΥΡΙΖΑ για ακόμη μεγαλύτερες παροχές στο κεφάλαιο, που υπό τον μανδύα της διευκόλυνσης της «εκτέλεσης έργων αναπτυξιακού χαρακτήρα», επαναφέρει το παλιό σχέδιο παραχώρησης των αιγιαλών, όπως το ζήταγε από το 2014 η Τρόικα! Ειδικά για την Κρήτη οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές.
Πιο συγκεκριμένα:
Το άρθρο 28 δίνει τη δυνατότητα «σε διατήρηση αυθαίρετων κατασκευών σε έργα που κατασκευάστηκαν με βάση αναπτυξιακούς νόμους στον αιγιαλό, παραλία, όχθη, παρόχθια ζώνη, υδάτινο στοιχείο, πυθμένα και υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού».
Δεν μας έφτανε η κατάληψη των παραλιών από ομπρελοκαθίσματα, τώρα με το άρθρο 32 θα μπορούν να τοποθετούνται στη θάλασσα «πλωτές εξέδρες 100 τμ για πολιτιστικούς ή τουριστικούς σκοπούς».
Με το άρθρο 33 δίνεται η δυνατότητα σε ιδιωτικές επιχειρήσεις να εκτελούν έργα «στον αιγιαλό, παραλία, όχθη, παρόχθια ζώνη, υδάτινο στοιχείο, πυθμένα και υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού» που εξυπηρετούν μεταξύ άλλων και «…εξορυκτικούς, ενεργειακούς…» σκοπούς.
Ειδικά στην Κρήτη αυτό σημαίνει, αν το συνδέσουμε με τις εξορύξεις υδρογονανθράκων, πως η Exxon Μobil, η Τotal και τα ΕΛΠΕ θα έχουν δικαίωμα έργων στην ακτογραμμή δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης. Τι θα σημαίνει λόγου χάριν αυτό για την Παλαιόχωρα , τα Σφακιά ή τη Γαύδο;
Χανιά: Εκδήλωση της «Ανυπόταχτης Κρήτης» στο Ηράκλειο για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Ο Γιώργος Πιαγκαλάκης στην ΕΡΤ Χανίων(audio)
Στο ίδιο άρθρο «επιτρέπεται η εκτέλεση έργων εγκατάστασης Α.Π.Ε.». Δεν αρκούν βλέπετε τα βουνά, θα πρέπει να φυτευτούν ανεμογεννήτριες και στην παραλία. Είναι πολλά τα λεφτά για τα αρπακτικά-εμπόρους ενέργειας που πρέπει να απλωθούν παντού.
Επιτρέπεται επίσης «η εκτέλεση προσωρινών ή μόνιμων έργων επί αιγιαλού και παραλίας που έχουν χαρακτηριστεί Τουριστικά Δημόσια Κτήματα» καθώς προσθέτουμε εμείς θα είναι και πιο ελκυστικά σε επίδοξους επενδυτές με τη γνωστή διαδικασία ξεπουλήματος μέσω ΤΑΙΠΕΔ.
Με το άρθρο 34 δίνεται η δυνατότητα μαζικών νομιμοποιήσεων «στον αιγιαλό, παραλία, όχθη, παρόχθια ζώνη, υδάτινο στοιχείο, πυθμένα και υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού» αυθαίρετων έργων που αναφέρονται στο προηγούμενο άρθρο καθώς και «…ξενοδοχειακές μονάδες κατασκευασμένες από το Δημόσιο». Πάλι εδώ χάριν της ελκυστικότητας για επίδοξους επενδυτές.
Μετά από τα παραπάνω μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθούν οι αναφορές «περί προστασίας και διαχείρισης σύμφωνα με τις αρχές της αειφορίας και του χωροταξικού σχεδιασμού». Πιο σωστά έπρεπε να γράφουν σύμφωνα με τις αρχές της κερδοφορίας του κεφαλαίου ( ειδικά του τουριστικού και της ενέργειας ), τις ανάγκες της αγοράς και των ντόπιων και ξένων επιχειρηματικών συμφερόντων. Όλα αυτά δηλαδή που έρχονται σε αντίθεση με τη λογική που λέει ότι ο Αιγιαλός και η Παραλία αποτελούν κατ’ εξοχήν κοινόχρηστο αγαθό εκτός συναλλαγής. Πάει περίπατο το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του λαού για την απόλαυση αυτών των δημόσιων αγαθών.
Ο λαός πρέπει να σταθεί εμπόδιο στα σχέδιά τους! Με νεύρο τα κινήματα που διεκδικούν ανθρώπινο περιβάλλον και ελεύθερους χώρους, να φτιαχτεί ένα ευρύ μέτωπο που θα βάλει φρένο στην λαίλαπα των ιδιωτικοποιήσεων. Κόντρα σε όσους θέλουν να μετατρέψουν σε αιώνιο πελάτη του κάθε επιχειρηματία έναν λαό που πλάι στις θάλασσες έχει μάθει να μεγαλώνει, να αγωνίζεται και να ονειρεύεται!
Ακούστε τη συνέντευξη που παραχώρησε στην ΕΡΤ Χανίων ο κ. Πιαγκαλάκης:

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος