Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κ. Καραμανλής: Μετά το Καστέλλι ακολουθεί το 2021 ο ΒΟΑΚ

«Σε έξι μήνες θα είναι έτοιμες οι τελικές μελέτες, για να εκδοθούν οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επίσης μέχρι τέλους του εξαμήνου θα δούμε ποιο θα είναι το χρηματοδοτικό εργαλείο που θα χρησιμοποιήσουμε, αν και το έχουμε βρει», δήλωσε ο υπουργός.

Κ. Καραμανλής: Μετά το Καστέλλι ακολουθεί το 2021 ο ΒΟΑΚ

Μετά τη θεμελίωση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου, που θα είναι έτοιμο το 2025, η κυβέρνηση ετοιμάζεται για το νέο μεγάλο έργο στην Κρήτη, τον Βόρειο Οδικό Άξονα, και ο σχετικός διαγωνισμός θα γίνει το 2021, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Μιλώντας στον ρ/σ "Σκάι", ο κ. Καραμανλής απέρριψε την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για το αεροδρόμιο του Καστελλίου, λέγοντας ότι ναι μεν είχε υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης από την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά δεν είχε προχωρήσει. Εδώ και ένα χρόνο (είχε κολλήσει) ο δανεισμός από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για το ποσό της συμμετοχής του Δημοσίου στο έργο, ανέφερε, προσθέτοντας ότι επετεύχθη συμφωνία μετά από τις δικές του πρωτοβουλίες και τη συνάντησή του με την Ευρωπαία επίτροπο Ανταγωνισμού Μαγκρέτε Βεστάγκερ.

Παράλληλα διέψευσε ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης ότι δόθηκε δήθεν ως ενέχυρο το νυν αεροδρόμιο του Ηρακλείου "Νίκος Καζατζάκης". Ο κ. Καραμανλής είπε ότι σε συνεργασία με ιδιώτες και διάλογο με την Τοπική Αυτοδιοίκηση θα γίνουν μελέτες για την αξιοποίησή του, τονίζοντας πως όταν θα ξεκινήσει η λειτουργία του νέου αεροδρομίου θα έχει βρεθεί η λύση για την αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου «για να μη ζήσουμε ένα νέο Ελληνικό».

Σχετικά με τον ΒΟΑΚ, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών επέκρινε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ότι «έσπευσε άρον άρον να προκηρύξει ένα έργο χωρίς ώριμες μελέτες και χρηματοδότηση» και τόνισε: «Εμείς ετοιμάζουμε το έργο και σε έξι μήνες θα είναι έτοιμες οι τελικές μελέτες, για να εκδοθούν οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επίσης μέχρι τέλους του εξαμήνου θα δούμε ποιο θα είναι το χρηματοδοτικό εργαλείο που θα χρησιμοποιήσουμε, αν και το έχουμε βρει». Επισήμανε δε πως πολύ σωστά ο πρωθυπουργός ενέταξε στο έργο και το τμήμα Κίσαμος-Χανιά.

Σε κάθε περίπτωση, προσέθεσε, εμείς δεν θα κοροϊδεύουμε τον κόσμο σαν τον ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντάς του ότι δεν θα πληρώνουν οι Κρητικοί διόδια στον ΒΟΑΚ αλλά μόνο οι τουρίστες. Βεβαίως και θα πληρώνουν διόδια οι Κρητικοί, αλλά σε ορισμένα απομακρυσμένα σημεία του ΒΟΑΚ που δεν υπάρχει εναλλακτικό οδικό δίκτυο μελετάμε κάποιες λύσεις για να εξυπηρετηθούν οι τοπικές κοινωνίες. Σε κάθε περίπτωση, το έργο ΒΟΑΚ θα δημοκρατηθεί το 2021. Είναι πολιτική απόφαση της κυβέρνησης και δέσμευση του πρωθυπουργού, η Κρήτη να μπει σε μια νέα εποχή, υπογράμμισε.

Περαιτέρω, κ. Καραμανλής ανακοίνωσε ότι μέσα σε 4 με 5 μήνες θα γίνει ο διαγωνισμός για την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Θα γίνει προμήθεια 750 λεωφορείων, αρκετά εκ των οποίων θα είναι ηλεκτροκίνητα, και τα οποία θα μπουν στην κυκλοφορία μετά από 12-18 μήνες. Μέχρι τότε για να εξυπηρετηθεί η κατάσταση θα υπάρξει σοβαρή αναδιάταξη των υφιστάμενων δρομολογίων και θα καταργηθούν ορισμένα από αυτά, σημείωσε.

Αναφερόμενος στο μετρό, ο υπουργός είπε ότι προχωράμε με αποφασιστικά βήματα, και στο μέτρο του δυνατού, για να αυξήσουμε τα δρομολόγια των συρμών. «Δεν κρατάμε μαγικό ραβδάκι, αλλά κάνουμε τα πάντα για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση» υπογράμμισε.

Σχετικά με τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο κ. Καραμανλής είπε ότι βρίσκεται σε συνεργασία με τον υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κωστή Χατζηδάκη για λελογισμένα κίνητρα, πρώτα στους εταιρικούς στόλους και μετά στους ιδιώτες. Προσέθεσε ότι το υπουργείο προετοιμάζει το νομοθετικό πλαίσιο για το πού και πώς θα γίνεται η φόρτιση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σημειώνοντας ότι αυτό μπορεί να γίνεται ακόμη και στα σούπερ-μάρκετ. «Σε κάθε περίπτωση θα γίνει σχετική διαβούλευση με τους φορείς».

Τέλος, ανέφερε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να παραχωρηθούν κάποια περιφερειακά αεροδρόμια πέραν εκείνων που έχει πάρει η γερμανική Fraport, ενώ κάποια για λόγους εθνικής σημασίας θα παραμείνουν στο Δημόσιο, χωρίς να αποκλείεται να ανατεθεί το μάνατζμεντ τους σε ιδιώτες.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v