Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση σύνδεσης του Ακτίου με την Ιόνια Οδό

Την έγκριση χρηματοδότησης ύψους 121 εκατ. ευρώ για τον αυτοκινητόδρομο, ανακοίνωσε σήμερα στον υπουργό Οικονομίας Γιάννη Δραγασάκη και τον υφυπουργό Στάθη Γιαννακίδη, η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου.

Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση σύνδεσης του Ακτίου με την Ιόνια Οδό

Tην έγκριση χρηματοδότησης ύψους 121 εκατ. ευρώ για τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει τη χερσόνησο του Ακτίου με την Ιόνια οδό, ανακοίνωσε σήμερα στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιάννη Δραγασάκη και τον υφυπουργό Στάθη Γιαννακίδη, η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου στη διάρκεια γεύματος εργασίας στην Αθήνα.

Ο οδικός αυτός άξονας εκτείνεται από το Άκτιο έως τη λίμνη Αμβρακία και συνδέεται με τη νέα Ιόνια Οδό, διευκολύνοντας παράλληλα τις μετακινήσεις στη Δυτική Ελλάδα, καθώς και από και προς τη Γέφυρα Ρίου-Αντίρριου, προς τη Λευκάδα και το αεροδρόμιο του Ακτίου. Με την ολοκλήρωση του έργου το 2022, ο χρόνος ταξιδίου στο τμήμα του ΔΕΔ-Μ θα έχει μειωθεί κατά 30 λεπτά και η οδική ασφάλεια θα έχει βελτιωθεί σημαντικά. Η ΕΕ έχει ήδη επενδύσει 83 εκατ. ευρώ κατά την πρώτη φάση του έργου, στο πλαίσιο της δημοσιονομικής περιόδου 2007-2013.

Στη συνάντηση συζητήθηκαν οι δυνατότητες χρηματοδότησης των νέων προοπτικών της χώρας με την ταυτόχρονη επίλυση διαρθρωτικών προβλημάτων του παρελθόντος.

Στη διάρκεια της επίσκεψής της στην Ελλάδα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Κομισιόν η κ. Κρέτσου θα επισκεφτεί και θα εγκαινιάσει τρία μεγάλα έργα στον τομέα των μεταφορών και του περιβάλλοντος που έλαβαν χρηματοδοτική στήριξη συνολικού ύψους 1,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ.

Συγκεκριμένα:

Εγκαίνια αναδημιουργίας της λίμνης Κάρλας στη Θεσσαλία

Στις 5 Οκτωβρίου η επίτροπος κ. Κρέτσου θα συμμετάσχει στα εγκαίνια του έργου αναδημιουργίας της λίμνης Κάρλας, για την ολοκλήρωση του οποίου η ΕΕ χορήγησε 125 εκατ. ευρώ τα τελευταία 20 έτη. Στην περιοχή της λίμνης, η οποία είχε αποξηρανθεί εντελώς κατά τη δεκαετία του 1960, έλαβαν χώρα εκτεταμένες εργασίες αναδημιουργίας της με τη συνδρομή της ΕΕ, έτσι ώστε να αποκατασταθεί και να διαφυλαχτεί η βιοποικιλότητα και να τονωθεί η ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού στην περιοχή. Το έργο αυτό θα βελτιώσει την υδροδότηση για τους 75.000 κατοίκους στη γειτονική πόλη του Βόλου.

Δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα μεταμορφώνουν ριζικά το μεταφορικό δίκτυο της Ελλάδας

Στις 4 Οκτωβρίου η επίτροπος κ. Κρέτσου θα επισκεφτεί το έργο στη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός, το οποίο βρίσκεται στην τελική φάση ολοκλήρωσής του. Η υπερσύγχρονη γραμμή υψηλής ταχύτητας θα μειώσει κι άλλο τον χρόνο του σιδηροδρομικού ταξιδιού Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Μόλις ολοκληρωθούν οι πρόσθετες εργασίες σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδεύουν στον χρόνο-ρεκόρ των τρεισήμισι ωρών μεταξύ των δύο μεγαλύτερων αστικών κέντρων της Ελλάδας.

Η μακροχρόνια και σημαντική χρηματοδοτική στήριξη από διαφορετικά ταμεία της ΕΕ, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ, είχε τεράστια συμβολή στην κατασκευή της γραμμής. Με την ολοκλήρωση του έργου το 2019, η καθαρή κινητικότητα θα λάβει νέα πνοή στη χώρα και το τρένο θα αποκτήσει νέα ελκυστικότητα σε σχέση με το αεροπλάνο, το αυτοκίνητο και τα υπεραστικά λεωφορεία.

Η επίτροπος κ. Κρέτσου θα επισκεφτεί επίσης το εμπορευματικό συγκρότημα του Θριάσιου Πεδίου στην Αττική, τον πρώτο ολοκληρωμένο σταθμό εμπορευματικών και σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα, για τη δημιουργία του οποίου έχουν χορηγηθεί 200 εκατ. ευρώ από κονδύλια της ΕΕ. Το συγκρότημα αυτό θα αποτελέσει έναν βασικό κόμβο της σιδηροδρομικής αρτηρίας Αθήνας-Θεσσαλονίκης και αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη στο εμπόριο και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.

Οι εμπορευματικοί συρμοί με αφετηρία το Θριάσιο θα μπορούν να διέρχονται τα βόρεια σύνορα της Ελλάδας στην Ειδομένη μέσα σε εξήμισι ώρες. Χάρη στη σιδηροδρομική σύνδεση με τον λιμένα του Πειραιά, το συγκρότημα θα βοηθήσει την Ελλάδα να γίνει πύλη εισόδου των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη στον διάδρομο Ανατολής - Ανατολικής Μεσογείου του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Επιπλέον, η λειτουργία του εμπορευματικού συγκροτήματος και η κατασκευή του νέου κέντρου διαχείρισης εμπορευμάτων προβλέπεται να δημιουργήσουν πάνω από 3.000 θέσεις εργασίας.

Με αφορμή την επίσκεψη της στην Ελλάδα η κ. Κρέτσου, δήλωσε: «Όπως τόνισε ο πρόεδρος Γιούνκερ στην ομιλία του για την κατάσταση της Ένωσης, η Ελλάδα κατάφερε να σταθεί στα πόδια της. Τα τέσσερα αυτά έργα, το καθένα με τον δικό του τρόπο, θα της επιτρέψουν να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της. Η Ελλάδα αποτελεί ήδη έναν από τους κύριους δικαιούχους των κονδυλίων της ΕΕ και για την επόμενη δεκαετία. Η Επιτροπή όμως προτείνει τη χορήγηση ακόμη περισσότερων πόρων συνοχής, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί βιώσιμη ανάπτυξη στη χώρα, να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και να αυξηθεί το βιοτικό επίπεδο του ελληνικού λαού».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v