Ανδραβίδα | Σενάρια για πολιτικό αεροδρόμιο

Του Γιάννη Σπυρούνη

Η αναστολή λειτουργίας της Μοίρας 339 στην 117 Πτέρυγα Μάχης Ανδραβίδας και η σημαντική μείωση του οργανογράμματος της μονάδας, έχει προκαλέσει αναστάτωση στους γνωρίζοντες τα τεκταινόμενα στην περιοχή της Ανδραβίδας. Έντονη είναι η φημολογία για τη μεταφορά της μονάδας στη Λάρισα, ενώ έχουν αρχίσει να δημιουργούνται και τα πρώτα σενάρια για την επόμενη ημέρα λειτουργίας του αεροδρομίου της Ανδραβίδας.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμένος είχε ανακοινώσει από την περασμένη άνοιξη την επόμενη μέρα για την 117 ΠΜ. Μόνο που δεν είχε κάνει γνωστή την αναστολή της λειτουργίας της Μοίρας 339, παρά μόνο την αναβάθμιση του ρόλου της αεροπορικής βάσης για την υποστήριξη της διακλαδικής άσκησης «Ηνίοχος» με τη συμμετοχή δυνάμεων και από άλλες χώρες. Ουσιαστικά το μόνο που διαφαίνεται να παραμένει στην Ανδραβίδα είναι το Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής (ΚΕΑΤ) για το συντονισμό της άσκησης. Το νέο οργανόγραμμα που πρόσφατα εστάλη στην 117 ΠΜ, είναι μειωμένο κατά 200 θέσεις. Μείωση σημαντική, που σε κάποιους τομείς φτάνει και το μισό του προσωπικού που υπηρετεί σήμερα.

Ουδέν κακό αμιγές καλού…

Εκείνο που πλέον συζητείται έντονα σε κύκλους στην Ηλεία, είναι πως θα μπορέσει ο νομός να επωφεληθεί από τις αλλαγές. Τι μπορεί να κερδίσει από την απώλεια μιας αεροπορικής βάσης του μεγέθους της 117 ΠΜ. Και αναπόφευκτα έρχεται στο μυαλό το θέμα του πολιτικού αεροδρομίου. Μια εξέλιξη όπως αυτή φημολογείται, με απομάκρυνση της αεροπορικής βάσης, ανοίγει το δρόμο για τον μεγάλο πόθο των Ηλειών, τη λειτουργία του αεροδρομίου που θα δώσει άλλη πνοή στον τουρισμό αλλά και στις εμπορευματικές μεταφορές. Το επόμενο διάστημα είναι πιθανή η τοποθέτηση οικονομικών φορέων του τόπου για το θέμα, αφού γίνεται αντιληπτό πως από μια τέτοια αρνητική εξέλιξη, ο νομός μπορεί να βγει κερδισμένος, με σωστούς χειρισμούς.