Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κλειδί το ηλεκτρονικό εμπόριο για την διείσδυση στην Κίνα

Οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να στραφούν σε προϊόντα που διαθέτουμε σε επάρκεια ώστε να δραστηριοποιηθούν με επιτυχία στην Κίνα. Ο ρόλος των e-shop, η εντατικοποίηση του ανταγωνισμού και οι ενέργειες του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου.

Κλειδί το ηλεκτρονικό εμπόριο για την διείσδυση στην Κίνα

Για να αυξηθεί το μερίδιο της ελληνικής επιχειρηματικότητας στην Κίνα πρέπει να πορευόμαστε με συνέργειες ομάδων εξαγωγέων και όχι ατομικά, να προηγείται μελέτη της κινεζικής αγοράς κατά περιοχή και να εστιάζουμε σε συγκεκριμένες περιοχές και όχι σε όλη τη χώρα και το κυριότερο, να στραφούμε σε προϊόντα που διαθέτουμε σε επάρκεια, όπως φαρμακευτικά προϊόντα, design κλπ, αναφέρει σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Επιχειρηματικού Επιμελητηρίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Γυναικών, Αφροδίτη Μπλέτα. Επιπλέον, η προσέγγιση της κινεζικής αγοράς μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς έως σήμερα από τον Έλληνα επιχειρηματία και σε ό,τι αφορά στις τουριστικές υπηρεσίες, θα πρέπει να αναδείξουμε και άλλες περιοχές της Ελλάδας.

«Δυστυχώς οι ελληνοκινεζικές σχέσεις την τελευταία πενταετία παρουσίασαν πολλά σκαμπανεβάσματα. Ενώ ξεκίνησαν με μια μεγάλη δυναμική, κυρίως στον τομέα της αγοράς ακινήτων και των μεσαίων επιχειρηματικών επενδύσεων, στη συνέχεια επηρεάστηκαν τόσο από την αλλαγή στο χρηματοοικονομικό και τραπεζικό σκηνικό όσο και από διάφορες εχθρικές ενέργειες φορέων προς την επένδυση της Cosco, αλλά και από διάφορα κατασταλτικά μέτρα που έλαβε η ίδια η κινεζική κυβέρνηση για να αποτρέψει τη μαζική εκροή συναλλάγματος από τη χώρα» αναφέρει η κα Μπλέτα και προσθέτει πως «η πρόσφατη πρόσκληση του Έλληνα πρωθυπουργού να συμμετάσχει στο ύψιστης πολιτικής σημασίας για την Κίνα Διεθνές Συνέδριο για τον Δρόμο του Μεταξιού, μας δίνει το μέγεθος της σημασίας που αποδίδουν οι Κινέζοι στη χώρα μας. Όμως αυτό δεν αρκεί. Στο συγκεκριμένο συνέδριο η κάθε χώρα παρουσιάζει λεπτομερώς το επενδυτικό της περιβάλλον και τις ευκαιρίες που προσφέρει η αγορά της. Αυτό αποτελεί και το έναυσμα για περαιτέρω επαφές και «lobbying» με τους εκπροσώπους της κεντρικής αλλά και των τοπικών κυβερνήσεων. Εκεί πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να προσφέρεις συγκεκριμένα επενδυτικά προγράμματα. Αν λοιπόν αυτό το κομμάτι δεν λειτουργήσει σωστά η όλη επίσκεψη πέφτει στο κενό. Μέχρι σήμερα δυστυχώς δεν έχουμε δει επαρκή προώθηση των επενδυτικών δυνατοτήτων της χώρας προς την Κινεζική αγορά».

«Έχει αυξηθεί η εξωστρέφειά της Κίνας αλλά ταυτόχρονα αυξάνεται και ο ανταγωνισμός. Ανταγωνισμός προς την Ευρώπη από άλλες ηπείρους όπως η Αφρική και η Νότια Αμερική, αλλά και ανταγωνισμός από άλλες ευρωπαϊκές χώρες προς τη χώρα μας. Όσον αφορά στον ανταγωνισμό από άλλες ηπείρους, τον πρώτο λόγο έχει η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα νομοθετικά εμπόδια που θέτει στις συνέργειες με την Κίνα. Εκεί η Ελλάδα μπορεί, και πρέπει, να έχει ρόλο καταλύτη επικοινωνίας, ώστε οι αποφάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο να προστατεύουν μεν την οικονομία μας αλλά όχι μέχρι σημείου αποκλεισμού της Κίνας από την ευρωπαϊκή αγορά. Σε εθνικό επίπεδο, από την άλλη, πρέπει να κατανοήσουμε ότι για να προσελκύσουμε αξιόλογες επενδύσεις από το εξωτερικό γενικώς και από την Κίνα ειδικώς πρέπει να γίνουμε άμεσα ένα κράτος σύγχρονο, αξιόπιστο και αποτελεσματικό. Και, το κυριότερο, με νομοθετική και φορολογική σταθερότητα.

«Πρέπει να κατανοήσουμε ότι είμαστε μια πολύ μικρή χώρα συγκριτικά με την Κίνα ώστε ένας μικρός Έλληνας παραγωγός να μπορεί να εξάγει εύκολα τα αξιόλογα προϊόντα του στην Κίνα. Πιστεύω ότι όταν διοχετεύουμε προιόντα στη συγκεκριμένη αγορά πρέπει να πορευόμαστε με συνέργειες ομάδων εξαγωγέων και όχι ατομικά, να προηγείται μελέτη της κινεζικής αγοράς κατά περιοχή και να εστιαζόμαστε σε συγκεκριμένες περιοχές και όχι σε όλη τη χώρα· και το κυριότερο, να στραφούμε σε προϊόντα που διαθέτουμε σε επάρκεια, όπως φαρμακευτικά προϊόντα, design κ.λπ. Τέλος, η προσέγγιση της κινεζικής αγοράς μέσω e-shop είναι ένα πολύ δραστικό και σύγχρονο μέσο που δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς έως σήμερα από τον Έλληνα επιχειρηματία. Σε ό,τι αφορά στις τουριστικές υπηρεσίες, θα πρέπει να μπορέσουμε να αναδείξουμε και άλλες περιοχές της Ελλάδας, που δεν είναι τόσο γνωστές, ώστε να επωφεληθούν και αυτές από την εισροή των Κινέζων τουριστών.

 «Ως επιμελητήριο θεωρώ ότι έχουμε κάνει σημαντικά βήματα παρ' όλες τις δυσκολίες που προανέφερα. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τον Έλληνα επιχειρηματία να προωθήσει στην Κίνα μη παραδοσιακές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Ιδιαίτερα κινηθήκαμε στον χώρο της αρχιτεκτονικής και του design, της παροχής ιατρικών και φαρμακευτικών προϊόντων και υπηρεσιών, εκπαίδευσης κ.ά.  Έχουμε συνεργασία με πολλούς επιχειρηματικούς φορείς στην Ελλάδα για να ενημερώνουμε τα μέλη τους και έχουμε υπογράψει πάνω από είκοσι σύμφωνα συνεργασίας στην Κίνα με τοπικούς φορείς και κυβερνήσεις. Τέλος, πρόσφατα μας ανατέθηκε από την τοπική κυβέρνηση του Πεκίνου η εκπροσώπησή της για την Ελλάδα στον τομέα των επενδύσεων και του εμπορίου».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v