ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Υπεύθυνη οδήγηση: Τα κύρια χαρακτηριστικά των ευρωπαίων οδηγών
Υπερβολικά σίγουροι για τον εαυτό τους, ανίκανοι να δεχθούν κριτική, επιθετικοί…η πασίγνωστη φράση «η Κόλαση είναι οι Αλλοι» από το «Κεκλεισμένων των Θυρών» του Ζαν-Πολ Σαρτρ περιγράφει με ακρίβεια την κατάσταση των ευρωπαϊκών δρόμων, όπου η υπερβολική αυτοπεποίθηση και η αυταρέσκεια είναι τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά των ευρωπαίων οδηγών, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται.
Οι οδηγοί ένδεκα ευρωπαϊκών χωρών (Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Βρετανία, Ιταλία, Σουηδία, Ελλάδα, Πολωνία, Ολλανδία, Σλοβακία) απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με την οδηγική τους συμπεριφορά στο πλαίσιο του 6ου ευρωπαϊκού βαρόμετρου για την υπεύθυνη οδήγηση που πραγματοποιήθηκε από το Ipsos και το ίδρυμα Vinci Autoroutes.
Για πρώτη φορά, η απροσεξία στο βολάν αναγνωρίζεται από τους ευρωπαίους οδηγούς ως υπ’ αριθμόν 1 αιτία για την θνησιμότητα στους δρόμους (54%), πριν από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και την ταχύτητα.
Smartphone, GPS, hands free, Bluetooth: τα τελευταία χρόνια, όλα αυτά τα γκάτζετ αλλοίωσαν την οδηγική συμπεριφορά.
Αν και η συνειδητοποίηση του κινδύνου έχει προχωρήσει, η κακή συμπεριφορά παραμένει. Ετσι, το 97% συμφωνεί με μια φωνή ότι είναι επικίνδυνο να γράφει κανείς SMS στο βολάν. Αλλά ένας στους τέσσερις , το 24%, το κάνει…
«Οταν ερωτώνται για τη παραδοξότητα αυτή, οι οδηγοί απαντούν ότι ελέγχουν την οδήγησή τους και γνωρίζουν τα όρια ή ότι δεν έχουν σκεφτεί τον κίνδυνο», σημειώνει η Μπερναντέτ Μορό του ιδρύματος Vinci Autoroutes.
Το 11% των ερωτηθέντων παραδέχονται ότι παραλίγο να είχαν ατύχημα χρησιμοποιώντας το κινητό τους στο τιμόνι.
«Η “υπερκαλωδίωση” έχει μπει στο αυτοκίνητο εδώ και πολλά χρόνια, αλλά το ανησυχητικό είναι ότι συνεχίζεται, παρά της εκστρατείες ευαισθητοποίησης», τονίζει η Μπερναντέτ Μορό. «Οι οδηγοί δυσκολεύονται να παραδεχθούν ότι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην οδήγηση».
Οπαδοί του Bluetooth, οι Ελληνες και οι Ιταλοί (60%), αλλά και οι Πολωνοί, οι μισοί από τους οποίους είναι κολλημένοι στο GPS στο βολάν (57%), είναι οι πιο απείθαρχοι, ενώ οι Βρετανοί και οι Ισπανοί είναι οι πιο συνετοί.
Κλάξον και βρισιές
Το βαρόμετρο υπενθυμίζει «ένα οικουμενικό στοιχείο»: «οι άλλοι οδηγούν άσχημα, ενώ εμείς είμαστε καλοί οδηγοί». Ετσι, κρίνοντας τον τρόπο που οδηγούν, οι Ευρωπαίοι θεωρούν εαυτούς «προσεκτικούς» (74%), «ήρεμους» (57%) και «ευγενείς» (28%).
Ελάχιστοι είναι εκείνοι που παραδέχονται ότι είναι «στρεσαρισμένοι» (10%), «επιθετικοί» (3%), «ανεύθυνοι» (1%). ‘Ομως είναι έτοιμοι να προσάψουν τις συμπεριφορές αυτές στους άλλους οδηγούς: το 46% των ερωτηθέντων απαντούν ότι οι άλλοι οδηγοί είναι «ανεύθυνοι», «στρεσαρισμένοι» (36%), «επιθετικοί» (30%) και «επικίνδυνοι» (28%).
Αυτή η αυταρέσκεια «έρχεται σε αντίθεση με το επίπεδο αναγνώρισης των επικίνδυνων συμπεριφορών», λέει η Μπερναντέτ Μορό. ‘Οταν όμως οι ερωτήσεις προχωρούν σε λεπτομέρειες, οι οδηγοί γίνονται περισσότερο ειλικρινείς.
Ετσι, το 92% των Σουηδών, που αγαπούν την ταχύτητα, παραδέχονται ότι υπερβαίνουν τα όρια, οι Γάλλοι είναι οι πρωταθλητές στη παράλειψη του φλας (61%) και ένας στους δύο Ελληνες (45%) δεν δένει την ζώνη ασφαλείας.
Αυτή η χρόνια απειθαρχία τροφοδοτεί την αγένεια ανάμεσα στους οδηγούς, που αυξάνεται σε όλα τα επίπεδα, σύμφωνα με το βαρόμετρο.
‘Ετσι, το 53% των Ευρωπαίων χρησιμοποιούν το κλάξον κατά των οδηγών που τους εκνευρίζουν, αύξηση κατά 7 μονάδες σε σχέση με το 2017, μία συνήθεια δύο φορές περισσότερο προσφιλής στους Ισπανούς (66%) από ό,τι στους Γερμανούς (33%).
Έχουν επίσης αυξηθεί οι οδηγοί που βρίζουν τους άλλους οδηγούς (56%, +2 μονάδες). Και εδώ το βραβείο παίρνουν οι Ελληνες (71%), ακολουθούν ένα βήμα πίσω οι Γάλλοι (69%), ενώ οι Σουηδοί είναι οι πιο φλεγματικοί (32%).
Οι Ευρωπαίοι διστάζουν όλο και λιγότερο να κατεβούν από το αυτοκίνητό τους για να εξηγηθούν με άλλους οδηγούς (19%, +4 μονάδες), μία στάση που υιοθετεί ένας στους τρεις Πολωνούς (36%), που είναι και οι πρωταθλητές στον τομέα.
Η δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε από το Ipsos ανάμεσα στις 25 Φεβρουαρίου και τις 13 Μαρτίου 2019 μέσω του Ιντερνετ με δείγμα 12.418 ατόμων ηλικίας από 15 ετών και άνω.
ΑΠΕ-ΜΠΕ-AFP
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Εγκρίθηκε η νομοθεσία για βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων σε πλατφόρμες
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων σε πλατφόρμες τύπου Uber.
Οι νέοι κανόνες, οι οποίοι είχαν συμφωνηθεί μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου τον περασμένο Φεβρουάριο, εγκρίθηκαν με ευρεία πλειοψηφία, με 554 ψήφους υπέρ, 56 κατά και 24 αποχές.
Αποσκοπούν στη διασφάλιση του ορθού καθορισμού του καθεστώτος απασχόλησης των εργαζομένων σε πλατφόρμες και στην αντιμετώπιση της ψευδούς αυτοαπασχόλησης, ενώ ρυθμίζουν, για πρώτη φορά στην ΕΕ, τη χρήση αλγορίθμων στον χώρο εργασίας.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από το 2021, υπάρχουν πάνω από 500 ψηφιακές πλατφόρμες εργασίας και ο τομέας απασχολεί περισσότερα από 28 εκατομμύρια άτομα, αριθμός που αναμένεται να φτάσει τα 43 εκατομμύρια έως το 2025.
Ενώ οι περισσότεροι εργαζόμενοι σε πλατφόρμες είναι τυπικά αυτοαπασχολούμενοι, η Επιτροπή εκτιμά ότι περίπου 5,5 εκατομμύρια άνθρωποι μπορεί να έχουν ταξινομηθεί εσφαλμένα ως αυτοαπασχολούμενοι.
Η οδηγία υποχρεώνει τις χώρες της ΕΕ να θεσπίσουν ανατρέψιμο νομικό τεκμήριο απασχόλησης σε εθνικό επίπεδο, με στόχο τη διόρθωση της ανισορροπίας ισχύος μεταξύ της ψηφιακής πλατφόρμας εργασίας και του προσώπου που εκτελεί την εργασία. Εναπόκειται στην πλατφόρμα να αποδείξει ότι δεν υπάρχει σχέση εργασίας.
Οι ψηφιακές πλατφόρμες εργασίας θα απαγορεύεται να επεξεργάζονται ορισμένα είδη δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, όπως αυτά που αφορούν τη συναισθηματική ή ψυχολογική κατάσταση και τις προσωπικές πεποιθήσεις κάποιου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Εγκρίθηκε η νομοθεσία για βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων σε πλατφόρμες
- Επεμβάσεις στερέωσης στο «Μικρό Ανάκτορο» της Κνωσού
- Μεταμόσχευση νεφρού γενετικά τροποποιημένου χοίρου σε ασθενή για δεύτερη φορά στην ιστορία
- “Τρεις Τούρκοι συγγραφείς μιλούν για τον Πόντο. 1916-1922” από το σωματείο Δράσης Νίκος Καπετανίδης
- 34 χρόνια από την εκτόξευση του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Επεμβάσεις στερέωσης στο «Μικρό Ανάκτορο» της Κνωσού
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι επεμβάσεις στερέωσης στο «Κλιμακοστάσιο» και στη «Δεξαμενή Καθαρμών» του συγκροτήματος του «Μικρού Ανακτόρου» στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού, ενημερώνει ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού.
Το «Μικρό Ανάκτορο» βρίσκεται στα βορειοδυτικά του ανακτόρου της Κνωσού, με το οποίο φαίνεται ότι συνδέονταν μέσω του λεγόμενου «Βασιλικού Δρόμου».
«Το Ανάκτορο της Κνωσού είναι το μεγαλύτερο από τα κέντρα της μινωικής εξουσίας. Οι δρομολογηθείσες επεμβάσεις αποτελούν μέρος του προκαταρκτικού σχεδίου διαχείρισης των Μινωικών Ανακτορικών Κέντρων, που υλοποιεί το υπουργείο Πολιτισμού στο πλαίσιο της υποψηφιότητας της σειριακής εγγραφής τους στον Κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
Το «Μικρό Ανάκτορο» της Κνωσού αποτελεί σημαντικό μνημείο, οργανικά ενωμένο με το κύριο ανάκτορο. Βάσει της καταγραφής της παθολογίας των μνημείων, οι συγκεκριμένες επεμβάσεις εντάσσονται στις άμεσες ενέργειες όπως αυτές αποτυπώνονται στο συνολικό σχέδιο προστασίας των μνημείων του αρχαιολογικού χώρου. Παράλληλα, δρομολογούνται επεμβάσεις αναβάθμισης της λειτουργίας του αρχαιολογικού χώρου και συνακόλουθα της εμπειρίας του επισκέπτη», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
Ο φέρων οργανισμός του «Κλιμακοστασίου» περιλαμβάνει περιμετρικές λιθοδομές-πεσσούς στις τρεις πλευρές και ενδιάμεσο πεσσό στη διεύθυνση βορά-νότου, ενώ το κτίσμα είναι ανοικτό στη βόρεια πλευρά. Στο πλαίσιο των επεμβάσεων στερέωσης και ενίσχυσης, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το κλείσιμο των υφιστάμενων ανοιγμάτων στη βόρεια και στη νότια όψη (πλην της εισόδου), συρραφή των υφιστάμενων ρωγμών, κατασκευή νέου στεγάστρου. Για τη «Δεξαμενή Καθαρμών» απαιτείται η αποκατάσταση των φθορών, που οφείλονται στην αιολική διάβρωση και στις βροχοπτώσεις.
Στον δυτικό τομέα του συγκροτήματος του «Μικρού Ανακτόρου» βρίσκεται η «Δεξαμενή Καθαρμών», η οποία αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα της νεοανακτορικής αρχιτεκτονικής και καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του συγκροτήματος είχε σημαντικές θρησκευτικές και τελετουργικές χρήσεις.
Στο μινωικό πηλοκονίαμα σώζονται τα αποτυπώματα των ραβδωτών ξύλινων κιόνων, μοναδικής αρχαιολογικής και αρχιτεκτονικής αξίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Εγκρίθηκε η νομοθεσία για βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων σε πλατφόρμες
- Επεμβάσεις στερέωσης στο «Μικρό Ανάκτορο» της Κνωσού
- Μεταμόσχευση νεφρού γενετικά τροποποιημένου χοίρου σε ασθενή για δεύτερη φορά στην ιστορία
- “Τρεις Τούρκοι συγγραφείς μιλούν για τον Πόντο. 1916-1922” από το σωματείο Δράσης Νίκος Καπετανίδης
- 34 χρόνια από την εκτόξευση του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Αυξάνεται η μέση ηλικία των οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Η τελευταία έκθεση της ACEA «Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους» παρέχει πλήθος εγκύρων στοιχείων για την εξέλιξη του στόλου των οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, η ACEA, που εκπροσωπεί τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων της Ευρώπης, σε ανακοίνωση της αναφέρει ότι καθώς τα οχήματα μεγαλώνουν σε ηλικία, πρέπει να γίνουν περισσότερα για να δοθεί κίνητρο για τη μετάβαση στα πιο καθαρά και πράσινα μοντέλα.
Επίσης, αναφέρει ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να κάνουν περισσότερα για να δώσουν κίνητρα για την αλλαγή του στόλου.
Η φετινή έκδοση διαπίστωσε ότι υπάρχουν περίπου 290 εκατ. οχήματα στους δρόμους της ΕΕ και ότι η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων συνεχίζει να αυξάνεται.
Τα αυτοκίνητα στην ΕΕ έχουν πλέον μέση ηλικία 12,3 έτη. Σε ορισμένες χώρες, η ηλικία των αυτοκινήτων μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 17 χρόνια, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα και την Εσθονία.
Τα φορτηγά είναι συνήθως ο παλαιότερος τύπος οχημάτων, με τον μέσο όρο της ΕΕ να ανέρχεται στα 13,9 έτη, ενώ ο μέσος όρος τόσο για λεωφορεία όσο και για φορτηγά είναι 12,5 χρόνια.
Από το 2018, η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου ένα χρόνο.
Τα δεδομένα καταδεικνύουν ότι μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια, ακόμη και δεκαετίες, για να αντικατασταθούν παλαιότερα οχήματα από νεότερα εξοπλισμένα με καθαρότερες και πιο πράσινες τεχνολογίες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Εγκρίθηκε η νομοθεσία για βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων σε πλατφόρμες
- Επεμβάσεις στερέωσης στο «Μικρό Ανάκτορο» της Κνωσού
- Μεταμόσχευση νεφρού γενετικά τροποποιημένου χοίρου σε ασθενή για δεύτερη φορά στην ιστορία
- “Τρεις Τούρκοι συγγραφείς μιλούν για τον Πόντο. 1916-1922” από το σωματείο Δράσης Νίκος Καπετανίδης
- 34 χρόνια από την εκτόξευση του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Δήμαρχος καθιερώνει το μέτρο της απαγόρευσης της κυκλοφορίας για τους κάτω των 13 ετών
Ο δήμαρχος του Μπεζιέρ, στη νότια Γαλλία, καθιέρωσε το μέτρο της απαγόρευσης της κυκλοφορίας για τους κάτω των 13 ετών, ένα μέτρο που έχει ήδη λάβει η κυβέρνηση σε μια πόλη στις γαλλικές Αντίλλες στη μάχη κατά της νεανικής παραβατικότητας, κάτι που εξετάζεται επίσης και στη Νίκαια.
Ο δήμαρχος, ένας πρώην στενός συνεργάτης της επικεφαλής της Εθνικής Συσπείρωσης Μαρίν Λεπέν (ακροδεξιά), υπέγραψε διάταγμα που ορίζει ότι «κάθε ανήλικος ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν θα μπορεί, χωρίς να συνοδεύεται από έναν ενήλικο, να κυκλοφορεί από τις 23.00 έως τις 06.00 σε δημόσιους δρόμους» σε τρεις «κατά προτεραιότητα συνοικίες», δηλαδή το ιστορικό κέντρο και δύο φτωχές συνοικίες.
«Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή άμεσου κινδύνου για τον ίδιο ή κάποιο άλλο πρόσωπο», αυτοί οι ανήλικοι θα μπορούν να «οδηγηθούν στην οικία τους ή στο αστυνομικό τμήμα» από τη δημοτική ή την εθνική αστυνομία, προβλέπει το διάταγμα του δημάρχου Ρομπέρ Μενάρ.
Ο Μενάρ δικαιολογεί την απόφασή του από τον «αυξανόμενο αριθμό των ανηλίκων που αφήνονται στην τύχη τους εν μέσω της νύχτας», όπως και από την επιδείνωση του φαινομένου της «αστικής βίας».
Συνδικαλιστικές ενώσεις και οργανώσεις της αριστεράς διαδηλώνουν «ενάντια στις ιδέες της ακροδεξιάς» σε αυτήν την πόλη.
Σύμφωνα με την πρώτη καταγραφή «της εγκληματικότητας και έλλειψης ασφάλειας το 2023», που δημοσιεύτηκε στις αρχές του 2024 από το υπουργείο Εσωτερικών, οι κάτω των 13 ετών αντιπροσωπεύουν το 2% των υπόπτων στις επιθέσεις εναντίον προσώπων (έναντι 36% για τους 30 έως 44 ετών) και 1% για τους υπόπτους για βίαιες κλοπές (έναντι 44% για τους 18 έως 29 ετών).
Το 2018, το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε ένα παρόμοιο διάταγμα που είχε υπογράψει το 2014 ο Ρομπέρ Μενάρ επισημαίνοντας την απουσία «συγκεκριμένων στοιχείων που πιθανόν στηρίζουν την ύπαρξη συγκεκριμένων κινδύνων οι οποίοι σχετίζονται με τους ανήλικους κάτω των 13 ετών».
Και άλλες πόλεις στη Γαλλία εφάρμοσαν παρόμοια διατάγματα για τους ανήλικους για περιορισμένα χρονικά διαστήματα, όπως το Καν σιρ Μερ (νοτιοανατολικά) που το έκανε το 2004 για τους κάτω των 13 ετών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ – AFP
- Εγκρίθηκε η νομοθεσία για βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων σε πλατφόρμες
- Επεμβάσεις στερέωσης στο «Μικρό Ανάκτορο» της Κνωσού
- Μεταμόσχευση νεφρού γενετικά τροποποιημένου χοίρου σε ασθενή για δεύτερη φορά στην ιστορία
- “Τρεις Τούρκοι συγγραφείς μιλούν για τον Πόντο. 1916-1922” από το σωματείο Δράσης Νίκος Καπετανίδης
- 34 χρόνια από την εκτόξευση του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΕ: Αυστηροποιείται ο κανονισμός για την πρόληψη της εμπορίας ανθρώπων
Το Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την αναθεώρηση της νομοθεσίας κατά της εμπορίας ανθρώπων, συμπεριλαμβάνοντας στον κατάλογο των ποινικών αδικημάτων στην ΕΕ τον αναγκαστικό γάμο, την παράνομη υιοθεσία και την εκμετάλλευση της παρένθετης μητρότητας.
Οι ευρωβουλευτές υιοθέτησαν χθες, Τρίτη, με ευρεία πλειοψηφία το νέο κανονισμό που επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής των ισχυόντων μέτρων για την πρόληψη της εμπορίας ανθρώπων και την καλύτερη στήριξη των θυμάτων της, με 563 ψήφους υπέρ, 7 κατά και 17 αποχές.
Πέραν της εργασιακής και σεξουαλικής εκμετάλλευσης, η νέα νομοθεσία ποινικοποιεί τους αναγκαστικούς γάμους, την παράνομη υιοθεσία και την εκμετάλλευση της παρένθετης μητρότητας σε επίπεδο ΕΕ.
Επίσης, ποινικοποιείται η χρήση υπηρεσιών που παρέχεται από θύμα εμπορίας ανθρώπων, όταν ο χρήστης γνωρίζει ότι το θύμα αποτελεί αντικείμενο εκμετάλλευσης, ενώ θεσπίζονται και ποινές για τις εταιρείες που έχουν καταδικαστεί για εμπορία ανθρώπων.
Η εισηγήτρια της έκθεσης Εουτζένια Ροντρίγκες Πάλοπ (Αριστερά, Ισπανία) δήλωσε: «Δώδεκα χρόνια μετά την έγκριση της οδηγίας, οι ευρωβουλευτές χρειάστηκε να αναθεωρήσουν τους κανόνες της ΕΕ, καθώς η εμπορία ανθρώπων έχει γίνει πιο περίπλοκη και οι πόροι που έχουμε στη διάθεσή μας παραμένουν υποτυπώδεις.»
Τώρα το Συμβούλιο πρέπει να εγκρίνει επισήμως τη συμφωνία. Η οδηγία θα τεθεί σε ισχύ είκοσι ημέρες μετά τη δημοσίευσή της στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και τα κράτη μέλη έχουν στη διάθεσή τους δύο χρόνια για να εφαρμόσουν τις διατάξεις της.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Εγκρίθηκε η νομοθεσία για βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων σε πλατφόρμες
- Επεμβάσεις στερέωσης στο «Μικρό Ανάκτορο» της Κνωσού
- Μεταμόσχευση νεφρού γενετικά τροποποιημένου χοίρου σε ασθενή για δεύτερη φορά στην ιστορία
- “Τρεις Τούρκοι συγγραφείς μιλούν για τον Πόντο. 1916-1922” από το σωματείο Δράσης Νίκος Καπετανίδης
- 34 χρόνια από την εκτόξευση του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Αποκαθίσταται ύστερα από πέντε μήνες η επικοινωνία της NASA με το Voyager 1
Αποκαθίσταται ύστερα από πέντε μήνες η επικοινωνία με το διαστημικό σκάφος Voyager 1, το πλέον απομακρυσμένο από τη Γη ανθρώπινο δημιούργημα, ανακοίνωσε τη Δευτέρα η NASA.
Το Voyager 1, το οποίο απέχει περίπου 24 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη, δεν είχε στείλει αξιοποιήσιμα επιστημονικά και τεχνικά δεδομένα για την κατάστασή του από τον Νοέμβριο, εξήγησε η αμερικανική υπηρεσία διαστήματος.
Ωστόσο, οι υπεύθυνοι της αποστολής μπορούν να στέλνουν εντολές στο σκάφος, που εκτοξεύτηκε πριν από 46 χρόνια κι εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά.
Εξαιτίας προβλήματος στον έναν από τους υπολογιστές που ευθύνεται για τη μορφοποίηση των επιστημονικών και τεχνικών δεδομένων που μεταδίδει, το Voyager 1 έστελνε ακατανόητο κώδικα πίσω στη Γη.
Οι μηχανικοί της NASA φαίνεται όμως πως κατάφεραν να βρουν λύση ώστε να είναι αναγνώσιμα τα δεδομένα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ – AFP
- Εγκρίθηκε η νομοθεσία για βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων σε πλατφόρμες
- Επεμβάσεις στερέωσης στο «Μικρό Ανάκτορο» της Κνωσού
- Μεταμόσχευση νεφρού γενετικά τροποποιημένου χοίρου σε ασθενή για δεύτερη φορά στην ιστορία
- “Τρεις Τούρκοι συγγραφείς μιλούν για τον Πόντο. 1916-1922” από το σωματείο Δράσης Νίκος Καπετανίδης
- 34 χρόνια από την εκτόξευση του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble